Ray tracing se pomalu ale jistě stává nedílnou součástí moderního herního průmyslu.  Zdroj: Vlastní

Ray tracing se pomalu ale jistě stává nedílnou součástí moderního herního průmyslu.  | Zdroj: Vlastní

Stále více her jej začíná integrovat, a především to dělat správně, aby nešlo jen o marketingový tahák nebo něco, co vám ukousne lví podíl grafického výkonu bez zjevného výsledku.  Zdroj: Vlastní

Stále více her jej začíná integrovat, a především to dělat správně, aby nešlo jen o marketingový tahák nebo něco, co vám ukousne lví podíl grafického výkonu bez zjevného výsledku.  | Zdroj: Vlastní

Nvidia totiž za poslední dobu vydala celou řadu aktualizací a vylepšení, která lze vidět například ve hrách Battlefield 1, Minecraft RTX či Wolfenstein: Youngblood. Zdroj: Vlastní

Nvidia totiž za poslední dobu vydala celou řadu aktualizací a vylepšení, která lze vidět například ve hrách Battlefield 1, Minecraft RTX či Wolfenstein: Youngblood. | Zdroj: Vlastní

Právě Control ale dokázal využitím ray tracingu a především technologie DLSS 2.0 vyloženě ohromit.  Zdroj: Vlastní

Právě Control ale dokázal využitím ray tracingu a především technologie DLSS 2.0 vyloženě ohromit.  | Zdroj: Vlastní

Nedílnou součástí toho je celkové pojetí grafiky hry. Remedy totiž využilo značně vylepšený Northlight Engine, který známe už ze hry Quantum Break, a náležitě jej vypiplalo. Zdroj: Vlastní

Nedílnou součástí toho je celkové pojetí grafiky hry. Remedy totiž využilo značně vylepšený Northlight Engine, který známe už ze hry Quantum Break, a náležitě jej vypiplalo. | Zdroj: Vlastní

Control navíc používá extrémně realistické pojetí, pohrávající si s reálným světem a nic nedokáže posloužit k ukázce realistické grafiky lépe, než kancelářské prostředí moderní budovy. Zdroj: Vlastní

Control navíc používá extrémně realistické pojetí, pohrávající si s reálným světem a nic nedokáže posloužit k ukázce realistické grafiky lépe, než kancelářské prostředí moderní budovy. | Zdroj: Vlastní

V tomto případě tedy s příchutí alternativní historie.  Zdroj: Vlastní

V tomto případě tedy s příchutí alternativní historie.  | Zdroj: Vlastní

Hra kombinuje celkem pět různorodých efektů ray tracingu, což vytváří nesmírně realistický dojem z práce se světlem a stíny.  Zdroj: Vlastní

Hra kombinuje celkem pět různorodých efektů ray tracingu, což vytváří nesmírně realistický dojem z práce se světlem a stíny.  | Zdroj: Vlastní

Jde o vylepšené stíny, realistické odrazy, práce se světlem a paprsky samotnými a jejich interakcí s okolním prostředím a částicovými efekty v prostoru.  Zdroj: Vlastní

Jde o vylepšené stíny, realistické odrazy, práce se světlem a paprsky samotnými a jejich interakcí s okolním prostředím a částicovými efekty v prostoru.  | Zdroj: Vlastní

Při aktivaci všech těchto efektů najednou se mohou navzájem ovlivňovat a vytvářet tak extrémně realistické podmínky pro akci.  Zdroj: Vlastní

Při aktivaci všech těchto efektů najednou se mohou navzájem ovlivňovat a vytvářet tak extrémně realistické podmínky pro akci.  | Zdroj: Vlastní

Tím samozřejmě myslíme i téměř kompletně zničitelné prostředí. Všechny malé částice a prvky v něm jsou totiž taktéž ovlivněny ray tracingem, díky čemuž působí destrukce tak věrohodně.  Zdroj: Vlastní

Tím samozřejmě myslíme i téměř kompletně zničitelné prostředí. Všechny malé částice a prvky v něm jsou totiž taktéž ovlivněny ray tracingem, díky čemuž působí destrukce tak věrohodně.  | Zdroj: Vlastní

V tmavších místnostech pak vyniknou především světelné efekty z omezených zdrojů v prostředí.  Zdroj: Vlastní

V tmavších místnostech pak vyniknou především světelné efekty z omezených zdrojů v prostředí.  | Zdroj: Vlastní

