Hidden & Dangerous, Mafia, Operace Flashpoint, Original War... Bude také Vietcong z moravského Pterodonu pokračovat v úspěších starších českých her? Již brzy bude hra k dostání i u nás, takže je ten pravý čas zeptat se spolumajitele Pterodonu, Jaroslava Koláře, na libovolnou otázku o této 3D akci z prostředí Vietnamu... Další Čtenáři naostro jsou tady!
Desátá série „Čtenářů naostro“ začíná... Každé liché pondělí vám v tomto cyklu nabídneme osobnost známou ze světa počítačových her, které pak můžete položit libovolnou otázku. Z nejlepších dotazů vybíráme maximálně 20 až 25, na které „celebrita“ odpoví. Nejde tedy v žádném případě o jednoduchý chat – vše se nese v duchu klasického rozhovoru - odpovědi jsou tedy promyšlené, věcné a delší, než na jaké jste zvyklí u běžného chatu. Interview je plně ve vaší režii a záleží vždy jen na vás, jak bude výsledný čtenářský rozhovor, vycházející každý sudý pátek, vypadat!
V dnešním čtenářském rozhovoru vítáme Jarka Koláře z Pterodon s.r.o., aby vám odpověděl na dotazy ohledně vycházející 3D akce Vietcong a dalších projektů...

Vietcong - světový hit z ČR?
Jarek začal s PC už od roku 1990, kde se pokoušel o programování a grafiku. V roce 1992 došlo k setkání s programátorem Petrem Vlčkem, následnému založení týmu Pterodon Software a zahájení tvorby adventury Tajemství Oslího ostrova, na níž se Jarek podílel coby grafik a designér. V roce 1994 byla hra dokončena, došlo k navázání spolupráce s Petrem Vochozkou a vydání Tajemství právě přes Petrův Vochozka Trading. Během téhož roku vytvořil tým Pterodon ještě adventuru 7 dní a 7 nocí, která bude mít letos své pokračování.

Jarek Kolář
V roce 1995 Jarek navázal díky Petrovi spolupráci se Stephanem Piaseckim (dříve pracoval v BlueByte jako autor příběhu a FMV v Battle Isle 3, později v Black Legend GmBH) a spolupracoval na adventuře To Hell and Back. Následujícího roku se Jarek oficiálně odstěhoval do Německa, kde pracoval ve firmě Virtual X-citement GmBH (někdejší Black Legend), ukončil práci na To Hell and Back. Jarek navázal spolupráci s programátorem Michalem Janáčkem a grafikem Michalem Mariánkem, aby spolupracovali na hře Akte Europa, kterou dokončili v roce 1997.

Tvorbu Vietcongu vylepšilo splynutí autorů s předlohou
V roce 1998 se Jarek vrátil zpět do Brna, kde s Michalem Janáčkem založil Pterodon s.r.o. Pro německou firmu ještě Pterodon spoluvytvářel realtime strategii Hesperian Wars, a především začal spolupracovat s Illusion Softworks, kdy došlo k rozšíření členů týmu a tvorbě hry 3D akce Flying Heroes, která vyšla v roce 2000. Poté začaly práce na Vietcongu...
Jarek Kolář v minulém roce úspěšně absolvoval Fakultu architektury a je ženatý. Uzávěrka dotazů je od dnešního čísla až v neděli, tedy 27.5. v 15:00, celý upravený rozhovor by pak měl vyjít přesně až za 11 dní, tedy 2. května.
Připomínáme, že příspěvky, které nebudou vhodné (ať už svou vulgaritou nebo urážlivým obsahem), můžeme z jakýchkoliv důvodů vyřadit. Snažte se být co nejkonkrétnější, jen tak máte šanci, že dostanete odpověď!
Dotazy pište do následujícího diskusního fóra: