18
Fotogalerie

Destiny 2: Forsaken – resuscitace v přímém přenosu (recenze)

Znáte ten pocit, když projdete bílým světlem na konci tunelu a vrátíte se mezi živé ? Ne? Minimálně vývojáři z Bungie ví o čem mluvím.

Plusy
Vyvážené změny
Konečně lákavý grind
Skvělý Raid
Dreaming City
Minusy
Stále spíše týmová záležitost
Žádné nové end-game aktivity
9  /10

Hned na začátek je důležité se uvědomit, jakými bolestmi prochází hráči od vydání Destiny 2, a že jich není málo. Destiny 2 mělo navázat na první díl. Mělo být větší, lepší a hodně zaměřené na příběh. Bylo splněno? V některém ohledu určitě, minimálně po příběhové stránce.  Kde ale původní hra utrpěla byl přechod hry do casual sféry, kde většina grindu nebyla vůbec nutná. Úroveň hráčů, neboli Light, byla platná asi jako sáňky v létě a opěvovaný Raid připomínal olympijské hry, nikoliv to nejlepší, co nám hra může nabídnout. Nemluvě o změnách v PvP režimu, kde pauzy mezi jednotlivými killy byly delší než zima v Game of Thrones. Největší tragédií je pak první DLC, Curse of Osiris, kde přichází klinická smrt celé hry.

Spása nepřichází ani ve druhém DLC, Warmind, kde už oblékám sako, beru brýle a na pohřbu celé hry kápne slzička. Celý Season Pass z prvního roku vůbec beru jako jednu z největších tragédii v herním průmyslu vůbec.

PS_Messages_20180917_111404.jpgPS_Messages_20180917_111417.jpgPS_Messages_20180917_111424.jpgPS_Messages_20180917_111436.jpg
Obsah stranou, krásných výhledů měla hra vždy dostatek.

Jako blesk z čistého nebe tedy přichází nejnovější rozšíření s trefným jménem Forsaken, které funguje velmi podobně jako The Taken King z prvního dílu. Oživuje komunitu a přináší všechno, co jsme celou dobu chtěli. Too little, too late? Možná. 

Chyť je všechny

Jak už název napovídá, vašim úkolem bude pochytat všechny barony, kteří utekli z věznice Prison of Elders. Zde na scénu přicházíte vy jakožto Strážci společně s pistolníkem Cayde-6 a vyrážíte hodit očko, co se to vlastně děje. Setkáváte se se známými postavami celé série, jako je Petra Vejn a Uldren Sov, kteří mají spolu nevyřízené účty. Příběh rozhodně neurazí a hlavně pokračuje i po dohrání kampaně a dává smysl výzvám a dalším herním módům, což už tu dlouho nebylo.

PS_Messages_20180917_111502.jpgPS_Messages_20180917_111503.jpgPS_Messages_20180917_111505.jpg
Nová lokace patří mezi ty nejhezčí, které hra může nabídnout.

Samotných příběhových misí je nyní 11 a z toho 7 lovíte barony, kterým se do lochu nechce. Drtivá většina misí a samotný lov se odehrává v nové lokaci Tangled Shore, která je jedna z nejhezčích vůbec. Zde si pro každého z baronů dojdete osobně a každý se nachází v trochu jiné části lokace, která je něčím unikátní, takže se nemusíte bát stereotypu při pobíhání po mapě. Každá baron má vlastní způsob boje a věřte, že budete překvapeni, jak dobře je různorodost jednotlivých bossů provedena. Celá kampaň je dostatečně dlouhá, zábavná a na nic si nehraje. Oko za oko, zub za zub.

Destiny je zpět

Po veškeré bídě, které za poslední rok bylo víc než dost, přichází Bungie s něčím smysluplným a my tak trochu skřípeme zuby, že jde vlastně o naprosto totožný koncept vyklepávání peněz z fanoušků, jaký studio předvedlo v případě první hry s velkým rozšířením The Taken King. Do slova a do písmene. Ti z vás, kdo si na Forsaken počkali si tak mohou mnout ruce, ostatní se rok plazili tradičním stereotypem a pytlíkem po střepech, aby se dostali do země zaslíbené. Nefér? Možná. Ale to už je život. 

PS_Messages_20180917_111438.jpgPS_Messages_20180917_111406.jpgPS_Messages_20180917_111412.jpgPS_Messages_20180917_111429.jpg
Možností, jak si Strážce přizpůsobit obrazu svému, je nyní dostatek.

Spolu s DLC přichází i patch 2.0, který s rozšířením přináší vše, co jsme měli na Destiny rádi.  Lepší hratelnost a vyvážení obtížnosti, možnost mít bývalé power zbraně jako speciální, takže populární vypínání protivníků na jednu ránu z brokovnice či odstřelovačky je zpět...... a ejhle, máme zde ten zážitek z PvP, kteří většina hráčů chtěla zpět. Vše působí rychleji a svěže a doufejme, že Bungie neuhne z cesty.

