Za texturami Assassin's Creed IV: budoucnost s kompromisy

V novém dílu našeho tématického seriálu Za texturami jsme se podívali, co všechno pirátské konspirace nové generace nabídnou a jak se budou mezi sebou lišit.

Spolupráce osmi studií na třech kontinentech, která včetně uklízeček musí čítat tisíce programátorů, grafiků a scénáristů. A pochopitelně i opravářů kávovarů a celé armády překladatelů. Přece by nás v Ubisoftu nenechali během závěrečných titulek nudit. Zároveň se také nesluší na nikoho z těch nebožáku, kteří hned šestici rozdílných verzí čtvrtého zabijáckého dobrodružství chystají, zapomínat. Ano, Assassin's Creed IV skutečně vedle současné generace konzolí a PC navštíví také PS4, Xbox One a Wii U.

 

Úkolem chytrých chlapců v Bukurešti, Kijevě, Singapuru, Quebecu a dalších studiích je tak není nic menšího, než vytvoření iluze

 

To už si holt říká o pořádnou armádu rukou a mozků. Ba co více, chce to také perfektní koordinaci a především parádní technické plánování. Co si budeme nalhávat, Xbox 360 nezvládne tolik, co Xbox One leč Microsoft slibuje modré z nebe. Je tedy nad slunce jasné, že ne všechny verze budou nakonec totožné. Úkolem chytrých chlapců v Bukurešti, Kijevě, Singapuru, Quebecu a dalších studiích tak není nic menšího, než vytvoření iluze. Ač to nebude pravdou, všechny verze čtvrtého Assassina zkrátka musejí vypadat podobně. Jak už jsme si ostatně řekli v případě Watch Dogs, na iluze a technické čáry mají tihle Francouzi vážně talent.

Našlapaný pokrok

A že ho budou potřebovat. Ti z vás, kteří viděli demo z E3 a pozdější našlapané video na Youtube (ke zhlédnutí výše) bezesporu tuší, že to není žádná sranda. Vzhledem ke všemožným smlouvám a partnerstvím se musí Ubisoft snažit především prodat nové konzole a nový Assassin's Creed tedy musí vypadat pořádně k světu. Pokud se tak chystáte k nákupu verzí pro budoucí konzole, můžete se těšit mimo jiné na Full HD rozlišení, naprosto plynulý obraz a hlavně na svět, který bude na loadingy opravdu skoupý.

1370930353-assassins-creed-iv-black-flag-4.jpg 1370930359-assassins-creed-iv-black-flag-7.jpg 1370930360-assassins-creed-iv-black-flag-2.jpg

To všechno ale tak nějak nabízí všechny hry, připravované na novu generaci konzolí. Co tedy přihodí antihrdina Edward Kenway navíc? Nu, například reálnou simulaci ohně a větru. Především vítr by měl hrát velkou roli a spolu s propracovanou fyzikou vody má zajistit, že námořní bitvy už nebudou jen další minihrou. Přeci jen se jedná o jeden ze stěžejních prvků hry. Nezapomíná se však ani na suchozemské krysy. Když zrovna nebudete válčit s přírodními živly, můžete na souboj vskutku rovný vyzvat třeba kraby a další menší havěť, a to jak mořskou, tak i suchozemskou. Všechno pochopitelně s vlastní AI.

 

Trošku jako z utopické mysli bratří Wachowských ale zní maniakální práce s mlhou, kouřovými efekty a v současné době hodně často skloňovaným prachem

 

Všechny ty technické kejkle jsou však docela očekávanou hudbou budoucnosti. Trošku jako z utopické mysli bratří Wachowských ale zní maniakální práce s mlhou, kouřovými efekty a v současné době hodně často skloňovaným prachem. Ano, i na takovéhle parádičky v případě čtyřky dojde. Všechno to samozřejmě neslouží jen k tomu, aby se chlapi mohli večer vytahovat v hospodě, jací jsou to machři v programování, ale především je to ku prospěchu atmosféře, a tedy i výslednému zážitku samotného hráče.

1370930166-assassins-creed-iv-black-flag-1.jpg

Staříci nejsou v kurzu

Ani ti technicky nejméně zdatní nám ale asi nevěří, že se vší tou parádou pojede Assassin's Creed IV v 60 snímcích za sekundu. A máte pravdu! Tak daleko ještě není ani PS4, a tak se budeme muset spokojit s poloviční frekvencí snímkování. Za to však bez jakýchkoli propadů. Dokonce i pre-alpha E3 demo nezaznamenalo ani jeden propad FPS, a to už je slušný základ.

43fc470e-76336.jpg 4fb4a658-76357.jpg 8ea5b21f-76356.jpg

O dost hůře ale na tom jsou kupci zbylých verzí. Možná ještě PC bude excelovat stejně jako PS4 a Xbox One. Jinak se ale muselo přistoupit k docela drastickým kompromisům. Současný Xbox a PS3 už jsou holt za zenitem. Ačkoli tedy dostanou hráči otevřený svět bez loadingů i majitelé současné generace konzolí, rozhodně to nebude svět srovnatelný s tím na prezentačních videích.

 

Současná generace ostrouhá. Žádná simulace větru, žádná reálná voda

 

Autoři totiž dodají nejen horší textury, méně animací a prostředí bude i o dost chudší na bujný prales, ale především přijdete o všechny ty oslnivé technické vymoženosti. Žádná simulace větru, žádná reálná voda. Ne, ne! Leč budete hrát stejný příběh, odehrávající se ve stejných lokacích napříč Karibikem, zkrátka už to nebude ono.

1370930629-assassins-creed-iv-black-flag-11.jpg

Jedna vládne všem

Atmosféra a malé roztomilé detaily dělají dost. Ačkoli se tedy autorům podařilo napasovat jednu hru na celé spektrum rozličného hardwaru, opravdový Assassin's Creed IV bude jen ten na nové generaci konzolí. Na PC se možná dočkáme srovnatelné kvality a Wii U už pak nabídne zhruba jen polovinu všech vlastností nextgenových verzí.

No a Xbox 360 a PS 3 si budou muset vystačit s technickou úrovni třetího Assassina, která ostatně pořád ještě není vyloženě zastaralá. Zda je to dobře nebo špatně, to už necháme na vás. My si však další vzpomínkové peripetie užijeme na PS4 nebo novém Xboxu. Přesně tak, jak to autoři při vývoji zamýšleli.

Diskuze (2) Další článek: Akční RPG Bloodmasque od Square Enix ke stažení

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,