A že jich kancelářská budova nabízí dostatek.  Zdroj: Vlastní

A že jich kancelářská budova nabízí dostatek.  | Zdroj: Vlastní

To platí i pro stíny, které jsou zde velmi tmavé. V tmavé místnosti tak opravdu není vidět na krok, zatímco jiné hry tmu uměle zesvětlují.  Zdroj: Vlastní

To platí i pro stíny, které jsou zde velmi tmavé. V tmavé místnosti tak opravdu není vidět na krok, zatímco jiné hry tmu uměle zesvětlují.  | Zdroj: Vlastní

Syté barvy pak v tmavém prostředí mnohem více vyniknou.  Zdroj: Vlastní

Syté barvy pak v tmavém prostředí mnohem více vyniknou.  | Zdroj: Vlastní

Jednou z věcí, kterými se můžete ve hře kochat, je realistické zpracování materiálů, jako je dřevo, ocel, sklo či plast. Vše působí jako v reálu.  Zdroj: Vlastní

Jednou z věcí, kterými se můžete ve hře kochat, je realistické zpracování materiálů, jako je dřevo, ocel, sklo či plast. Vše působí jako v reálu.  | Zdroj: Vlastní

Krásná práce se světlem bije do očí především ve spojení s vegetací. Zdroj: Vlastní

Krásná práce se světlem bije do očí především ve spojení s vegetací. | Zdroj: Vlastní

Vzduch je pak při akci naplněn mnoha částicovými efekty, jako je kouř, prach či rozvlněný vzduch. Zdroj: Vlastní

Vzduch je pak při akci naplněn mnoha částicovými efekty, jako je kouř, prach či rozvlněný vzduch. | Zdroj: Vlastní

Realistické odrazy na různorodých površích vás nepřestanou udivovat.  Zdroj: Vlastní

Realistické odrazy na různorodých površích vás nepřestanou udivovat.  | Zdroj: Vlastní

To platí i o situacích, kde se k odrazům přidávají různé zdroje světla. Zdroj: Vlastní

To platí i o situacích, kde se k odrazům přidávají různé zdroje světla. | Zdroj: Vlastní

Když se pak rozpoutá chaos, ray tracing se stará o to, aby veškeré světlo i stíny interagovaly se všemi částicovými efekty v prostoru. A že jich může být hodně.  Zdroj: Vlastní

Když se pak rozpoutá chaos, ray tracing se stará o to, aby veškeré světlo i stíny interagovaly se všemi částicovými efekty v prostoru. A že jich může být hodně.  | Zdroj: Vlastní

Jakmile se ale rozjede pořádná akce, důležité je držet všechny snímky na úzdě při zachování dobré kvality obrazu. K tomu dopomáhá technologie DLSS 2.0.  Zdroj: Vlastní

Jakmile se ale rozjede pořádná akce, důležité je držet všechny snímky na úzdě při zachování dobré kvality obrazu. K tomu dopomáhá technologie DLSS 2.0.  | Zdroj: Vlastní

 Vlevo DLSS Zapnuté - Vpravo DLSS Vypnuté:  DLSS 2.0 je nejnovější verze technologie Nvidie, která při zachování vysokého počtu snímků za vteřinu udržuje neuvěřitelně ostrý obraz. Všimněte si hran přístrojů před zdrojem světla.  Zdroj: Vlastní

Vlevo DLSS Zapnuté - Vpravo DLSS Vypnuté: DLSS 2.0 je nejnovější verze technologie Nvidie, která při zachování vysokého počtu snímků za vteřinu udržuje neuvěřitelně ostrý obraz. Všimněte si hran přístrojů před zdrojem světla.  | Zdroj: Vlastní

 Vlevo DLSS Zapnuté - Vpravo DLSS Vypnuté:  Díky tomu jsou všechny hrany na obrazovce velmi ostré i při vysokém počtu snímků.  Zdroj: Vlastní

Vlevo DLSS Zapnuté - Vpravo DLSS Vypnuté: Díky tomu jsou všechny hrany na obrazovce velmi ostré i při vysokém počtu snímků.  | Zdroj: Vlastní

 Vlevo DLSS Zapnuté - Vpravo DLSS Vypnuté:  To je vidět především na objektech, které hojně v minulosti potřebovali anti-aliasing. Mluvíme především o mřížích, malém textu, síti a dalších podobných objektech. Zdroj: Vlastní

