Je složité uvěřit po dvou letech očekávání spasitele, po dvou letech neustálého odkládání ze strany Blizzard Entertainmentu, po těch stejných dvou letech, které byly naplněny otázkami KDY konečně, že se včera dobrá zpráva vydala v celé své kráse do světa - totiž že nejočekávanější RPG hra za celou historii herního bláznovství je již hotova a bude brzy k dostání. Jak to tedy s tím Diablem dvojkou je?
Je složité uvěřit po dvou letech očekávání spasitele, po dvou letech neustálého odkládání ze strany Blizzard Entertainmentu, po těch stejných dvou letech, které byly naplněny otázkami KDY konečně, že se včera dobrá zpráva vydala v celé své kráse do světa - totiž že nejočekávanější RPG hra za celou historii herního bláznovství je již hotova a bude brzy k dostání. Jak to tedy s tím Diablem dvojkou je?
Zní to neuvěřitelně. Několikrát si již Blizzard Entertainment vytvořil v očích hráčů i odborných novinářů image firmy, která neustále není schopna projekt dokončit, zvláště pokud je takto žádaný. Je ale fakt, že na hry kalibru Diabla II je třeba brát jiný metr. Jak jsem již nastínil, Diablo II se řadí k těm nejvíce očekávaným hrám historie a to je jeden z důvodů, proč jeho vypuštění do světa trvalo tak dlouho. Vědomí, že si na vaši práci budou moci ukazovat budoucí generace se slovy "Jednička byla dobrá, ale dvojku odflákli." bylo zřejmě pro autory natolik motivujícím faktorem, že nejspíše neustálé odkládání hry souviselo s mírou perfekcionismu Blizzardů. Nakonec se podařilo druhého Ďábla stlačit na tři kompaktní disky (zatím se nevyskytly žádné informace o možnostech distribuce na DVD médiích, ale osobně bych se přimlouval i za tuto možnost). Ty během následujících několika dní až týdnů proběhnou lisovnou disků, distribučními sklady, expedicí, než zakotví v lůnech obchodů a následně rukou hráčů, kteří již na hru čekají jak na slitování (byť mě osobně šílenství tohoto rázu nepostihlo... říkám si naštěstí). Na konci června by mělo být Diablo II dostupné po celé Americe, což zní přinejmenším povzbudivě, neboť se již nemluví o horizontu dokončení hry, ale o její přímé distribuci. V Evropě by snad mohlo být dodrženo ono datum desátého července, které nedávno rovněž proběhlo médii.
Hlavní důvody zdržení se odhadují především na odladění spolupráce jádra hry spolu s Battle.netem a hrou ve virtuálních světech, pro které bylo původní Diablo tolik oblíbené. Věřím, že již byly odstraněny problémy s možností cheatování, které kazilo celkový dojem z online hraní a nabízelo otázku, zda jednat eticky nebo účelově. Hlavním kladivem na chyby, které mohly vzniknout v průběhu vývoje, měl odchytit Beta test (jinak též stress test), kdy 100000 náhodně vybraných uživatelů získalo unikátní heslo a uživatelské jméno, které jim umožnilo vdechnout zhruba 110 megabajtové beta instalaci život. Zřejmě se již dospělo k záběrům, že síťová spolupráce již fuinguje v pořádku, pročež je hra zralá na test nejtěžší - na svou zkoušku životem, na který se jen tak nezapomene. Věřím, že zklamání několika milionů hráčů po celém světě by Blizzardy zcela zničily a z toho usuzuji na precizní práci a hlubokou atmosféru, která je u těchto her klíčová.