ZombiU ztratilo jedno písmenko a s ním i svoji exkluzivitu.
Tato exkluzivní survival řezničina od Ubisoftu byla původně vytvořena exkluzivně pro konzoli Nintendo WiiU, kde se těšila slušné popularitě. A jak už to tak u populárních exkluzivit bývá, nyní se podívá i na PC, Xbox One a Playstation 4.
V podstatě to ale bude totožná hra, jako byla původní WiiU verze, jen s grafickými perličkami a několika novými úpravami, které mají dopomoci překousnout absenci speciálního ovladače s dodatečným displejem. Bohužel máme strach, že tím zmizí i veškeré napětí a strach, který tato brilantní kombinace navozovala. Navíc nepůjde o v poslední době tak rozšířený remaster, nýbrž opravdu jen přenesení hry s minimálními úpravami na nové platformy.



Vývojáři se nechystají vytasit s nějakými závratnými změnami. Hra bude jen upravená do FullHD rozlišení a pravděpodobně se zvýší i framerate a grafické detaily. Příběh bude také totožný. Jste v Londýně, kde vypukla zombie apokalypsa a vy v roli jednoho z přeživších zjišťujete, jak k tomu došlo a jak se dostat z města do bezpečné zóny. Co si ale Zombi přeci jen přinese s sebou je unikátní způsob umírání. Pokud umřete, je to definitivní. Objevíte se na checkpointu, ale jako zcela nový člověk. Přijdete o všechny své věci a začínáte znovu od začátku. Máte ale možnost najít vaše zombifikované tělo a získat svůj loot zpět. Bojíte se?
O co naopak Zombi přijde je multiplayer. Podle slov vývojářů je tato hra více zaměřena na singlplayerový zážitek a bez hry pro víc hráčů se klidně obejde, což my jedině vítáme. Multiplayer v ZombiU byl však také celkem unikátní. Jeden hráč měl v ruce klasický ovladač a druhý zase WiiU gamepad. Hráč s tabletem rozmisťoval po úrovni zombie a tak stěžoval hráči průchod levelem. Je celkem pochopitelné, že tenhle prvek byl odstraněn. Bez tabletového ovladače by to nemělo moc smysl, třeba ale tvůrci vymyslí později využití mobilních zařízení.



Zatím se neví, jak bude řešené ovládání bez speciálního ovladače, protože se používal třeba pro inventář, mapu nebo jako číselník na otevření dveří. V době, kdy byl ovladač používán se ale hra nezastavila a vy jste museli dávat pozor, co se děje kolem vás.
Velmi nás tak zajímá, jak se s tímto řešením rozhodli tvůrci popasovat. Ostatně, zjistit to můžeme už za dva týdny, kdy hra vychází v digitální podobě.