Zatím nepříliš rozšířená vychytávka cross-platform play, která umožní hráčům hrát společně jednu hru napříč platformami, doteď nebyla využita hojně, ale Microsoft cítí šanci, jak s ní prorazit na trh.
Microsoft si myslí, že cross-platform má jednu velkou nevýhodu, kterou ale lze odstranit. Kámen úrazu je v tom, že hráči na PC jsou v některých hrách zvýhodněni ovládáním oproti konzolím a jejich analogovým páčkám. Ať je to tak nebo naopak, jen v málokdy se najde hra, která neznevýhodňuje jednu nebo druhou stranu.
Mezi podobné tituly ale nepatří jen strategie a střílečky, což si uvědomuje i Microsoft, a tak neustále na cross-platform funkci pracuje, minimálně v "domácím ekosystému". Hlavní význam cross-play pro Microsoft je takový, že hry propoje se službou Xbox Live a dopřeje tak hráčům hrát jednu hru se svým obsahem i na jiné platformě, případně hrát multiplayer s kamarádem. Podobně již funguje hra Skulls of the Shogun, kde si hráč může například na konzoli Xbox360 uložit svůj dosavadní postup skrze cloud Xbox Live, a poté si načíst hru třeba na PC. Spencer v tom však rozhodně vidí budoucnost.
Možností cross-platform hraní by mohla navzájem využít i budoucí generace konzolí, to by se ale Microsoft se Sony musel dohodnout, což kvůli velké konkurenci nevidíme růžově. Rozhodně ale bude zajímavé sledovat, co společnosti vymyslí.