Tento čtvrtek (8. března) proběhla v pražském hotelu Marriott první tisková konference Illusion Softworks, na které její zástupci představili svého investora, plány do budoucna a co je pro nás – hráčský národ nejdůležitější, i podrobnější informace o svých dvou připravovaných titulech.
Ve čtvrtek 8. března proběhla v pražském hotelu Marriott tisková konference pořádaná zástupci Illusion Softworks a společností Cash Reform, která je investorem IS.
Ze všech pozvaných zástupců médií jsem se dostavil jako první, za což jsem si v duchu připsal malou jedničku (čteš to Láďo?!). Vzhledem k tomu, že se jednalo o první tiskovou konferenci, kterou u nás Illusioni pořádali, bylo na programu představení firmy, klíčových postav a investora. Pak již následovalo samotné představení titulů, které IS připravují.
Mafia: The City of Lost Heaven
Šéfdesignér Daniel Vávra představil tuto hru, na které pracuje se svým týmem. Na projekčním plátně bylo možné shlédnout několikaminutový trailer a musím říci, že bylo na co koukat.
Ač jsem se snažil co se dalo (výhodu v tomto měla naše konkurence, která si sebou přitáhla videokameru), je možné, že jsem nestihl zapsat vše důležité. I to, co se ale nakonec objevilo v mém zápisníku (děkuji hotelu Marriott) jsou velice zajímavé informace:
- Lost Heaven, tedy město, ve kterém budete moci řádit, má mít rozlohu cca 10 kilometrů čtverečních a dalších zhruba 30 kilometrů čtverečních má být ztvárněno jako jeho okolí – lesy, pole, prašné polní silnice, zkrátka venkov. I když by si mnozí mohli myslet, že autoři soustředí své síly především na město a ostatní lokace zůstanou stranou jejich pozornosti, v Mafii tomu tak není. Co bylo možno vidět, tak venkovské prostředí vypadá opravdu velice detailně a propracovaně.
- ve městě je více jak 400 budov, které byly vymodelovány podle fotografií amerických měst z třicátých let. Zajímavý je také fakt, že mnoho z nich je unikátních, tzn. ve hře se nevyskytují ve více kopiích. Třešničkou na dortu je pak skutečnost, že do mnoha z budov bude hráč moci vstoupit.
- fyzikální model je podle slov autorů velmi propracovaný (pracovali na něm rok a půl) a měl by mimo jiné umožňovat i deformace částí karosérií u automobilů. Auta a různá další pohybovadla jsou vůbec kapitolou, která by si zasloužila samostatnou odrážku, takže:
- ve hře bude více jak 60 typů automobilů (od pomalých dodávek po rychlé Bugattky), přičemž do všech bude moci hráč nasednout a odjet s nimi pryč. To však není zdaleka vše, stejně tak dobře bude pro dopravu možné využít nadzemku nebo tramvaj.
- hra nebude bezduchou akční střílečkou typu „jdi a vystřílej vše co se hýbe“.
- Dan Vávra se po skončení promítání několikrát vyjádřil v tom smyslu, že velké skupině lidí Mafia připomíná mix Hitmana a GTA (přiznám se, že mně taky), ale podle jeho slov spočívá veškerá podobnost s první zmíněnou hrou v možnosti nosit mrtvoly na rameni a s GTA je to prý velmi podobné.
- na našem trhu se objeví i komplet česká verze – tedy včetně dabingu.
- mimo PC verze vyjde hra i pro PS2 a patrně i pro XBox.
Oficiální WWW stránky: http://www.mafia-game.com/.
Hidden and Dangerous 2
Představení tohoto titulu bylo prací pro Tomáše Pluhaříka, který u tohoto projektu zastává stejnou roli jako Dan Vávra u Mafie, tedy šéfdesignérský post. Uvítal nás více než bombasticky, protože se pouštěl nový trailer, který si svou světovou premiéru odbyl právě před našimi zraky. Tou světovou premiérou si nejsem tak jistý, ale podle slov T. P. jsme byli jedni z prvních, kteří měli možnost tento trailer vidět. Na co se tedy můžeme těšit v HaD2?
- především je tu dobrá zpráva pro všechny fanoušky prvního dílu – základní koncepce hry se nemění, tzn. opět budete se svým speciálním komandem plnit různé úkoly v hloubi nepřátelského území, přičemž většina (možná všechny) mise budou založeny na skutečných akcích z druhé světové války, namátkou např. ukradení německého šifrovacího zařízení, sabotování vývoje nacistických jaderných zbraní atd.
- oproti předcházejícímu dílu se samozřejmě razantně vylepšila inteligence protivníka (alespoň to říkají autoři :-).
- vzhledem k tomu, že mise se odehrávají v různých koutech světa, tak je logické, že rozdílné bude i prostředí – zde bychom se měli dočkat jak horkých afrických pouští, tak chladného norského severu. Dobrá zpráva pro všechny našince – jedna ze závěrečných misí se bude odehrávat i v Čechách.
- jedním ze základních principů hry je absolutní volnost v pohybu a konání, což autoři ilustrovali na příkladu nepřátelského tanku – pokud se vám podaří zabít jeho posádku, můžete do něj nasednout a odjet jím (případně jeho palebnou sílu využít ve svůj prospěch).
- akce budou probíhat nejenom na souši, ale i na (ve a pod) vodou – hráč bude moci využívat miniponorek.
- v několika misích prý dojde i na využití letadel a jak poznamenal Tomáš Pluhařík během projekce: „naše letadla jsou detailnější než v leckterém leteckém simulátoru“ a mně nezbývá než souhlasit.
- žádná překážka ve hře by neměla být absolutně omezující – většina zdí půjde přelézt, ploty prostříhat, stromy porazit (dostatečně silným tankem).
- setkáte se s velkým množstvím vojenské techniky – v některých misích by měly být vidět i první helikoptéry té doby.
- multiplayer – v HaD2 se dočkáme daleko větší podpory multiplayerového hraní než tomu bylo v prvním dílu. V plánu je celkem 9 stylů MP, přičemž každý by měl mít 3 variace, celkem se tedy můžeme těšit na 27 způsobů, jak bojovat s kamarády. V plánu jsou jakési „národní hry“, které umožní, aby např. Brit hrál v uniformě britského vojáka a používal vybavení, které bylo typické pro britské jednotky atd.
- zakomponování editoru levelů je zatím nejisté.
- na našem trhu se objeví i komplet česká verze – tedy včetně dabingu.
- mimo PC verze vyjde hra i pro PS2 a patrně i pro XBox.
Oficiální WWW stránky:
http://www.hidden-and-dangerous.com/.
Co dodat závěrem? Illusion Softworks jsou nejúspěšnějším českým vývojářským týmem, zatím se jim dařilo a po shlédnutí připravovaných titulů si myslím, že se jim bude dařit i nadále a my se máme na co těšit.