Zaklínač 3: Srdce z Kamene – další várka geniality (recenze)

Máte za sebou stovku hodin v Divokém honu a stále to není dost? Nebojte, CD Projekt pro vás má další chutné sousto.

Když někdo po dokončení základní hry nabídne hráčům ještě velmi pěkné rozšíření příběhu pomocí DLC, jsme rádi. Když ale někdo vypustí datadisk, který je pomalu lepší, než hra původní, můžeme jen uznaně přikyvovat. CD Projekt vyrukoval s prvním rozšířením dobrodružství Geralta jménem Srdce z Kamene, které nabízí poutavý příběh, nové herní mechanismy a solidní porci zábavy. Hlavně ale dělá ze Zaklínače 3 ještě lepší hru. Jak je to vůbec možné?

Tajemno a veselo

Věřte, že je. Srdce z Kamene totiž nabízí výborně strukturovaný příběh, který rozšíří poznatky o univerzu, postavách i Geraltovi samotném. Toho mnohdy uvidíte ve zcela novém světle. Vše se točí kolem tajemného poutníka Gauntera O’Dimma a ústředního antagonisty Olgierda von Evereca. Kolem něj se totiž motá cosi nekalého a jeho nesmrtelnost rozhodně není jediným problémem, kterému musíte čelit. Zatímco příběh začne relativně nevinně, slibem o pomoc Gaunterovi, vše nabírá na obrátkách a později vyroste do něčeho mnohem většího.

Právě výborně postavený příběh, kterému nechybí tajemno i značně odlehčené chvilky, hraje v přídavku prim. Vrací se také tolik populární léčitelka Shani, kterou můžete znát z prvního dílu, a dostatek starých známých z Divokého honu. Narozdíl od původní hry je však datadisk zajímavý a poutavý neustále a nikdy vás nepustí se jen tak flákat. A to jednoduše proto, že nebudete chtít odcházet.

To ale neznamená, že mimo příběh ve hře není co dělat. Herní svět je díky datadisku zase o něco živější a obydlenější, přibyla spousta nových postav, potvor, pokladů a nepovinných questů, každý se svým unikátním malým příběhem. Jádro Zaklínače tak zůstává totožné, stejně zajímavé a stejně zábavné.

Napakovat si batoh

Pokud jste Zaklínačem prosvištěli na nejnižší obtížnost a zbytečně se nezdržovali s taktikou boje, lektvary či staretegiemi, pak se podržte. Vývojáři totiž vyslyšeli nářky fanoušků nad příliš nízkou obtížností a vyšponovali ji takovým způsobem, že budete muset zabrat. A pořádně. Datadisk nemá smysl začínat pod úrovní 30 a i na vyšších příčkách budete mít co dělat. Opravdu se vyplatí prošmejdit mapu, vyrobit si mistrovské brnění a naleštit meče, tak, jak jsme to udělali my.

Pomoci vstříc světlým zítřkům vám může nový systém Runových slov, o kterých se dozvíte od obchodníka a mága dalekých zemí Ofieri. Runová slova slouží jako zcela nová struktura vylepšení vašeho vybavení a zbraní, které vám nejen značně pomohou proti tužším protivníkům, ale i kompletně změní styl a způsob, jakým bojujete. Některá Runová slova vám například mnohonásobně zvýší regeneraci zdraví a staminy, když váš adrenalin dosáhne maximální hodnoty. Další zaručí, že vaše znamení Axii bude přeskakovat z mrtvého nepřítele na dalšího bez nutnosti jej znovu aplikovat. Možností je nepočítaně a především jsou nesmírně praktické a účelné. Právě hrátky s nimi jsou důležitou součástí Srdce z Kamene.

Kromě zcela nových způsobů, jak přistupovat k soubojům lze nově také přidávat volná místa pro runové kameny do všech zbraní i brnění, pokud máte potřebné suroviny i dostatek peněz. Runové kameny tak nyní konečně dostávají větší prostor, jelikož právě z nich můžete tvořit runová slova. Zkrátka, možností je spousta a je jen na vás, co z toho využijete.

Zaklínač 3: 5 tipů, jak přežít Srdce z Kamene

Pomoc se vám bude hodit, jelikož do hry přibyl nový druh nepřátel a především ultra tuhé boje s bossy, které jsou nejen mnohem těžší, ale hlavně originálnější. CD Projekt si opravdu dal záležet, aby byl každý souboj unikátní a nebyl jen o bezhlavém mačkání tlačítek. A zatímco v původní hře ještě bylo možné proběhnout souboji agresivně, nyní se už bez strategie a taktiky neobejdete.

Dostupné pro: PC, PS4, Xbox One
Žánr: RPG | Fantasy RPG
Výrobce: CD Projekt RED
Začátek prodeje: 13. října 2015
  • Výborný příběh
  • Runová slova
  • Vyšší obtížnost
  • Spousta nového obsahu
  • Opravdu?

Co říci závěrem? Srdce z Kamene je ukázkové rozšíření již beztak dokonalé hry, které vám lehce nabídne přes 20 hodin výborné zábavy. Skvělý příběh, noví nepřátelé, Runová slova a spousta questů ve světě Zaklínače, co víc si přát? Snad jen, aby druhé rozšíření dorazilo co nejdříve.

Zaklínač 3: Divoký Hon – seriózní hra (recenze)