Nebo v to alespoň doufá producent hry a reprezentant Visceral Games, Steve Papoutsis. Podle něj Dead Space 2 pomůže pozvednout žánr hororů a vrátit jej na výsluní, kde se ještě pár let zpátky pyšně ohříval. Pokles zájmu dává za vinu faktu, že je dobré horory velmi těžké vytvořit.
"Myslím, že by bylo úžasné, kdyby existovalo více her jako Dead Space, bylo by pak více zdrojů, ze kterých by se dalo učit, a tak by se mohl žánr udržet nad vodou. Myslím, že horory má ráda spousta lidí, byl bych proto rád, kdyby k tomu došlo."

Na otázku, proč zájem o horory proti minulosti opadl, odpověděl: "Nevím, je velmi těžké vytvořit survival horor hru, je toho tolik, co se musí pro každý moment naplánovat, přičemž se musí brát na vědomí, že hráč nemusí vidět to, co chcete, aby viděl. S tím je hodně práce."
Zdroj: CVG