Žhavé dračí RPG z Ruska

Už vás nebaví hrát pořád stejná RPG za stále ty samé postavy mágů, rytířů, barbarů či zlodějů, obecně řečeno lidí? Nebo ještě obecněji řečeno, humanoidních bytostí? Což takhle něco úplně, ale úplně jiného? Kolikrát jste už měli možnost hrát v nějakém RPG za "postavu" draka, hmmm? Mnohokrát zřejmě ne. Ve hře "The I of the Dragon" takovou šanci dostanete.
Už vás nebaví hrát pořád stejná RPG za stále ty samé postavy mágů, rytířů, barbarů či zlodějů, obecně řečeno lidí? Nebo ještě obecněji řečeno, humanoidních bytostí? Což takhle něco úplně, ale úplně jiného? Kolikrát jste už měli možnost hrát v nějakém RPG za "postavu" draka, hmmm? Mnohokrát zřejmě ne. Ve hře "The I of the Dragon" takovou šanci dostanete.

Vývoj titulu s poněkud zvláštním (zatím ještě) pracovním názvem "The I of the Dragon" začal již v létě minulého roku, kdesi v nenuzné čtvrti ruské Moskvy, u společnosti Primal Software. Ta je skutečně exemplárním případem východoevropské herní společnosti. Založena byla roku 1996 pod názvem SBG a hlavní obor činnosti spočíval ve tvorbě multimediálních encyklopedí. Do roku 1998 se jim podařilo vytvořit na deset takovýchto produktů, aby konečně v roce 1999 vydali svou první počítačovou hru s názvem "Petka" (vydavatelem byla dnes stále ještě působící firma Buka Entertainment), což byla v domovské Rusi převelice úspěšná humorná adventura s výbornou grafikou a ozvučením. O jejím úspěchu svědčí i fakt, že v prvních třech měsících se jí prodalo na 100 000 kusů. O deset měsíců později nutně následovalo pokračování, umně nazvané "Petka 2 - Judgment Day", které znamenalo další úspěch. Dohromady se obou her do dnešního dne v Rusku prodalo přes 250 000, což se dá považovat za skutečně excelentní úspěch. Na počátku roku 2001 se společnost zreorganizovala do dnešní podoby - změnila si název na "Primal Software" a jala se tvořit jen a pouze herní tituly. Osmnáct současných zaměstnanců - od 3D grafiků přes zvukaře až po programátory a designéry - tedy dnes pracuje na hře The I of the Dragon, originálním 3D akčním RPG, o němž si teď povíme něco bližšího.

The I of the DragonThe I of the Dragon

Každé RPG je založené na propracovaném světě a příběhu, který se v něm odehrává. Ten dnešní není o nic méně zajímavější než všechny ty, které tu byly před ním. Oblast zvaná Territories si žije po dlouhá staletí, ba snad i tisíciletí, v naprostém poklidu a blahobytu. Je to takový fantasy ráj. Mírumilovní obyvatelé tomu nemohou říkat jinak než zlaté časy. Jenže všichni víme, že právě takovéhle zlaté časy musí vždycky jednou skončit. A ten čas nastal i zde. Odkudsi z pustin vyřítily se nespočetné hordy krvelačných monster a jaly se podrobovati si obyvatele a s nimi celá města - po desítkách, stovkách, tisících. Jediná noc změnila zlaté časy v dobu temna, bitva byla ztracena ještě předtím, než začala. Byl to naprosto nečekaný útok, nikdo nebyl na nic podobného připraven. Dokonce ani Rada starších. Právě tam však dlí poslední naděje. Rada starších se vzchopí k poslednímu zoufalému pokusu o záchranu své země. Hodlají vykonat starobylý rituál zvaný Vyvolání.

The I of the DragonThe I of the Dragon

A právě v tu chvíli se objevujete na scéně vy, hráč. Jste vyvolaným duchem, který má zachránit přeživší zbytky lidí a skoncovat s hrůznou nadvládou temných bytostí. Jenže... jste pořád jenom duch. Duchové, jak známo, toho sami o sobě moc nesvedou. Proto potřebujete tělo. Nějaké odolné, pevné tělo. Třeba takové dračí, co vy na to? Jsou nesmírně silní, ale zároveň stoprocentně mobilní. To není špatná volba. Jenže draci už dávno vymřeli, Radě se však přeci jen podaří jednoho nalézt - nezbývá však, než se spokojit s malinkatým dračím mládětem. I to se však, pokud bude vedeno správnou cestou, může v budoucnu stát nepřemožitelným nepřítelem bytostí z pustin. A tak začíná vaše dobrodružství - nejprve jako cesta ducha k nalezení těla, později jako výcvik mladého draka, a ještě později... nu, nechejte se překvapit.

Nyní je ten pravý čas povědět si, jaké další vychytávky na nás v téhle gamese čekají:

  • výběr ze tří různých draků, každý z nich s unikátními dovednostmi a kouzly
  • tři magické školy: Ohnivá, Vzdušná a Zemská
  • celkem více než stovka kouzel
  • díky některým speciálním magickým formulím bude možné v reálném čase měnit tvar krajiny
  • budete také moct vylétnout s duchem z těla draka a vtělit se do kohokoliv jiného, třeba i do nepřítele nebo dokonce do stromu!
  • mapy mají být co se rozlehlosti týče i několik stovek čtverečních mil velké
  • nepřátel bude na čtyřicet různých typů
  • denní cyklus - změna dne v noc a opačně
  • využití LOD (Level of Detail) technologie. Hra se přizpůsobí svými detaily vašemu systému
The I of the DragonThe I of the Dragon

Když už je naposledy zmíněný váš systém, jistě vás bude zajímat jaké jsou minimální hardwarové nároky. A věřte tomu nebo ne, ale na oficiálních stránkách se udává jako minimální konfigurace následující: Pentium 166MHz, 64 RAM, Riva TNT (16MB VRAM). Čubrníte, co? Holt to je ten LOD systém (využíval ho například již slavný Messiah, mimochodem v mnoha ohledech podobný The I of the Dragon). Doporučeným strojem je pak PIII 600Mhz, 128 RAM s Ge Force a úplně nejlépe vám hra poběží na PIII 1GHz, 256 RAM s Ge Force II a více…

Oficiální stránky hry naleznete zde, pokud se chcete dozvědět něco o Primal Software, klikněte zde.

Váš názor Další článek: Soul Reaver 2 – první dojmy z pokračování upírské ságy

Témata článku: , ,