Ať už si o sci-fi eposu Hideo Kojimy myslíte ledacos, jedno mu upřít nelze. Death Stranding je z grafického hlediska naprostou špičkou realisticky zpracovaných světů a hráči můžou děkovat především skvěle odladěnému enginu Decima, který můžete znát třeba i ze hry Horizon Zero Dawn. Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Ať už si o sci-fi eposu Hideo Kojimy myslíte ledacos, jedno mu upřít nelze. Death Stranding je z grafického hlediska naprostou špičkou realisticky zpracovaných světů a hráči můžou děkovat především skvěle odladěnému enginu Decima, který můžete znát třeba i ze hry Horizon Zero Dawn. | Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

A zatímco Kojima dokázal vyždímat technické možnosti konzole Playstation 4 na maximum, teprve na PC můžeme vidět jeho projekt tak, jak původně zamýšlel.  Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

A zatímco Kojima dokázal vyždímat technické možnosti konzole Playstation 4 na maximum, teprve na PC můžeme vidět jeho projekt tak, jak původně zamýšlel.  | Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Pravděpodobně první nejvýraznější změnou je vyšší snímková frekvence. Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Pravděpodobně první nejvýraznější změnou je vyšší snímková frekvence. | Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Jak podotkl technický ředitel Akio Sakamoto, studio hru už v základu tvořilo pro 60FPS a je tak skvělé, že to můžeme na PC aktivovat. Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Jak podotkl technický ředitel Akio Sakamoto, studio hru už v základu tvořilo pro 60FPS a je tak skvělé, že to můžeme na PC aktivovat. | Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Samozřejmě lze jít mnohem výše, pokud vám to hardware dovolí, rozdíl oproti PS4 verzi tak bude znatelný. Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Samozřejmě lze jít mnohem výše, pokud vám to hardware dovolí, rozdíl oproti PS4 verzi tak bude znatelný. | Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Jednou z grafických vychytávek, která ve 4K rozlišení na monitoru patřičně vynikne, je fotorealistická technologie snímání okolního prostředí, kterou Decima umí. Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Jednou z grafických vychytávek, která ve 4K rozlišení na monitoru patřičně vynikne, je fotorealistická technologie snímání okolního prostředí, kterou Decima umí. | Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Přidejte k tomu věrohodné zpracování textur, povrchů a materiálů a máte smrtící kombinaci.  Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Přidejte k tomu věrohodné zpracování textur, povrchů a materiálů a máte smrtící kombinaci.  | Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Jelikož Decima pracuje s vlastním systémem osvětlení a práce se světlem a stíny, titul nepodporuje ray tracing. Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Jelikož Decima pracuje s vlastním systémem osvětlení a práce se světlem a stíny, titul nepodporuje ray tracing. | Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Na druhou stranu tu nechybí velmi chválená technologie Nvidie -  DLSS 2.0  pro vyhlazování hran při zachování výkonu. Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Na druhou stranu tu nechybí velmi chválená technologie Nvidie - DLSS 2.0 pro vyhlazování hran při zachování výkonu. | Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Titul jsme testovali na herním notebooku  Asus Zephyrus S GX502  s procesorem  i7  deváté generace a grafickou kartou  NVIDIA GeForce RTX 2070,  takže nebyl problém nejen vyšponovat snímkovací frekvenci vysoko nad 60FPS, ale také aktivovat DLSS 2.0.  Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Titul jsme testovali na herním notebooku Asus Zephyrus S GX502 s procesorem i7 deváté generace a grafickou kartou NVIDIA GeForce RTX 2070, takže nebyl problém nejen vyšponovat snímkovací frekvenci vysoko nad 60FPS, ale také aktivovat DLSS 2.0.  | Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Výsledkem jsou krásně jemné hrany objektů, které díky enginu a jeho kvalitní práci s texturami opravdu dokonale splývaly. Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Výsledkem jsou krásně jemné hrany objektů, které díky enginu a jeho kvalitní práci s texturami opravdu dokonale splývaly. | Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Decima sama o sobě umí výborně zaostřit hrany a objekty, takže rozdíl mezi zapnutým a vypnutým DLSS 2.0 nebyl tak viditelný, jako například v případě hry Control, při bližším zkoumání některých objektů je však stále znát. Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Decima sama o sobě umí výborně zaostřit hrany a objekty, takže rozdíl mezi zapnutým a vypnutým DLSS 2.0 nebyl tak viditelný, jako například v případě hry Control, při bližším zkoumání některých objektů je však stále znát. | Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Vlevo  bez DLSS , Vpravo  s DLSS : Podívejte se na srovnání některých detailů se zapnutým DLSS 2.0 a bez něj. Zde si všimněte především hranice velkých kamenů a vzdálenějších skal, jejichž hrany jsou vidět proti slunci.  Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Vlevo bez DLSS, Vpravo s DLSS: Podívejte se na srovnání některých detailů se zapnutým DLSS 2.0 a bez něj. Zde si všimněte především hranice velkých kamenů a vzdálenějších skal, jejichž hrany jsou vidět proti slunci.  | Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Vlevo  bez DLSS , Vpravo  s DLSS : Zde si všimněte horní hrany mostu a stožáru vlevo. Vlevo je vidět lehké kostrbatění hrany.  Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Vlevo bez DLSS, Vpravo s DLSS: Zde si všimněte horní hrany mostu a stožáru vlevo. Vlevo je vidět lehké kostrbatění hrany.  | Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Vlevo  bez DLSS , Vpravo  s DLSS : Zde je rozdíl vidět především na osvětlením prostranství a na žárovce samotné, která je vpravo krásně jemná a rovná, zatímco vlevo lehce kostrbatá.  Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Vlevo bez DLSS, Vpravo s DLSS: Zde je rozdíl vidět především na osvětlením prostranství a na žárovce samotné, která je vpravo krásně jemná a rovná, zatímco vlevo lehce kostrbatá.  | Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Vlevo  bez DLSS , Vpravo  s DLSS : Zde je největší rozdíl vidět na samotném ostnatém drátu, který je vpravo mnohem jemnější, bez hrubých textur.  Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Vlevo bez DLSS, Vpravo s DLSS: Zde je největší rozdíl vidět na samotném ostnatém drátu, který je vpravo mnohem jemnější, bez hrubých textur.  | Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Vlevo  bez DLSS , Vpravo  s DLSS : Nakonec zde si můžete všimnout jemnější práce se světlem na hranách skalisek.  Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Vlevo bez DLSS, Vpravo s DLSS: Nakonec zde si můžete všimnout jemnější práce se světlem na hranách skalisek.  | Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

