Zdají se vám sny? Pozor, aby nebyly smrtící…

Rusko zdá se býti více než zaslíbenou zemí žánru RPG. Vždyť kolik výborných her již vyšlo (Evil Islands, Etherlords) a kolik se jich plánuje - Fatherdale, nedávno jsme psali o The I of the Dragon, a jsou tu i další. Například Lethal Dreams od Boolat Game Development, RPG vzdáleně připomínající netrpělivě očekávaný Dungeon Siege.
Rusko zdá se býti více než zaslíbenou zemí žánru RPG. Vždyť kolik výborných her již vyšlo (Evil Islands, Etherlords) a kolik se jich plánuje - Fatherdale, nedávno jsme psali o The I of the Dragon, a jsou tu i další. Například Lethal Dreams od Boolat Game Development, RPG vzdáleně připomínající netrpělivě očekávaný Dungeon Siege.

Když už jsem se v úvodu zmínil o Dungeon Siege, nemohu si teď odpustit ještě jednu veledůležitou informaci - tento titul je totiž ve fázi betatestování. Ohlášené datum vydání duben 2002 se tedy zdá konečně býti definitivním (předtím byla hra několikrát odložena). Microsoft má jasný trhák na léto... Ale zpět k Lethal Dreams.

Bude to RPG, to jsem již napsal. Opomněl jsem však dodat "lehce okořeněné strategií". Z oficiálních stránek hry (http://www.lethaldreams.com/) se lze totiž dozvědět, že to bude "role playing strategy game", tedy skutečně RPG strategie. Co to znamená, to se dozvíte za chvíli.

Lethal DreamsLethal Dreams

Hráči se v úžasném fantasy světě Lethal Dreams ponoří do postavy jednoho ze šesti mágů. Každý z těchto mágů vládne jiným druhem magie - Vyvoláváním, Inkarnací, Nekromancií, Portálovou magií, Očarováním a Transmutací. Mimo těchto jmenovaných však existuje ještě jedna, sedmá cesta magie - je to magie Obrazů. Ta jest otevřena pro všechny kouzelníky. Každá ze škol má samozřejmě naprosto unikátní kouzla a tím i ti, kteří jednotlivými cestami vládnou, se od sebe razantním způsobem liší. A v tom je celé "kouzlo" hry Lethal Dreams - půjde zde totiž zejména o realtime bitvy mezi nespočetnými kouzelníky, černokněžníky, čaroději a jim podobnými. Zde se bude snoubit RPG a strategie. Na malých ostrůvcích z hmoty, vznášejících se uprostřed nekonečného Chaosu, tam budou praštět blesky a létat firebally, míhat se přeludy a pochodovat armády zmrtvýchvstalích. Tam se to bude řezat.

Další charakteristickou vlastností Lethal Dreams bude fakt, že zápletka se bude dynamicky rozvíjet a že nebude omezena předem danými misemi. Hráči tak získají poměrně velikou volnost, snad i podobnou té, kterou by měli mít právě v Dungeon Siege. Relativní svoboda vám pak umožní setkávat se s různými druhy příšeráků, kouzelníků, hodnými i zlými, abyste se od nich mohli učit, získávat nové informace a dovídat se pomalu ale jistě o historii celého světa, postaveného na jediné základní veličině, totiž na Magii. Ta je v celé hře stěžejním prvkem, a proto si teď o každé z výše zmíněných magických cest povíme trochu více.

Lethal DreamsLethal Dreams

Magie vyvolávání
Tato cesta přivede všechny, kteří po ní kráčí, k podstatě samotné existence - k primární energii, která stále ještě nemá váhu, ba ani tvar. Dobrý mág je pak schopen ji zformovat, zhmotnit a využít ke svým vlastním účelům. Nejčastěji využívanými formami tohoto druhu kouzelnictví jsou blesky a oheň. Stejně jako kterákoliv jiná cesta může mít Vyvolávání jak destruktivní, tak i kreativní následky. Záleží pouze na člověku, jak se svou mocí naloží...

Magie inkarnace
Ta je tou nejzáhadnější a nejméně probádanou cestou ze všech. Může být nesmírně mocná, protože ti, kdož jí vládnou, dokáží dát tvar svým snům a představám. Jenže cesta na vrchol je trnitá a klikatá. Monstra vytvořená v lidské mysli mohou být někdy horší, než si myslíme. Stačí malá chvilka nepozornosti a... Je nesmírně obtížné kontrolovat vnější energie, však ještě nesnadnější je naučit se ovládat vlastní myšlenky.

Nekromancie
V mnoha kulturách je nekromancie považována za obskurní a "zlou", za záležitost, která má co dočinění se sílami pekla. Dovoluje totiž člověku dotknout se přímo fundamentálních základů života a smrti a dokonce je i do jisté míry ovládat. To jest důvod, proč nekromanceři dokáží vzít život bez toho, aby se svého nepřítele byť i jen dotkli.

Magie Portálů
Magie portálů dává moc nad prostorem a časem. Díky ní můžete být literárně řečeno nikdy nikde a vždy všude. Je to moc nad všemi cestami, dveřmi a branami. Je to spojnice mezi myriádami světů.

Lethal DreamsLethal Dreams

Magie transmutace
Pátá cesta magie jest odrazem kontinuálních změn existence. Něco změnit, něco přetvořit, dát něčemu nový tvar - to vše jsou činnosti, které vám umožní. Trénovaní čarodějové dokáží měnit nebetyčné hory v nekonečné planiny a písčité pouště v průzračná jezera.

Magie očarování
Když stromy chodí a kameny mluví, pak jste očarovaní. Tato magie dokáže dodat naprosto běžným věcem nějakou neuvěřitelnou vlastnost. Má nejtenčí, avšak nejširší moc v celém vesmíru. Nedokáže toho mnoho, ale dokáže to na všem. Zkušení mágové však pomocí očarování dokáží ovládat mysli a pohybovat těly... cizími.

Tak kdopak se chce dát na magickou školu, co? Novák se hlásí? Nu dobrá Nováku, přijď zítra za rozbřesku k rybníčku Rákosníčka, pěkně si tě tam vyzkoušíme... erm, o čem jsme to mluvili? Aha, už vím. Lethal Dreams. Jistě. Zřejmě to bude výborné 3D akční RPG říznuté pořádnou dávkou soubojů nikoliv tří, čtyř či pěti jednotek, ale třeba i dvaceti kouzelníků. Ano, bude to minimálně dobrá hra.

Váš názor Další článek: James Bond 007 in… Agent Under Fire – akční nirvána

Témata článku: ,