Podle zakladatele Rockstaru a autora příběhu prý nechtějí být závislí na hardwaru.
Dan Houser, jeden ze zakladatelů Rockstar Games a zároveň autor příběhů prakticky všech jejich her, poskytl japonskému hernímu časopisu Famitsu rozhovor, ve kterém došlo i na otázku, proč je GTA V určeno pro současnou generaci konzolí. Odpověděl: „Rockstar je společností vytvářející obsah a nikoliv hardwarovou společností.“ Ve firmě prý používají pro vytváření obsahu technologie, které mají, a snaží se nebýt závislí na hardwaru.

„Fakt, že je aktuálně hardware vyzrálý nám dovolil poskočit na novou úroveň. GTA 4 byl náš první pokus na nové platformě a s HD grafikou, takže první část vývoje byla vážně obtížná,“ pokračuje Houser. „Teď už víme, čeho je hardware schopný, takže je snazší se posouvat vpřed a je to taky větší zábava. GTA: San Andreas vyšlo na vrcholu cyklu Playstationu 2 a díky tomu jsme udělali opravdu dobrou hru. Všechny nejlepší hry pro danou konzoli vycházejí na sklonku jejího životního cyklu, ne? Takže teď je ten nejlepší čas.“

Pro připomenutí, GTA V vychází na jaře příštího roku na PS3 a X360.