Zeus: Master of Olympus, druhý pád Dia

Připravte si 10 dkg Civilizace, dvě kávové lžičky Sim City, a jednu lžíci antické mytologie. Všechno smíchejte dohromady, a půl hodiny pečte. Co se vám povedlo vytvořit? Zeus: Master of Olympus!
Hry založené na různých klasických legendách, ať už antických, rytířských, nebo různých jiných, začínají být pomalu ale jistě v kurzu. Těžko říct, jestli to je tím, že teď plno vývojářů vysedává u televize, a sleduje Xenu a Herkula, nebo tím, že tam vysedává spousta diváků a vývojové teamy jako například "Impressions Games" se jim jen snaží trefit do vkusu, ale jisté je, že se pomalu ale nezadržitelně množí počet titulů, které svou existenci zakládají více či méně na tom, že si (poněkud lacině) vypůjčí pár charakterů z nějaké notoricky známé legendy, například o králi Artušovi, a spoléhají na to, že pařánek toužící po tom, stát se králem Artušem, nebo třeba Herkulem si hru koupí i v případě, že by jinak byla, nedej bože, nic moc. Tím ovšem netvrdím, že takovéto hry musí být zákonitě nic moc.

Zeus: Master of OlympusZeus: Master of Olympus

Právě naopak, leckdy se jedná o velice zajímavé projekty. Hned ze začátku prozradím, že i hra Zeus: Master of Olympus, o které je tento článek, vypadá, že bude mít rozhodně co nabídnout. Zmínka o "Impressions Games" nebyla samoúčelná, neboť právě tento team, již dostatečně proslulý svými dřívějšími tituly (namátkou jmenujme třeba "Pharaoh", nebo "Caesar 1,2 a 3") bude mít "Pána Olympu" na triku. To samo o sobě by bylo již téměř dostatečnou zárukou toho, že se tato hra nezvrhne jen v hromadu braku. Ovšem, jen na to se samozřejmě spoléhat nedá, a proto by asi bylo dobré povědět si o ní něco víc. Hra má spatřit světlo světa někdy na konci roku 2000, takže jakékoliv představy o ní (a mám podezření, že tak je tomu i u samotných autorů) jsou zatím poměrně mlhavé, ale přeci jen, pár informací už je k dispozici.

Zeus: Master of OlympusZeus: Master of Olympus

V perexu jsem naznačil, že hra bude patrně jakousi kombinací SimCity, Civilizace, plus pár -světe div se- adventure prvků. To zní docela ztřeštěně, ale zároveň to zavání originalitou, a té není nikdy dost. Samozřejmě, bude hodně záležet na autorech, jak to celé smíchají dohromady. Pokud se to nepovede, může být finální mix velice ohavný, v opačném případě to ovšem může být naprosto revoluční lahůdka. Když to rozebereme detailněji, tak v první řadě půjde tedy asi o to, že hráč bude stavět a zásobovat vším potřebným různá města, odpovídající době, tedy Spartu, Athény, atd. Až potud Sim-City. Ovšem, zároveň bude možné napadat okolní města, zabíjet všelijaké obludy apod. Toto bude pravděpodobně buď ve stylu Civilizace, nebo možná něčeho jako Age of Empires - v tuto chvíli je to těžké říct. Zároveň ovšem vám bohové můžou zadávat různé všelijaké questy, které asi buď budete moci plnit, když budete chtít, nebo se na ně budete moci klidně vykvajznout (i když tím možná budete riskovat, že se na vás božstvo nakrkne, a udělá s Vámi krátký proces :-))

Po hardwarové stránce by to také asi nemělo být nijak krvavé, přestože screenshoty nevypadají rozhodně špatně, ale tento druh her bývá už tradičně poměrně nenáročný. Co se týče multiplayeru a podobných věcí, tak to nám zatím zůstává skryto, a musíme si ještě chvíli počkat, než se dozvíme více. Nakonec, tak to bývá u všech novinek, že prostě jen musíme čekat a modlit se, aby to celé dopadlo podle našich představ. Doufám, že nebudeme zklamáni....

Diskuze (1) Další článek: The Incredible Machine se vrací! Juch!

Témata článku: , , , , ,