Známe průměrný plat v herním průmyslu

Pokud vás někdy zajímalo, kolik si zaměstnanci tvůrčích studií asi tak vydělají, určitě se podívejte do nedávno zveřejněného průzkumu organizace Game Developer Research, která se přesně tuto otázku pokusila zodpovědět. Ze studie pak vyplynulo, že se průměrný plat zastavil na 75 573 dolarech za rok.

To je v přepočtu něco málo přes milion a čtvrt, což sice nezní špatně, ale je na každém zvlášť, aby zvážil, zda-li mu za to stojí nekonečné přesčasy a nadměrně stresový finiš. Jak už ale v předchozím odstavci padlo, jde pouze o průměr a spousta zaměstnanců si o podobné částce může nechat zdát.

Analytici v Game Developer Research se proto na celou problematiku podívali detailněji a zjistili, že zdaleka nejvíc si vydělají lidé v PR oddělení a marketingoví ředitelé, jejichž zprůměrovaný plat činí necelých 130 tisíc dolarů (cca dva miliony tři sta tisíc).

Zdaleka nejméně si naopak vydělají testeři, kteří se musí spokojit s "pouhými" 37 905 dolary, opět v průměru, samozřejmě. A to je nějakých 680 tisíc za rok. Na druhou stranu, práce to je o poznání snazší.

Zdroj: TZ

Diskuze (3) Další článek: Jaký měl být Titan aka Halo MMO?

Témata článku: , , , , ,