Death Dealer není sýr

Death Dealer není sýr

...nýbrž připravovaná plně zoomovatelná francouzská akční fantasy RPG, ve které vás kromě všech tradičních atributů žánru čeká i několik pozoruhodných vylepšení, která sice nebudou takovým revolučním činem jako byla svého času gilotina, nicméně i tak by to mohlo být po dokončení pěkné maso.

…nýbrž připravovaná plně zoomovatelná francouzská akční fantasy RPG, ve které vás kromě všech tradičních atributů žánru čeká i několik pozoruhodných vylepšení, která sice nebudou takovým revolučním činem jako byla svého času gilotina, nicméně i tak by to mohlo být po dokončení pěkné maso.

Death DealerDeath Dealer

Death Dealera připravují k vydání francouzští vývojáři z týmu Oeil Pour Oeil. Ačkoli tým sám si Death Dealerem svoji premiéru na poli počítačových her teprve odbude, většina z jeho členů se v žánru RPG cítí jako ryba ve vodě. Za zmínku stojí především Eric Hérenquel, který patří v zemi pojídačů žabích stehýnek k uznávaným tvůrcům komiksů a podílí se na výtvarné podobě hry.

A čím že to chce vlastně Death Dealer zabodovat? Volností jakou nabízel Fallout, hratelností ve stylu Diabla, souboji ve stylu Final Fantasy a vůbec nejšťastnější by autoři byli, kdyby strčili do kapsy Baldur´s Gate. Zda jde o hrst propagačních hlášek či upřímná přání skupiny nadšenců je přitom jedno.

Death DealerDeath Dealer

Autoři slibují 13 epizod a celkem 40 různých subquestů, v nichž budou vaše možnosti jak dojít k cíli téměř neomezené. Pěkně 3D real timeově vyvedené postavičky budou totiž moci např. vyrážet dveře, zapalovat dřevěné objekty, posunovat stoly, zabarikádovávat východy, zkrátka chovat se tak, jak to ke správné fantasy RPG patří. Ještě zajímavěji zní ale informace, podle nichž by postavy měly být schopny i jezdit, lozit po skalách, plavat a létat. Uf!

Hlavním hrdinou budou neohrožený barbarský válečník ne nepodobný Conanovi, který se pokusí postavit úkladům samozvaných proradných bohů (jak podlé!). Na cestě za jejich zadupáním do země se přitom podívá do brčálových bažin, projde se vyprahlou stepí, navštíví obrovská města jako třeba Abishu a nakoukne i do zatuchlých podzemních labyrintů. A protože půjde o svět spíš howardovský než tolkienovský, budou všechny postavy, které potká, trochu nejednoznačné. Žádnou selanku nečekejte.

Death DealerDeath Dealer

Družina se bude skládat ze čtyř členů. Kromě drsného barbara to bude ještě vysoký šaman-kyklop, kněžka ovládající bojová umění a magii a do čtveřice mutant-kočkočlověk-ozbrojený kovovými drápy. Všechny čtyři postavy budou vybaveny kombinací různých schopností a speciálních útoků, přičemž budou mít vždy přístup alespoň k nějakým kouzlům. Co se týče postupu postav na vyšší úrovně, bude použit klasický způsob kombinující individuální body zkušenosti se zkušeností získanou družinou za splnění úkolu.

A když už jsme u pravidel, jak to bude s bitkami? Tvůrci plánují kolový soubojový systém, z čehož plyne důraz na jisté strategické myšlení u hráčů. Zajímavé ale je, že čas na rozmyšlenou bude omezen, takže žádné vaření si kávy mezi dvěma útoky o půl druhé v noci se konat nebude. Ale žádný strach, pokud vás během mikrospánku zabijí, bude tu vždy možnost oživení. Za jistou cenu ovšem...

Death DealerDeath Dealer

Co se multiplayeru týče, nečekejme nic velkého. Tři módy - Arena pro souboje, klasický Dungeon a Dungeon Master řízený jedním z hráčů, to bude vše s čím na nás Oeil Pour Oeil vyrukuje. Death Dealer zatím nemá distributora a i když nějaká jednání už probíhají, datum vydání si pouze tipnu. Jaro příštího roku.

Určitě si přečtěte

Články odjinud