Zombie Road Trip Trials: na výlet se zombíky (mobilní recenze)

Závodní hry na mobilních telefonech patří k velmi oblíbenému žánru. Vývojářům ze studia Noodle Cake ale přišlo klasické závodění fádní, a proto přidali zombie, a vznikl titul Zombie Road Trip: Trials, kombinace obou. Jak se hraje, se dozvíte v následující recenzi.

Zombie Road Trip: Trials je v základu klasickou závodní hrou, kterou pozorujete ze strany. Klasicky ovládáte virtuální vozítko a snažíte se v co možná nejlepším čase dostat na konec tratě. Jak už jsme předznamenali v úvodu, Zombie Road Trip: Trials ale obyčejné závodění dotahuje mnohem dál. Přidává do hry totiž zombíky, což vyústí v to, že se na trati nebudete potýkat jen s problémy týkající se nerovnosti terénu, nýbrž i nemrtvými, které je třeba zlikvidovat.

IMG_2610.PNG IMG_2616.PNG IMG_2617.PNG

Zombie na...v cestě

Zombie Road Trip: Trials je zasazeno do post-apokalyptického světa a odehrává se hned ve čtyřech různých prostředích (poušť, hory, město a vesnice). Každé prostředí obsahuje osm závodů, přičemž v každém z nich budete plnit různé úkoly. Někdy musíte udělat tři salta vzad, dvojité salto, projet trať za určitý čas, ale jindy je třeba se starat i o (čtěte kosit) nemrtvé na trati.

Každé auto se liší jízdními vlastnostmi, takže si opravdu vyhrajete

Ty se vám totiž nehledě na zadané úkoly budou neustále motat pod kola. V souvislosti s nimi pak přichází na řadu úkoly týkající se jejich likvidace – trefit headshot, sejmout zombie ze salta vpřed, nebo prostřednictvím bedýnky na trati. Tyto úkoly jsou opravdu originální a především si s nimi užijete spoustu zábavy. Připočtěte k tomu, že všechno se neustále obnovuje a kombinuje, takže v pokročilejších fázích na vás čekají opravdu pořádné výzvy.

IMG_2620.PNG

Zombie Road Trip: Trials je závodní hra, a proto osedláte nejrůznější post-apokalyptická vozítka od amerického bob-catu přes pouštní buginky až po tyráky. Každé auto se liší jízdními vlastnostmi, takže si opravdu vyhrajete. Jejich nákup stojí peníze, které získáváte plněním výše zmíněných úkolů. Vedle aut upgradujete a rozšiřujete arzenál zbraní, v němž je rovněž z čeho vybírat (pistole, brokovnice, bazuky, samopaly, které se opět liší vlastnostmi a účinkem).

Když to funguje

Ač může kombinace post-apokalyptického světa a závodní hry znít podivně, Zombie Road Trip: Trials obě kombinuje naprosto excelentním způsobem, protože závodění se salty a ježděním po zadních kolech, doprovázené rozpadajícími se zombíky a létajícími kousky jejich těl snad nikdy nebylo zábavnější. Díky vyváženému poměru mezi zabíjením, dovednostním ježděním a závoděním na čas se zkrátka nikdy nebudete nudit.

IMG_2622.PNG IMG_2625.PNG IMG_2626.PNG

Lví podíl na skvělé hratelnosti má propracovaný fyzikální model. Nejenže každé vozidlo disponuje zcela jinými parametry, a proto i jiným ovládáním, ale i zbraně jsou odlišné. Tratě disponují perfektním designem, protože umožní jak se pořádně rozjet a zažít pořádnou dávku adrenalinu, tak vyžadují cit pro mnohdy velmi nevyzpytatelné nerovnosti terénu. Díky pohodlnému ovládání, které umožní přesné balancování vozítka, to ale nebude problém.

Pakliže se vám nechce pomalu sbírat peníze, můžete využít možnosti nákupu za reálné peníze

Zombie Road Trip: Trials obsahuje 480 různých misí, ano čtete správně, 480! Vzhledem k tomu, že – byť se výzvy často opakují a jsou jen variací toho předchozího – jsou zábavně navrženy, budete pociťovat neustálou touhu posouvat se dál, nakupovat vozítka a čím dál tím lepší zbraně. Pokud budete opravdu šikovní, můžete za velký obnos peněz koupit tratě na měsíci, a to je opravdu velká výzva. Pakliže se vám nechce pomalu sbírat peníze, můžete využít možnosti nákupu za reálné peníze. Mikrotransakce ale hru nijak neovlivňují.

Post-apokalyptický svět

Zombie Road Trip: Trials je zasazeno do post-apokalyptického světa, a proto se můžete těšit na čtyři klasické lokace – poušť, hory, město a vesnice. Prostředí je roztomilé a pěkné, disponuje krásnými barvami a přesně na vás dýchne tuhou atmosférou světa bez lidí. Ve hře jde ale o závodění, a proto budete po většinu času pozornost upírat na přední část obrazovky, kde se po terénu pohybuje vaše vozítko, střetávající se se všudypřítomnými zombíky.

IMG_2631.PNG

Modely aut jsou skvělé, stejně tak naprosto do detailu propracované postavy zombií. Navrch k tomu připočítejte již zmiňovanou fyziku, která dovoluje sledovat cestu každičkého ztraceného údu zombíků, a máte zábavu na pěkně dlouho. Potěší i skvělá hudba a doprovodné efekty stříkající krve, létajících končetin, nárazů, výbuchů a střelby. Na iPhone 4 nám hra běžela bez větších problémů zcela plynule.

Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: Arkády | Závodní arkáda
Výrobce: Noodlecake Studios
Začátek prodeje: 8. května 2014
  • Skvělá hratelnost
  • Bohatý obsah
  • Mix akce a závodů
  • Ovladání
  • Nic vážného

Jestli vás už nebaví klasické závodní hry pro mobilní telefony, jste se Zombie Road Trip: Trials na správné adrese. Hra totiž naprosto bravurně kombinuje akci a závodění. Vzhledem k bohatému obsahu, skvělé hratelnosti a ceně není co řešit - Zombie Road Trip: Trials je ideálním hybridem pro milovníky závodů a zombii.

Hra byla testována na zařízení iPhone 4 a je ke stažení zcela zdarma na AppStore. Android verze dorazí o něco později.