Za oponou Zaklínače 3 - otevřený svět se správnou příchutí

Na Geralta čeká širý a skutečně otevřený svět, který si na něj chystá jedno dobrodružství za druhým. Podívali jsme se do zákulisí vývoje a zjistili, co za tou nádherou stojí.

Není náhodou, že třetí Zaklínač se na E3 těšil ohromné pozornosti. Předchozí dvě hry od vývojářů z CD Projekt Red byly zkrátka skvělými RPG, těžícími maximum z bohatého světa Andrzeje Sapkowského. Takže nejvíce ocenění, nejdelší prezentace a nejhlasitější ovace patří polákům tak nějak po právu. Minulost je ale jednou věcí, zatímco budoucnost druhou. Ovšem ta zaklínačská se stejně jeví více než zářnou. Autoři se totiž nezalekli nových technologií a řekli si, že Divoký hon nabídne vůbec poprvé v sérii otevřený herní svět. Opravdu otevřený, živoucí herní svět.

3.jpg 4.jpg 5.jpg

Výzva budoucnosti

No jo, ale úchvatný herní svět plný detailů jakožto pozadí pro strhující vyprávění není zrovna dvakrát slučitelné s otevřeným světem a možností jít si, kam se vám zachce. Nebudeme si nic nalhávat, dnešní hry postavené na volnosti pohybu zvládají zaujmout hráče zhruba napůl a vždycky jsou jakýmsi způsobem nedokončené, respektive poloprázdné. Dokonce i král všech králů, GTA, v tomhle ohledu není bezchybné. A to se prosím bavíme o Rockstaru, studiu, které má takřka neomezené zdroje, a to nejen finanční.

 

Pískoviště rozdělené na tři části se třemi příběhy tak, aby byl hráč co nejméně rozptylován

 

Jak se potom s podobným problémem vypořádá malé polské studio, které nedělá hry s mega rozpočtem. Nu, poměrně fikaně. Místo jednoho světa totiž nabídne třetí Zaklínač světy hned tři. Pískoviště rozdělené na tři části se třemi příběhy tak, aby byl hráč co nejméně rozptylován. Nápad vskutku zajímavý a podle dojmů zahraničních novinářů také funkční. To všechno pochopitelně stále zabaleno do všem dobře známého světa polského mága špinavé fantasy. Ostatně se bavíme o epickém vyústění jednoho z nejobdivovanějších RPG posledních let. Šetřit nelze.

9.jpg

Stará známá dilemata

Obavy o familiárnost herního zážitku tedy rozhodně nejsou na místě. Prezentace, ukazující asi 45 minut ze hry to ostatně beze zbytku potvrdila. Přítomní novináři se mohli podívat na jeden z vedlejších úkolů, který Geralt získal během náhodného průjezdu vesnicí. Ten se točil okolo jakési kreatury sídlících v nedalekém lese a jak jsme zvyklí z minulých her, ani tentokráte nechyběla pro CD projekt tolik typická mnohoznačnost.

1.jpg 7.jpg 8.jpg

Nejen, že vám nikdo nenařizuje, co se stvůrou udělat, ale do toho ještě scénáristé zakomponovali zbožné vesničany a střet generací. Zkrátka Zaklínač se vší svou košatostí, který nezná správná řešení. Na světě také žádná nejsou, a tak budou i ta vaše v divokém honu pouze volbou mezi možnostmi, jež vždy někomu ublíží. Jinak to prostě v případě Zaklínače ani nejde. Následky si ponesete s sebou, a to téměř z každého miniaturního úkolu, kterého si na první pohled nemusíte ani nevšimnout. Osud ale vládne tvrdou rukou a často se budete divit, co jste svým malým gestem napáchali.

zakl6.jpg

Neplánované nepříjemnosti

Vedle toho, že budou muset autoři svět naplnit obsahem až po okraj, budou k němu muset hráče také dovést. O to se má postarat scénář, který podobně jako v případě Watch Dogs sází na iluzi. Na pozlátko svobody, za nimž bude pevná ruka vypravěče, jenž vás bude neustále směrovat skrze rozlehlý svět za dalšími a dalšími dobrodružstvími. On taky má být ten otevřený svět vytvořen tak, aby vás přirozeně tvarem reliéfu a počasím naváděl tam, kde je to zrovna chtěné.

 

Na Geralta z Rivie přece vždy někde čeká potvora krčící se strachy za křovím

 

Zároveň ovšem na rozdíl od předchozích dvou her máte stále možnost se obrátit a vydat se po svých stopách na již viděná místa. A jako ve správně otevřené a živoucí hře uvidíte následky svých voleb, zjistíte, koho jste vlastně svým konáním zabili a dost pravděpodobně narazíte na další dobrodružství, která jste během obdivování nádherného světa Temerie přehlédli. Na Geralta z Rivie přece vždy někde čeká potvora krčící se strachy za křovím.

zakl7.jpg zakl8.jpg zakl9.jpg

Čekání na životní dobrodružství

Stejně tak budou čekat všechny ty příběhy o udatnosti a odvaze na vás hráče, a to někdy příští rok. Ano, doba ještě dlouhá a pro vývojáře z CD Projekt Red určitě vítaná. Jak vidno, práce ještě před sebou mají více než dost, a podle toho co už uniklo na povrch, rozhodně to není fuška z těch nejlehčích. Ostatně, zkuste si napasovat lineární a silně na příběhu závislou hru do otevřeného světa, který bude umět simulovat vaši stopu v životě obyčejné chásky. Potenciál ale kluci v Polsku určitě mají, a to, co nám prozatím ukázali je docela uspokojující.


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Je potřeba mít hardware nové generace, říká Sony o Playstation 5

Je potřeba mít hardware nové generace,…

Společnost Sony potvrdila, že již pracuje na další generaci herního hardwaru.

10.  10.  2018 | | 24 N/A
Fotografové vyrazili do Řecka, nafotili nádherné snímky v AC Odyssey

Fotografové vyrazili do Řecka, nafotil…

Stejně jako Origins i Odyssey nabízí propracovaný fotorežim. A umělecké kousky na sebe nenechaly dlouho čekat!

8.  10.  2018 | | 7 N/A
Sony dnes startuje program odměn pro členy PS Plus

Sony dnes startuje program odměn pro č…

Ten rozšiřuje řadu výhod pro členy PS Plus o další skvělé slevy a nabídky od našich lokálních partnerů.

14.  10.  2018 |
7 tipů na bláznivé hry, které překvapí i zabaví

7 tipů na bláznivé hry, které překvapí…

Což takhle dát si oddych? Což takhle zahrát si něco trochu méně seriózního?

10.  10.  2018 | | 2 N/A
Zabíjení bezbranných hráčů ve Fallout 76 vás přijde draho

Zabíjení bezbranných hráčů ve Fallout …

Zabíjet bezbranné se ve Falloutu 76 moc nevyplatí.

10.  10.  2018 | | 5 N/A