V nastavení si ostatně můžete nastavit DLSS 2.0 se zaměřením na výkon nebo kvalitu. Režim výkonu využijete hlavně při spouštění hry v 4K60FPS, kdy DLSS pomáhá s výkonem. Naopak režim kvality využijete pro co největší vyhlazení hran při hraní v rozlišení 1080p.  Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

V nastavení si ostatně můžete nastavit DLSS 2.0 se zaměřením na výkon nebo kvalitu. Režim výkonu využijete hlavně při spouštění hry v 4K60FPS, kdy DLSS pomáhá s výkonem. Naopak režim kvality využijete pro co největší vyhlazení hran při hraní v rozlišení 1080p.  | Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Co však přítomnost této technologie dovoluje je spustit hru ve 4K rozlišení při minimálně 60 snímcích bez výrazného poklesu výkonu (za předpokladu, že hrajete v režimu performance) na všech grafických kartách řady RTX 20xx.  Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Co však přítomnost této technologie dovoluje je spustit hru ve 4K rozlišení při minimálně 60 snímcích bez výrazného poklesu výkonu (za předpokladu, že hrajete v režimu performance) na všech grafických kartách řady RTX 20xx.  | Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Jsme rozhodně zvědavi, jak může Death Stranding potenciálně vypadat na konzoli PS5, s PC verzí jsme však více než spokojeni a tým odvedl perfektní práci z hlediska optimalizace.  Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Jsme rozhodně zvědavi, jak může Death Stranding potenciálně vypadat na konzoli PS5, s PC verzí jsme však více než spokojeni a tým odvedl perfektní práci z hlediska optimalizace.  | Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Hry jsou s každým rokem vizuálně hezčí a do popularity se proto dostávají tzv. foto režimy, díky kterým si můžete hry pozastavit a snímek ze hry si „vyfotit“. Vznikají tak úžasné záběry, které upoutají mnohdy více než fotografie z reálného světa. Zde momentka ze hry  Death Stranding , podívejte se na další!    Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Hry jsou s každým rokem vizuálně hezčí a do popularity se proto dostávají tzv. foto režimy, díky kterým si můžete hry pozastavit a snímek ze hry si „vyfotit“. Vznikají tak úžasné záběry, které upoutají mnohdy více než fotografie z reálného světa. Zde momentka ze hry Death Stranding, podívejte se na další!  | Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF

