Přesně to jsem udělal . Zablokoval jsem tu jejich výzvu.
Sice na Doupě chodím tak 3x za rok, ale jinak každý den (už mnoho let) čtu zive, mobilmanii, digiarenu, avmanii. No ale jestli tam tohle rozšířej taky, tak končím. Už jsem se poohlídnul po podobných webech (řekl bych že konkurenčních) a řekl bych, že si zvyknu snadno. Prostě jen vyměním záložky. Je to snadné. Sice mi budou docela chybět ti kluci ušatí, Čížek, Polesný a spol., ale jestli jinak nedají ...
AdBlock používám teprve půl roku zhruba, ale už ho asi nikdy nevypnu. Dlouho jsem byl línej ho zkusit, ale právě ta agresivní a nechutná reklama na zive, mobilmanii a ostatních jejich webech, mě donutila k činu a AdBlock najít, nainstalovat a nastavit. Už to bylo fakt neúnosné.
Jako reklama? Dobrý chápu. Ale reklama přes reklamu, to už bylo i na mě starýho flegmatika fakt moc. A každý den, každé ráno, na těch zhruba čtyřech webech, které pravidelně prohlížím ... fakt došla trpělivost i mě. A stejně vůbec netuším na co to byla reklama. Jen jsem hledal křížek, nebo čekal až se objeví něco, čím ten marast zlikviduju.
Ano, chci si přečíst článek, ale nehodlám si ho každý ráno skládat jako puzzle, kdy musím vykřížkovat několik polí reklamy, aby se mi jako výhra ten článek objevil celý. A navíc jako mezihru mít v každé reklamě vnořený jiný systém zavírání reklamy, nebo alespoň zavírací křížek pokaždé v jiném rohu.
No tak to fakt ne.
Docela by mě zajímalo, jestli pánové z redakce na ty svoje weby koukají také z pozice nás čtenářů, včetně těch reklam? A případně jak často? Nebo jen přes nějaký jejich redakční systém, který jak předpokládám je bez těch všech naplácaných a pohyblivých reklam? No třeba by si mohli tak měsíc vyzkoušet pročíst články svých kolegů tak, jak je vidíme my bez Adblocku. Co by na to po tom měsíci řekli?
Marně jsem pátral v paměti kdy já, nebo někdo z širší rodiny koupil něco na základě nějaké reklamy. Reklamu většina lidí pokud možno přeskakuje, přepíná nebo ignoruje. Když už jsem něco kupoval, nebo pořizoval, tak jedině na základě doporučení, zkušeností někoho koho znám, případně na základě článků a recenzí z těchto webů, potažmo ze zkušeností vyplývajících z reakcí pod těmito články a recenzemi.
No koukám, že jsem tady toho nablil už dost. Tak snad ještě závěrem jeden povzdech. Ach jo,kdy už si konečně ti zadavatelé reklamy uvědomí, že za to obtěžování lidí zbytečně vyhazují hrozné peníze?