Deadly Dozen aneb Tucet špinavců

Deadly Dozen aneb Tucet špinavců

Mladá společnost nFusion si, jako mnoho jiných v dnešní době, vzala na mušku období Druhé světové války a chystá se brzy uvést svou taktickou střílečku jménem Deadly Dozen. Uspěje tento projekt v konkurenci ostatních připravovaných velikánů jako H&D2 či Medal of Honor: Allied Assault?

Mladá společnost nFusion si, jako mnoho jiných v dnešní době, vzala na mušku období Druhé světové války a chystá se brzy uvést svou taktickou střílečku jménem Deadly Dozen. Uspěje tento projekt v konkurenci ostatních připravovaných velikánů jako HaD2 či Medal of Honor: Allied Assault?

Hned v úvodu musím předchozí otázku zodpovědět, a to záporně. Samotní autoři totiž přiznávají, že ani jejich rozpočet nebyl tak mohutný, aby z něho mohli vyrobit něco, co by mohlo konkurovat budoucím jasným "vítězům". Přesto se ale snažili vytvořit tu nejlepší hru, kterou byli s dostupnými zdroji sto zkompletovat, a kvůli tomu byli dokonce ochotni vzdát se i některých důležitých vlastností, jako například multiplayeru, který bude u Deadly Dozen docela chybět. A to je rozhodně škoda, protože jak uvidíte dále, tahle hra by si ho jistojistě zasloužila.

Deadly Dozen se bude odehrávat povětšinou na evropském kontinentě v letech 1942 - 1945, konkrétně v zemích jako Norsko, Francie a samozřejmě také samotné Německo; možná se podíváme i do severní Afriky. V mnoha ohledech se bude podobat slavnému Hidden & Dangerous, který byl také autorům velkou inspirací, stejně jako film Zachraňte vojína Ryana. Opět se tedy zhostíte partičky elitních vojáků s nimiž pak budete plnit zadané, obvykle dosti obtížné mise. DD bude jednoznačně hard-core taktickou simulací, ve které jeden zásah bude znamenat okamžitou smrt. Lidé v nFusion si ale naštěstí uvědomují, že takovéhle podmínky nemusí vyhovovat všem hráčům, takže bude možnost nastavit si "jednodušší" obtížnost, kdy možná přežijete i dvě, tři rány. V misích se setkáte s mnoha dopravními prostředky, které bude také možno ovládat, zejména to budou automobily, nákladní vozidla a motocykly. Tankem si bohužel nezastřílíte, to bude právě pouze pro počítačem ovládané protivníky.

Deadly DozenDeadly Dozen

Ápropos umělá inteligence. Ta je u tohoto typu her velice, velice důležitá, a tak se nedivme, že spotřebovala větší část rozpočtu hry. Vlastně právě kvůli ní byl zcela vypuštěn multiplayer - autoři se rozhodli, že vytvoří dobrou hru alespoň pro jednoho hráče, než aby vytvořili nějakou jakous-takous průměrnou pářku s možností hry více hráčů. Vaši počítačoví oponenti tak budou schopní se krýt před střelbou (někdy i navzájem), budou vás moct "slyšet" a "vidět", prý dokonce i cítit (to platí samozřejmě zejména pro vycvičené německé psy:). Jistou neoddiskutovatelnou inteligenci budou mít i ostatní členové vašeho týmu. To hlavně proto, že základ jejich ovládání tvoří pouhé čtyři příkazy - následuj mne, stůj, pal dle úmyslu a nestřílej. Samozřejmě, že tohle jsou pouze ty nejpoužívanější a nejrychleji přístupné rozkazy. Ty podrobnější pak budou například umožňovat zaměřit střelbu na určitý cíl. Ovšem tím nejjednodušším způsobem, jak donutit dalšího člena týmu aby něco udělal, bude "hupnout" do něj.

Jestli jste se už zblízka podívali na screenshoty, asi uznáte, že grafika Deadly Dozen nevypadá vůbec špatně, ba dokonce že vypadá vskutku velice dobře, a to i v porovnání s budoucími konkurenty. Je založena na proprietárním enginu obecně zvaném nWorld, který společnost vyvíjí již déle než rok a v Deadly Dozen bude konečně využito všech jeho možností, a to na doraz. Obzvláště stojí za zmínku atmosférické efekty, jako například sníh, déšť, osvětlení, apod. Příznivce masové destrukce jistě také potěší možnost zničit většinu objektů, na které ve hře narazíte (sic ne úplně všech, ale to nešlo ani v OF).

Taktická akce z Druhé světové války jménem Deadly Dozen by se na trhu měla objevit někdy v polovině listopadu tohoto roku.

Určitě si přečtěte

Články odjinud