Zpětná kompatibilita PS5 by měla fungovat v mnoha směrech, tvrdí Sony

Není to jen o možnosti hrát starší hry.

O tom, že konzole nové generace ze stáje Sony bude mít zpětnou kompatibilitu už víme nějakou dobu. Spousta lidí si ale pod tím představuje pouze to, že si budou moci zahrát starší hry z PS4 a dalších generací na konzoli nové. Společnost ale míří mnohem dál a opravdu tu nejde jen o přístup ke starší knihovně her. 

Sony už dříve podotklo, že zpětná kompatibilita má být klíčovým prvkem nové konzole, některé nové patenty společnosti nám nyní dávají trochu více informací, co konkrétně by to pro nás mělo znamenat. 

Napřed Sony spustí hru na původním hardwaru, pro který byla navržena a vypočítá výkonnostní charakteristiky a data. Poté ji spustí na novém hardwaru a bude se snažit vypočítat společné body "styku". Klíčovým cílem pro tento test bude, aby hra ze staršího hardwaru běžela stejně dobře i na tom novém. 

To je ale pouze začátek. Jakmile test potvrdí, že je hra stabilní na novém hardwaru, Sony začne posouvat laťku a zjišťovat, co vše se dá díky výkonu nového hardwaru vylepšit. Je to velmi podobné jako nedávná interní prezentace, kdy Spider-Man běžel na PS4 Pro a poté na nové generaci konzole pro srovnání času načítání. 

To v zásadě znamená, že Sony bude u většiny svých starších her posouvat laťku kvality a my se tak na nové konzoli dočkáme nejen přítomnosti her jako takových, ale jejich mnohem lepších verzí, ať už z hlediska rychlosti načítání, lepšího rozlišení či rovnou dodatečných grafických vychytávek. 

Diskuze (20) Další článek: Akční thriller Control láká na výstavu E3 čerstvou galerií

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,