O pokračování série Crackdown jsme neslyšeli snad 2 roky. Na letošní E3 ale nechybělo a opět se připomnělo akcí nabitým trailerem. Má tahle hra co nabídnout?
Série Crackdown byla vždy o akci a její třetí díl nebude výjimkou. Hlavní devizou nového dílu má být technologie, díky které se bude velké množství dat počítat na cloudu. Z počátku se tak vývojáři chlubili, že bude možné srovnat celé město se zemí. Zničitelnost prostředí by tak dotáhli na vyšší level, než je tomu u ostatních her. Věci ale nešli podle jejich představ a časem se museli tvůrci uskromnit. Taková zničitelnosti, jakou ze začátku slibovali, bude možná jen v multiplayeru. Ve hře pro jednoho hráče se prý budeme snažit město ochránit, kdežto v kooperaci ho budou muset chránit jiní před vámi.
Výše zmíněná technologie si ale vybrala daň i v jiných oblastech hry jako je třeba grafika. Je hodně stylizovaná. I když se vývojáři právě za stylizaci většinou snaží zakrýt nedostatky hry, tak ve třetím Crackdownu jim to moc nevychází. Dle mého totiž hra vypadá, jak kdyby měla vyjít na minulé generaci konzolí. Ať si říká kdo chce co chce, tak na grafice v dnešní době hodně záleží a na tomhle může Crackdown 3 ve finále hodně tratit.

Tohle všechno by ale měla zachraňovat samotná hratelnost, která by se dala přirovnat ke hrám jako Saints Row nebo Just Cause. Šílenosti se na vás jen pohrnou. Zbraň tvořící černé díry přeci jen tak někde nenajdete. Dynamické přestřelky by měl podpořit také oblek, ve kterém jsou zdejší hrdinové navlečeni. Jeho součástí jsou trysky, díky kterým se můžete po městě pohodlně pohybovat a v boji vám zase pomůže uhýbat kulkám nebo rychle měnit pozici. Do toho budete moci hojně využívat okolního prostředí. Auta tedy nebudete využívat jen jako kryt, ale i jako zbraň. To samé se dá říct i o dalších věcech, které se jen tak povalují na ulici.


Crackdown 3 bude obsahovat RPG prvky, ale nečekejte žádné rozsáhlé stromy schopností a hromadu statistik. Postava bude klasicky levelovat sbíráním zkušeností za všemožné úkony a vylepšování jednotlivých schopností by se dalo do jisté míry přirovnat k sérii The Elder Scrolls. Jestli budete využívat střelné zbraně, budou se vám zlepšovat schopnosti jako přesnost, rychlost přebíjení a podobně. Když budete hodně běhat, stamina poroste nahoru a tak dále.

Mám jen obavy z toho, aby bylo v novém Crackdownu vůbec co dělat. Ze zveřejněných záběrů totiž mise nevypadají nijak zajímavě. Většinou je to „postřílej všechny a dojdi do cílového bodu“. Vývojáři hodně sází na volnost a řádění ve městě, ale na takové zážitky tady už máme jiné hry.
Příběh se bude točit kolem organizace Terra Nova, která ve městě stále vyvolává chaos. Hráč bude v roli strážce zákona, který už má po krk toho, že s tím nikdo nic nedělá, a tak vezme spraveldnost do svých rukou. Jeho cílem je zkrátka potopit celou organizaci. K jejímu jádru se ale bude muset probojovat přes menší ryby.

Město je rozdělené do několika častí a každé má na starosti jiný člen Terra Novy. Hlavní hrdina tedy musí postupně tyto vůdce odstranit a až poté se bude moci vrhnout na vedení samotné organizace. Co si budeme povídat, tohle není žádná novinka. Třeba Ghost Recon Wildlands fungoval na tomto principu a vlastně i Shadow of Mordor, i když tam to bylo díky Nemesis systému posunuto na jiný level.
Souhrn
Na to, jak před lety vývojáři ambiciózně nový Crackdown prezentovali, se z toho dle mého názoru vyklubala docela slušná nuda. Neberte to nijak zle, ale nevidím jediný důvod, proč bych si hru jakou Crackdown 3 je měl zahrát. Gameplay a příběh, který jsme už stokrát viděli a o grafice radši ani nemluvě. Třeba ale budu překvapen a až hra toho 7. září vyjde, tak pochopím, proč se kolem ní dělalo takové haló. Teď bych ji ale doporučil snad jen těm hráčům, které už nebaví dělat bordel v Just Cause nebo Saints Row. Pro ně by to mohla být další porce zábavy podobného rázu.