Vlevo DLSS Zapnuté - Vpravo DLSS Vypnuté: To je vidět především na objektech, které hojně v minulosti potřebovali anti-aliasing. Mluvíme především o mřížích, malém textu, síti a dalších podobných objektech. | Zdroj: Vlastní

 Vlevo DLSS Zapnuté - Vpravo DLSS Vypnuté:  Všimněte si nejen odlesků na kovové ploše, ale především textu a jeho ostrosti.  Zdroj: Vlastní

Vlevo DLSS Zapnuté - Vpravo DLSS Vypnuté: Všimněte si nejen odlesků na kovové ploše, ale především textu a jeho ostrosti.  | Zdroj: Vlastní

Control tak kombinuje nejmodernější efekty ray tracingu, DLSS 2.0 a další grafické prvky, díky kterým je i ta největší akce na obrazovce za všech okolností ostrá a vyleštěná.  Zdroj: Vlastní

Control tak kombinuje nejmodernější efekty ray tracingu, DLSS 2.0 a další grafické prvky, díky kterým je i ta největší akce na obrazovce za všech okolností ostrá a vyleštěná.  | Zdroj: Vlastní

Schválně se podívejte na zbytek galerie, kde jsme se snažili vytípat ty nejzajímavější a nejlákavější pohledy v tomto sci-fi světě.  Zdroj: Vlastní

Schválně se podívejte na zbytek galerie, kde jsme se snažili vytípat ty nejzajímavější a nejlákavější pohledy v tomto sci-fi světě.  | Zdroj: Vlastní

Vše bylo testováno na herním notebooku  Asus Zephyrus S GX502  s procesorem  i7 deváté generace  a grafickou kartou  NVIDIA GeForce RTX 2070  Zdroj: Vlastní

Vše bylo testováno na herním notebooku Asus Zephyrus S GX502 s procesorem i7 deváté generace a grafickou kartou NVIDIA GeForce RTX 2070 | Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Zdroj: Vlastní

Stále více her jej začíná integrovat, a především to dělat správně, aby nešlo jen o marketingový tahák nebo něco, co vám ukousne lví podíl grafického výkonu bez zjevného výsledku.  Zdroj: Vlastní
Nvidia totiž za poslední dobu vydala celou řadu aktualizací a vylepšení, která lze vidět například ve hrách Battlefield 1, Minecraft RTX či Wolfenstein: Youngblood. Zdroj: Vlastní
Právě Control ale dokázal využitím ray tracingu a především technologie DLSS 2.0 vyloženě ohromit.  Zdroj: Vlastní
Nedílnou součástí toho je celkové pojetí grafiky hry. Remedy totiž využilo značně vylepšený Northlight Engine, který známe už ze hry Quantum Break, a náležitě jej vypiplalo. Zdroj: Vlastní
77
Fotogalerie

Control je sci-fi prezentací grafických orgií v čele s DLSS a ray tracingem

Control je pravděpodobně graficky nejpůsobivějším titulem poslední doby. A my víme proč.

Ray tracing se pomalu ale jistě stává nedílnou součástí moderního herního průmyslu. Stále více her jej začíná integrovat, a především to dělat správně, aby nešlo jen o marketingový tahák nebo něco, co vám ukousne lví podíl grafického výkonu bez zjevného výsledku. 

Nvidia totiž za poslední dobu vydala celou řadu aktualizací a vylepšení, která lze vidět například ve hrách Battlefield 1, Minecraft RTX či Wolfenstein: Youngblood. Právě Control ale dokázal využitím ray tracingu a především technologie DLSS 2.0 vyloženě ohromit. 

Nedílnou součástí toho je celkové pojetí grafiky hry. Remedy totiž využilo značně vylepšený Northlight Engine, který známe už ze hry Quantum Break, a náležitě jej vypiplalo. Control navíc používá extrémně realistické pojetí, pohrávající si s reálným světem a nic nedokáže posloužit k ukázce realistické grafiky lépe, než kancelářské prostředí moderní budovy. V tomto případě tedy s příchutí alternativní historie. 

Pojďme se tedy do galerie pořádně podívat na využité technologie, kde si vše dopodrobna popíšeme. A pokud vás náhodou zaujala samotná hra, mrkněte na naši recenzi. 

Vše bylo testováno na herním notebooku Asus Zephyrus S GX502 s procesorem i7 deváté generace a grafickou kartou NVIDIA GeForce RTX 2070.

Určitě si přečtěte

Články odjinud