Co chystá Zima Software pro české hráče?

Co chystá Zima Software pro české hráče?

Česká vývojářská firma Zima Software již dokázala vytvořit tituly, které si na českém trhu vydobyly slušný úspěch. Uspět u nás a venku je však velký rozdíl - kvalitativní i finanční - a právě o útok na zahraniční trhy se Zima & spol. budou se svými chystanými projekty pokoušet. Přehled  nejočekávanějších titulů spolu s hromadou obrázků najdete právě uvnitř tohoto článku.

Během čtyřletého působení na našem trhu se z útrob této firmy vynořilo hned několik žánrově různorodých počinů: Signus (izometrická tahová strategie), Mutarium (realtimová strategie), Polda (adventure) a naposledy HyperCore (viz níže). Firmu Zima Software však nejspíše znáte jako tvůrce hry Polda, kterou si (minimálně jako demoverzi) asi nainstalovala většina českých hráčů. Příběh přitroublého policisty Pankráce byl zarámován do ručně kreslené grafiky a ozvučen takovými hlasy, jako je Luděk Sobota, Petr Nárožný nebo Jiří Lábus, což spolu se slušným zpracováním přineslo hře celkem zasloužený úspěch..

Horkou "Zimní" novinkou je právě vyšlá HyperCore. Klasická rolovací akční arkáda má pěknou grafiku a na své by si v ní měli přijít i hloubavější povahy - podle nastavení obtížnosti se mění inteligence nepřátel, možnosti výběru zbraní i vybavení, takže míru akčnosti nebo naopak taktičnosti si můžete zvoleným nastavením vybrat sami. Navíc je hra od počátku vyvíjena jako otevřený systém, který bude umožňovat dodatečné doplnění robotů, vozidel, zbraní, úrovní a všeho možného. Recenze byste se měli na Doupěti dočkat velmi brzo.

     


A teď se teprve dostáváme k výhledu do budoucnosti. Po obchodním úspěchu Poldy není divu, že jedním z rozpracovaných titulů je Polda 2. Nejzásadnější proměnou prošla grafika. Komixový styl je podle mě pro tento typ her jako stvořený a oproti prvnímu dílu je to nepřehlédnutelný krok kupředu. První obrázky z Poldy 2 tak trochu navozují atmosféru starých hitů jako byl například Sam & Max Hit the Road. Z děje už je toho známo poměrně dost, tak se na něj podíváme podrobněji. V městečku Marsias mají něco, co jim může celý svět závidět (a taky to dělá :-). Turisticky jinak nepříliš atraktivní oblast je totiž kolébkou revoluční technologie klonování lidí. Do firmy DNA Revolution proudí objednávky na slavné osobnosti z celé zeměkoule a z firmy se hrne jeden klon za druhým. A jak se tak dá v našem světě očekávat, největší poptávka není ani tak po známých lidech jako spíš po umělých příslušnicích ženského pohlaví. Samozřejmě hlavně po těch nejatraktivnějších z atraktivních.

     

Tím se konečně pomalu dostáváme k hlavní zápletce. Někdo už nemohl psychicky vydržet všechen ten lesk a úspěch Marsiasu a rozhodl se nenáviděné městečko zničit. Během prestižní soutěže krásy Miss Marsias, které je pořádána výhradně pro naklonované slečny, dojde na místě konání soutěže k požáru. Vzhledem k tomu, že společenská akce je přenášena přímým přenosem do celého světa, vypadá to na docela mezinárodní ostudu. A aby se z toho obyvatelé Marsiasu hned tak nevzpamatovali, v nastalém zmatku je unesena favoritka soutěže Claudia Schiffer. Prestiž města je vážně ohrožena, pověst místní policie je pošlapána a to je ta pravá chvíle na to, aby se objasnění celého případu ujal starý známý příslušník Pankrác.

Kromě tradičně vynikajícího dabingového obsazení a netradičně pěkného vizuálního zpracování se připravte na zhruba 60 lokací, do kterých se při svém pátrání dostanete. Mezi jinými to budou třeba honosné vily naklonovaných svůdnic, rockový klub, ústav pro neposlušné klony (Hybridárium) nebo konkurenční město Barbieland (kde už začíná pomalu přihořívat ;-). Vydání Poldy 2 je chystané na úplně nejbližší dobu, takže vám víc neprozradím - ještě to tu chvíli vydržte. Příběh vypadá celkem originálně, uvidíme na jaké úrovni budou dialogy a jednotlivé podzápletky.

Dimension Hartross bude podle autorů klasickou realtimovou strategií s vynikající grafikou. Jako hráč budete postaveni do čela armády, která má zabránit mimozemské civilizaci v přístupu k Hvězdné bráně a následně v průniku do celé sluneční soustavy. Ve vašem nelehkém úkolu vám sice bude oporou množství všemožných jednotek a budov (které se navíc budou zdokonalovat s tím, jak bude postupovat kupředu váš technický výzkum), na druhou stranu nebudete mít proti sobě žádnou bandu pitomců, ale vychytralé protivníky, na jejichž umělé inteligenci si autoři dávají záležet.

     

Důležitým elementem hry bude špionáž daleko za nepřátelskou linií, s kteroužto činností je spojeno používání špionážních sond. Vysoká realističnost se dobře dokumentuje například na faktu, že při používání chemických zbraní budete muset brát ohledy na povětrnostní podmínky a počasí - v opačném případě byste se mohli dočkat nepříjemných překvapení. Teleportace vlastních jednotek po celé mapě nebo vyvolávání zemětřesení také nejsou zrovna obvyklými vlastnostmi RT strategií, o to víc jsem na ně zvědavá.

     


O šíři záběru ZS svědčí další chystaný titul. Po adventure a strategii je to tentokrát 3D akce z cyberpunkového prostředí s názvem Death Tracer. Náplní hry jsou převážně krvavé střety mezi příslušníky Rebelů a znepřátelenou Korporací. I tady se autoři snaží přidat k osvědčeným rekvizitám akčního žánru ještě něco navíc. Velmi silná dějová linie by měla být tím, co vás vtáhne dovnitř hry a nepustí dřív, než se prokoušete do posledního levelu. Nečekané zvraty v téměř filmovém příběhu a temná atmosféra jsou jistě dobrými předpoklady velké poutavosti. Grafika na obrázcích vypadá tak dobře, že není co kritizovat, a některé vizuální a světelné efekty, se kterými se počítá, tady ani ještě nejsou k vidění. Nejvíc však záleží na hratelnosti, kterou zatím nemůžeme posoudit.

     


Poslední z představených her je Shock Killer. Rané stadium, ve kterém se hra nachází, zatím vylučuje nějaké širší pojednání o jejích vlastnostech. Jediné, co se zatím najisto ví, je žánr: opět 3D akce. Ačkoliv tedy zatím není o čem psát, screenshoty se mi líbily a bylo mi líto vám je neukázat.

     

Určitě si přečtěte

Články odjinud