Zdarma: Recenze: Jetz Rampage 4 - Revenge

Máte občas chuť si zahrát něco ostřejšího? Něco, kde je násilí na běžném pořádku a lidský život nehraje žádnou podstatnější roli? V tom případě se poohlédněte po dnešním, zdarma nabízeném, titulu, který vás hratelností doslova pohltí!

Typ hry: Akční
Multiplayer: Ano
Minimální konfigurace: Pentium II 300MHz, 64MB RAM, 8MB grafická karta
Doporučená konfigurace: Pentium II 500MHz, 128MB RAM, 16MB grafická karta
Testovací konfigurace: Pentium 4 1.6GHz, 768MB RAM, 128MB grafická karta
Výrobce: Shawn64`s Creations
Vydavatel: Freeware

Již mnoho debat proběhlo o brutalitách her či filmů a především jejich působení na mladistvé hráče. Rozhodně by se ale neměla srovnávat brutalita a BRUTALITA. V případě, že je ve hrách více či méně opodstatněná, při konečném hodnocení věkové skupiny se přivírají, jak je vidno, obě oči. I přes to se vždy najdou hry, které jsou zejména o násilnosti, jejich smysl je pouze krev, zabíjení a vše, co k tomuto neodmyslitelně patří. Jsou to hry komerční i freewarové. Jak je na tom ale Jetz Rampage 4 – Revenge (dále jen Revenge), který na mě zprvu v tomto směru působil rozporuplně?

Phoenix? Že bych se zašel podívat? * Lepší je nemířit a hned střílet * Že mě netrefíš...

Revenge je považován za hru založenou na neopodstatněném násilném jednání, u kterého se bude jistě spousta lidí - včetně mě -bavit. Ještě bych rád podotkl, že nejsem žádný zastánce jakékoliv teorie o důsledcích hraní her tohoto typu, protože tuto záležitost považuji spíše za úsměvnou věc. To je ale můj názor, který nikomu nevnucuji, spíše chci uvést na pravou míru jak jsem hru pochopil, jaký z ní mám dojem a jak jsem pojal tuto recenzi.

Grafika k pousmání

Jistě jste již okem zavadili o okolní screenshoty, které nepůsobí zrovna stylem, jenž by měl navozovat nepříjemné pocity z pohledu na mrtvá těla. Grafika samotná není, jak je zřejmé, laděna nijak vážně. Asi to byl záměr autorů z důvodu, aby odlehčili z konečného dojmu nemravních zásad zabíjení a likvidování všeho živého. I tak je ale v pohybu celkem pěkná, pochopitelně však ne dech beroucí a jistě neočekávejte žádné realistické efekty, ze kterých byste měli sedat na zadek.

Hra samotná není ani tak o grafickém zpracování, jako o propracovanosti okolního světa. Po prvních minutách strávených v této hře mi ihned přišla namysli velice známá hra GTA. V Revenge jste totiž také zasazeni do města, ve kterém můžete plnit různé úkoly. Akorát je vše pojato zcela jinak, z jiného pohledu snímání kamery, s nesrovnatelně menším světem a rozhodně bez nějakého významného příběhu. Musím však uznat, že právě Revenge mě zaujal zejména svojí destrukcí okolního prostředí!

Vše co můžete zničit, zničte!

Celé prostředí je snímáno z bočního pohledu a doslova oplývá různými billboardy, reklamami, bankomaty a spousty dalšími věcmi, které můžete likvidovat. Opravdu hezky se mi jevilo třeba takové házení granátů, které po dopadu rozmetají vše kolem. Například vždy poškodí okolní zdi, občas i strhnou nějaký tu reklamní plochu, vymlátí okna okolních budov a když se zadaří, možná z nejednoho vypadne i nějaký ten zakrvácený nešťastník.

Však já tě dostanu! * Kdo tuhle hromadu šrotu bude uklízet? * Teď mě nic neohrozí

Obrazovka pak doslova hýří detonacemi, které doprovází poměrně působivý třepot kamery se skvělými zvuky, ke kterým se dostanu později. Potenciál hry mimo jiné tkví v penězích, tvořící základ pro nakupování nových věciček, s nimiž se pak můžete stát lepším a lepším dárcem olova. Peníze získáte střílením nevinných lidí a braním jejich pracně nashromážděných úspor nebo plněním různých úkolů, které dostanete od lidí v tmavých kabátech rozmístěných různě po městech.

Co se týče zbraňového arsenálu, jevil se mi jako opravdu obstojný. Začínáte s obyčejným kulometem a vcelku účinným granátem, později se vám však dostanou do ruky lepší zařízeníčko. Některé kousky si můžete koupit, jiné jsou speciální a získáte je třeba po zabití konečného bosse v levelu. Namátkou bych jmenoval bazooku, sniperovku či obzvláště efektivní zbraň – motorovou pilu.

Zvuk jako víno

Co stojí na této hře za zmínku je zvukový doprovod. Na své poměry je skvělý a při tom zmatku všude kolem (jeho příčinou budete pochopitelně vy) teprve poznáte pravé kouzlo celého díla. Zvuky totiž leckdy „překřičí“ ostatní nedostatky, jimiž hra disponuje, v tomto případě především jednodušeji pojatou grafiku. Po stránce hudební se Revenge nejeví jako nějaký zázrak, což je docela škoda.

Vcelku vzato tato hra neosloví ze samotného pohledu na screenshoty rozmístěné kolem. O to větší důvod máte si ji vyzkoušet sami, je zdarma a chcete-li se odreagovat, rozhodně je tato hříčka jasnou volbou zajišťující „skvělou“, zábavu! Nebudete litovat…

*** DOWNLOAD - 15,4 MB ***

Revenge je skvělá hra, která nemusí ohromit při prvním pohledu na okolní screenshoty. Její potenciál objevíte až při hraní samotném. O to více vám doporučuji vyzkoušet toto skvělé dílko!

Celkové hodnocení: 9/10