Do multiplayeru přichází i nový herní režim Gambit. Jedná se o mix PvP a PvE bojů, kde proti vám stojí jak hráči, tak NPC nepřátelé. Úkolem je vyvolat a zničit nepřátelské síly, a to buď na férovku tím, že na ně vlítnete, nebo jim tam pošlete vlastní nohsledy. Nemá cenu vysvětlovat celou mechaniku, určitě se podívejte na Youtube. Ale po několika dnech musím konstatovat, že se jedná o super doplňující aktivitu a plnit tam výzvy a úkoly je příjemně svižné. Je to vítaná změna a pro ty, kdo PvP moc neholdují je to rozhodně zajímavá alternativa. Vše se navíc odráží i do tradičních PvE oblastí, kde se hra nebojí na vás pustit hordu nepřátel a díky vybalancovaným zbraním a schopnostem máte v ruce doslova nukleární sílu.

Do multiplayeru přichází i nový herní režim Gambit. Jedná se o mix PvP a PvE bojů, kde proti vám stojí jak hráči, tak NPC nepřátelé.

Nově jsou ve hře i tzv. Wanted Bounty, kde lovíte další vězně, kteří utekli. Ta nejtěžší verze vám dá pekelně zabrat a bude mít co dělat i celý tým, šťavnatý engram na konci je však dostatečným lákadlem. Líbí se mi také, že tyto aktivity společně s novou nádhernou lokací Dreaming City, která je plná tajemství a věcí k odemčení a získání, nejsou vůbec jednoduché. Pokud nemáte dobře sehraný tým, čekají vás muka a smutek, hra vás tedy nutí do spolupráce a za něco pořádného v arzenálu budete muset položit nejeden virtuální život. 

PS_Messages_20180917_225339.jpgPS_Messages_20180917_224720.jpgPS_Messages_20180917_225329.jpgPS_Messages_20180917_225331.jpg
DLC přináší již tradičně nové lákavé zbraně, brnění a odměny. 

Po dohraní příběhu se vás s přístupní právě zmiňované Dreaming City za dokončení exotického questu. Dreaming City je nádherná lokace, kde je nespočet tajemství a hra vás nebude vodit za ruku. Dostanete prázdnou mapu a šmudlo hledej. Místní bounty jsou opravdu těžké a vývojáři slíbili, že celé záhadné město se bude měnit, což jsem už okusil hned druhý týden, kdy mechanika jednoho questu byla jiná než napoprvé. 

PS_Messages_20180917_224717.jpgPS_Messages_20180917_224722.jpgPS_Messages_20180917_225333.jpg
End game konečně dává smysl a zabaví více, než příběh samotný.

Do hry se vrací také starý dobrý náhodný výběr pro zbraně i brnění. Takže pokud budete chtít mít to opravdu nejlepší, připravte se na nekonečný grind. Grind je delší, náročnější a bude vás to stát nějaký ten čas. Některé věci budete muset dělat v týmu. Nic pro občasné hráče a jsem hrozně rád, že vrací starý dobrý grind. Light vám půjde nahoru pěkně pomalu a i proto se vývojáři rozhodli spustit Raid až druhý týden po vydání. Ten totiž naplno ověří vaší formu a schopnost pracovat jako tým.

Vítejte ve skutečném Raidu

Jednou z věcí, jež působí jako trn v patě celé hry je Raid, který patří mezi endgame aktivitu a v základu nejlákavější výzvou. Nutno podotknout, že celý předchozí Raid s  předchozími DLC nebyl hráči přijat moc pozitivně. Je tak radostí oznámit, že nový Raid s názvem Last Wish je dle hráčů nejlepší vůbec. Má perfektní atmosféru a krasný level design. Jen pro informaci, první dokončení tohoto Raidu bylo pokořeno za 19 hodin po jeho startu. První Raid v Destiny 2 pro srovnání stihli napoprvé hráči pouze za 6 hodin. Mohu garantovat, že pokud nemáte top výbavu ze všech předchozích DLC, nemáte tu moc šancí. O perfektní spolupráci nemluvě.

Forsaken je určitě nejlepší DLC pro Destiny 2. Hra se vrací do své původní podoby a nabízí vše, co jsme měli rádi. Pravda je ale taková, že se nekoná žádná evoluce a spíš jde o jakousi devoluci. Vracíme se zpět, kde Destiny bylo svého času nejsilnější. Samotný Forsaken není lepší než The Taken King. Je stejně brilantní, ale samotná hra neposouvá laťku výš. To, co bude rozhodovat o budoucnosti celé značky je Annual Pass, který má nabídnout pestrý endgame po celý rok místo klasického Season Passu. Doufejme, že se v Bungie poučili.

Určitě si přečtěte

Články odjinud