A zatímco Kojima dokázal vyždímat technické možnosti konzole Playstation 4 na maximum, teprve na PC můžeme vidět jeho projekt tak, jak původně zamýšlel.  Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF
Pravděpodobně první nejvýraznější změnou je vyšší snímková frekvence. Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF
Jak podotkl technický ředitel Akio Sakamoto, studio hru už v základu tvořilo pro 60FPS a je tak skvělé, že to můžeme na PC aktivovat. Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF
Samozřejmě lze jít mnohem výše, pokud vám to hardware dovolí, rozdíl oproti PS4 verzi tak bude znatelný. Zdroj: Vlastní, Flickr, NeoGAF
75
Fotogalerie

Death Stranding na PC láká fotorealistickou grafikou a DLSS 2.0

Nejnovější technologie v precizně optimalizovaném enginu pana Kojimy.

Ať už si o sci-fi eposu Hideo Kojimy myslíte ledacos, jedno mu upřít nelze. Death Stranding je z grafického hlediska naprostou špičkou realisticky zpracovaných světů a hráči můžou děkovat především skvěle odladěnému enginu Decima, který můžete znát třeba i ze hry Horizon Zero Dawn. A zatímco Kojima dokázal vyždímat technické možnosti konzole Playstation 4 na maximum, teprve na PC můžeme vidět jeho projekt tak, jak původně zamýšlel. 

Pravděpodobně první nejvýraznější změnou je vyšší snímková frekvence. Jak podotkl technický ředitel Akio Sakamoto, studio hru už v základu tvořilo pro 60FPS a je tak skvělé, že to můžeme na PC aktivovat. Samozřejmě lze jít mnohem výše, pokud vám to hardware dovolí, rozdíl oproti PS4 verzi tak bude znatelný.

Jednou z grafických vychytávek, která ve 4K rozlišení na monitoru patřičně vynikne, je fotorealistická technologie snímání okolního prostředí, kterou Decima umí. Přidejte k tomu věrohodné zpracování textur, povrchů a materiálů a máte smrtící kombinaci. 

Jelikož Decima pracuje s vlastním systémem osvětlení a práce se světlem a stíny, titul nepodporuje ray tracing. Na druhou stranu tu nechybí velmi chválená technologie Nvidie - DLSS 2.0 pro vyhlazování hran při zachování výkonu. Titul jsme testovali na herním notebooku Asus Zephyrus S GX502 s procesorem i7 deváté generace a grafickou kartou NVIDIA GeForce RTX 2070, takže nebyl problém nejen vyšponovat snímkovací frekvenci vysoko nad 60FPS, ale také aktivovat DLSS 2.0. 

Výsledkem jsou krásně jemné hrany objektů, které díky enginu a jeho kvalitní práci s texturami opravdu dokonale splývaly. Decima sama o sobě umí výborně zaostřit hrany a objekty, takže rozdíl mezi zapnutým a vypnutým DLSS 2.0 nebyl tak viditelný, jako například v případě hry Control, při bližším zkoumání některých objektů je však stále znát. Co však přítomnost této technologie dovoluje je spustit hru ve 4K rozlišení při minimálně 60 snímcích bez výrazného poklesu výkonu (za předpokladu, že hrajete v režimu performance) na všech grafických kartách řady RTX 20xx. 

Jsme rozhodně zvědavi, jak může Death Stranding potenciálně vypadat na konzoli PS5, s PC verzí jsme však více než spokojeni a tým odvedl perfektní práci z hlediska optimalizace. 

Určitě si přečtěte

Články odjinud