Za oponou Zaklínače 3 - otevřený svět se správnou příchutí

Na Geralta čeká širý a skutečně otevřený svět, který si na něj chystá jedno dobrodružství za druhým. Podívali jsme se do zákulisí vývoje a zjistili, co za tou nádherou stojí.

Není náhodou, že třetí Zaklínač se na E3 těšil ohromné pozornosti. Předchozí dvě hry od vývojářů z CD Projekt Red byly zkrátka skvělými RPG, těžícími maximum z bohatého světa Andrzeje Sapkowského. Takže nejvíce ocenění, nejdelší prezentace a nejhlasitější ovace patří polákům tak nějak po právu. Minulost je ale jednou věcí, zatímco budoucnost druhou. Ovšem ta zaklínačská se stejně jeví více než zářnou. Autoři se totiž nezalekli nových technologií a řekli si, že Divoký hon nabídne vůbec poprvé v sérii otevřený herní svět. Opravdu otevřený, živoucí herní svět.

3.jpg 4.jpg 5.jpg

Výzva budoucnosti

No jo, ale úchvatný herní svět plný detailů jakožto pozadí pro strhující vyprávění není zrovna dvakrát slučitelné s otevřeným světem a možností jít si, kam se vám zachce. Nebudeme si nic nalhávat, dnešní hry postavené na volnosti pohybu zvládají zaujmout hráče zhruba napůl a vždycky jsou jakýmsi způsobem nedokončené, respektive poloprázdné. Dokonce i král všech králů, GTA, v tomhle ohledu není bezchybné. A to se prosím bavíme o Rockstaru, studiu, které má takřka neomezené zdroje, a to nejen finanční.

 

Pískoviště rozdělené na tři části se třemi příběhy tak, aby byl hráč co nejméně rozptylován

 

Jak se potom s podobným problémem vypořádá malé polské studio, které nedělá hry s mega rozpočtem. Nu, poměrně fikaně. Místo jednoho světa totiž nabídne třetí Zaklínač světy hned tři. Pískoviště rozdělené na tři části se třemi příběhy tak, aby byl hráč co nejméně rozptylován. Nápad vskutku zajímavý a podle dojmů zahraničních novinářů také funkční. To všechno pochopitelně stále zabaleno do všem dobře známého světa polského mága špinavé fantasy. Ostatně se bavíme o epickém vyústění jednoho z nejobdivovanějších RPG posledních let. Šetřit nelze.

9.jpg

Stará známá dilemata

Obavy o familiárnost herního zážitku tedy rozhodně nejsou na místě. Prezentace, ukazující asi 45 minut ze hry to ostatně beze zbytku potvrdila. Přítomní novináři se mohli podívat na jeden z vedlejších úkolů, který Geralt získal během náhodného průjezdu vesnicí. Ten se točil okolo jakési kreatury sídlících v nedalekém lese a jak jsme zvyklí z minulých her, ani tentokráte nechyběla pro CD projekt tolik typická mnohoznačnost.

1.jpg 7.jpg 8.jpg

Nejen, že vám nikdo nenařizuje, co se stvůrou udělat, ale do toho ještě scénáristé zakomponovali zbožné vesničany a střet generací. Zkrátka Zaklínač se vší svou košatostí, který nezná správná řešení. Na světě také žádná nejsou, a tak budou i ta vaše v divokém honu pouze volbou mezi možnostmi, jež vždy někomu ublíží. Jinak to prostě v případě Zaklínače ani nejde. Následky si ponesete s sebou, a to téměř z každého miniaturního úkolu, kterého si na první pohled nemusíte ani nevšimnout. Osud ale vládne tvrdou rukou a často se budete divit, co jste svým malým gestem napáchali.

zakl6.jpg

Neplánované nepříjemnosti

Vedle toho, že budou muset autoři svět naplnit obsahem až po okraj, budou k němu muset hráče také dovést. O to se má postarat scénář, který podobně jako v případě Watch Dogs sází na iluzi. Na pozlátko svobody, za nimž bude pevná ruka vypravěče, jenž vás bude neustále směrovat skrze rozlehlý svět za dalšími a dalšími dobrodružstvími. On taky má být ten otevřený svět vytvořen tak, aby vás přirozeně tvarem reliéfu a počasím naváděl tam, kde je to zrovna chtěné.

 

Na Geralta z Rivie přece vždy někde čeká potvora krčící se strachy za křovím

 

Zároveň ovšem na rozdíl od předchozích dvou her máte stále možnost se obrátit a vydat se po svých stopách na již viděná místa. A jako ve správně otevřené a živoucí hře uvidíte následky svých voleb, zjistíte, koho jste vlastně svým konáním zabili a dost pravděpodobně narazíte na další dobrodružství, která jste během obdivování nádherného světa Temerie přehlédli. Na Geralta z Rivie přece vždy někde čeká potvora krčící se strachy za křovím.

zakl7.jpg zakl8.jpg zakl9.jpg

Čekání na životní dobrodružství

Stejně tak budou čekat všechny ty příběhy o udatnosti a odvaze na vás hráče, a to někdy příští rok. Ano, doba ještě dlouhá a pro vývojáře z CD Projekt Red určitě vítaná. Jak vidno, práce ještě před sebou mají více než dost, a podle toho co už uniklo na povrch, rozhodně to není fuška z těch nejlehčích. Ostatně, zkuste si napasovat lineární a silně na příběhu závislou hru do otevřeného světa, který bude umět simulovat vaši stopu v životě obyčejné chásky. Potenciál ale kluci v Polsku určitě mají, a to, co nám prozatím ukázali je docela uspokojující.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Project NVRX: Grand Theft Auto 5 ještě nikdy nevypadalo lépe

Project NVRX: Grand Theft Auto 5 ještě…

Grand Theft Auto 5 dostává grafické modifikace takřka každý měsíc. Nyní máte před sebou špičku současné tvorby - Project NVRX.

4.  11.  2017 | | 10 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Call of Duty: WWII - válka se nikdy nezmění (recenze)

Call of Duty: WWII - válka se nikdy ne…

Call of Duty se po dlouhé době opět vrací na domácí půdu, přitom se ale snaží zůstat moderní. Jak mu to vychází?

6.  11.  2017 | | 9 N/A
Městská akce Watch Dogs je na PC zdarma, stahujte!

Městská akce Watch Dogs je na PC zdarm…

Pokud jste ještě nedali prvním dílu této série šanci, nyní už nemáte žádný důvod akci nevyzkoušet.

7.  11.  2017 | | 2 N/A
Playstation trofeje začínají mít smysl, dostanete za ně kredity

Playstation trofeje začínají mít smysl…

Pokud patříte mezi lovce trofejí na konzoli Playstation, vaše snažení dost možná nabere výraznější obrysy.

6.  11.  2017 | | 10 N/A
Na PS Store startuje nová akce, najdete tam spoustu her pod tři stovky

Na PS Store startuje nová akce, najdet…

Chcete si doplnit svou digitální knihovničku konzole Playstation o pár parádních pecek? V obchodě máte skvělou akci.

16.  11.  2017 | | 4 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Cosplay: Když se z holek stávají vysněné krásky z videoher

Cosplay: Když se z holek stávají vysně…

Svět videoher se již dávno vymanil ze svého virtuálního rámce a čím dál tím více se prolíná s naším reálným životem a to v mnoha ohledech. Je ve vzájemném propojení s literaturou, filmovou či hudební tvorbou a ovlivňuje též intersociální vztahy. Jedním z pozoruhodných fenoménů v tomto ohledu je stále populárnější cosplay.

9.  11.  2017 | | 31 N/A