Recenze: Soulcalibur: Broken Destiny - píseň o krvi

Pro mnohé nejlepší série bojovek se snaží dobýt trůn i na PSP a možná přijde i Kratos - pojďte si čichnout, je prostřeno k brutální hostině.
Kapitoly článku

Byly doby, kdy konzole znamenaly především plošinovky, závody a bojovky. Každý žánr měl své největší hvězdy a v bojovkách to byly série Tekken, Mortal Combat, Street Fighter a právě Soulcalibur. Posledně jmenovaný se velmi dlouho držel na pomyslném trůnu nejlepší mlátičky světa a s velikým náskokem se jenom poškleboval svým konkurentům. Bohužel jak jde čas, mění se i hráčské chutě a bojovky pomalu ale jistě odcházejí z výsluní. Jsou nahrazovány novějšími, progresivnějšími žánry. Přesto se ale stále pokoušejí získat naši přízeň.

 

Dnes tedy na recenzentském stole leží nejnovější inkarnace série Soulcalibur, tentokrát pro handheld PSP, s podtitulem Broken Destiny.

VIDEO: 1556 'Soul Calibur: Broken Destiny - 
trailer'

Když se poprvé na trhu PSP objevilo a byl k dispozici úžasný Tekken 5, zdálo se logické, že v dohledné době vyjde i třetí díl SC a zase nemilosrdně zadupe svého konkurenta do země.

O to horší pak bylo dostat mé PSP zpět a místy jsem měl dojem, že budu muset použít páčidlo

Bohužel se tak nestalo a podobně jako u mobilní verze Gran Turisma kolem sebe vývojáři jen šířili fámy ve smyslu „pracujeme na tom“ nebo „už brzy to bude hotové“, což mě osobně dokázalo udržovat ve varu a také v mrazivě příjemném očekávání věcí příštích.

scbrokendestiny_01.jpg scbrokendestiny_02.jpg

Na občasné otázky „kdy už to má vyjít“ jsem s jistotou odpovídal „letos na vánoce určitě ano“ a přitom takříkajíc skutek utek. Že si na hru budu muset počkat dlouhých pět let, a že ten výsledek bude více než sporný, mě ani ve snu nenapadlo.

Tip: Hra nabízí instalaci na paměťovou kartu, která zabírá asi 250 MB a pozitivně ovlivní celkovou svižnost hry.

Uplynulo hodně vody, objevila se nová generace konzolí, oblíbenost bojovek zase o něco poklesla, Tekken byl tisíckrát dohrán, ale nakonec jsme se přeci jenom dočkali. Bohužel nikoliv předělávky famózního SCIII, ale jakési oříznuté verze dílu čtvrtého, který je ze série asi nejslabší.

Magnet na nehráče

SC:BR po grafické stránce spadá do kategorie „malý zázrak“. Hra běží naprosto plynule, barvami jenom hýří, textury jsou krásně jemné a detailní, pozadí arén by nedělalo ostudu ani na PS2 a na postavách se také polygony nešetří. Pokud se vám líbil Tekken, SC se vám minimálně po grafické stránce bude líbit ještě více. Doslova bleskové smrště, které se spouštějí při některých krkolomných kombinacích, nenechají nikoho chladným a velmi rychle přitahují zraky kolemjdoucích.

scbrokendestiny_03.jpg scbrokendestiny_04.jpg

Kupříkladu mým kolegům stačilo jenom trošičku ukázat, jak celá hra vypadá, a už jsem je ani nemusel přesvědčovat, aby ji sami vyzkoušeli. O to horší pak bylo dostat mé PSP zpět a místy jsem měl dojem, že budu muset použít páčidlo. Jako lapač nevinných duší tato hra funguje bezvadně, obzvláště pokud máte s touto sérií už nějakou zkušenost. Projevuje se však naplno i charakteristický znak celé série - její přístupnost. I naprostý nováček intuitivně ví, co má dělat, a za chvíli předvádí pohyby, na které mnohdy ani starý harcovník nepřijde.

scbrokendestiny_05.jpg scbrokendestiny_06.jpg

Ve hře je dvacet osm postav. Ze čtvrtého dílu přibyl jako hratelný charakter boss Algol a namísto postav ze Star Wars se objevuje sám veliký Kratos z God of War. Musím o něm říci (doslova musím, protože On by si to pak se mnou vyřídil,) že se do hry hodí asi nejlépe ze všech doposud hostujících postav.

Namísto postav ze Star Wars se objevuje sám veliký Kratos z God of War

Přeci jenom Heihachi se svými nátepníky v druhém dílu neměl dost veliký dosah, a do čtvrtého dílu se zase hrdinové ze Star Wars moc nehodili. Kratos je brutální, maskulinní, sexistický bijec co si dává bohy k snídani. Jeho move list je radost se učit a rozhodně mezi ostatními postavami na ničem neztrácí. Jako jedna z mála postav bohužel nejde customizovat, což mají na svědomí patrně licenční podmínky.

Módní salón v bojovém stylu

scbrokendestiny_art2.jpgDo hry se opět vrací oblíbené věšení hadříků na panenky, neboli vytváření vlastních bojovníků. V různých módech vyhráváte oblečky a doplňky, které pak můžete použít a vytvořit si svého originálního borce. Všechny módní výstřelky lze také libovolně naklánět, posouvat a měnit jim velikost. Hra bohužel narozdíl od předchozích dílů nebere ohled na vlastnosti jednotlivých zbraní i zbrojí, a tak se se vším bojuje naprosto stejně. Zkrátka a dobře, celý desetiletý vývoj v této oblasti byl spláchnut do záchodu. Důvod? Neznámý.

TIP: Komu nevyhovuje anglické nadabování postav, může se v nastavení zapnout původní japonské znění. Hra pak dostane poněkud jiný  výraz.

Spláchnutých věcí je však bohužel mnohem víc, mezi položkami na cestě do kanalizačního potrubí se nachází kupříkladu příběh. Je mi jasné, že čekat od bojovky něco tak hutného, jako třeba Vojnu a Mír, nebo Dunu by bylo více než pošetilé, ale přesto je fajn, když má člověk motivaci a postavy mají aspoň nějakou minulost. Série SC má v této oblasti poněkud klesající tendenci a když už jsem si myslel po čtvrtém dílu, že už nemůže být hůř, přišel tento levoboček. Kdybyste totiž hledali nějaký Story Mód, tak nenajdete nic. Je tu sice jakýsi The Gauntlet, ale to bych za příběh neoznačil ani pod vlivem velkého množství alkoholu.

Dostupné pro: PSP
Žánr: Akce | 3D bojovka
Výrobce: Namco Bandai | Webové stránky hry
  • grafika
  • multiplayer
  • Kratos
  • Nudný SP
  • Žádné on-line funkce
  • Žádný sharing
  • Málo MP módů
Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,