Deus Ex 2: Invisible War - návrat korunovaného krále

Deus Ex 2: Invisible War - návrat korunovaného krále

První díl se stal pojmem a jednou z nejjasněji svítících hvězdiček na poli počítačových her. Získal mnohá ocenění, dohromady dokonce více než 35 titulů „hra roku 2000“, kterou této hře udělily mnohé herní magazíny a internetové servery. A to už je opravdu vypovídající vizitka. Jak už mnozí z vás jistě poznali, píši tu o fenomenálním titulu Deus Ex, který můžeme bezpochyby zařadit do zlatého fondu her a zábavy. A v dnešním článku se budeme věnovat jeho plánovanému pokračování.

Jak tomu tak bývá, úspěšný titul po nějakém čase následuje druhý díl, meziobdobí jeho příprav pak bývá povětšinou vyplněno novým datadiskem či addonem. Prakticky stejná situace se týká titulu Deus Ex - na cestě je totiž druhý díl této úspěšné hry, který se chlubí jménem Deus Ex 2: Invisible War.

Vývoje DX2 se ujme společnost ION Storm, což ostatně není žádné překvapení. V současné době se připravuje verze pro PC, ale také některé významné konzole - Sony PlayStation 2 a Microsoft Xbox. Přesné datum vydání není známo, hovoří se o konci letošního roku, stejně jako roce příštím. Kdy se tedy tento svátek (mám tím samozřejmě na mysli datum vydání) nakonec uskuteční, to se musíme ještě nechat překvapit.

 

Ale teď k samotnému titulu Deus Ex 2: Invisible War. Jak se ostatně dalo čekat, silnou stránkou druhého dílu bude pochopitelně propracovaný příběh. Slibován je netradiční zážitek, který se však samozřejmě vztahuje i na všechny ostatní části Deus Ex 2. Čeká nás tak množství zvratů, nevysvětlitelných záhad a tajemství, a také kupříkladu intrik - tak jak je známe z u nás v poslední době velmi oblíbených televizních novel (abych to nezakřikl - doufám, že něčeho podobného novelám se snad nedočkáme).

Dlouho jsem chodil okolo horké kaše, a tak se nyní pojďme podívat na samotný příběh konkrétněji. DX2 vás zavede do doby vzdálené 20 let od konce událostí v prvním dílu. Vaším úkolem nebude nic jiného než osvobodit svět. Svět, který postihl technologický amok a je zužován tajnou, spikleneckou válkou, která ničí vše co se jí dostane do cesty. Ve všem tom chaosu vidí svou příležitost především politické a náboženské organizace. Pokud budou úspěšné, podaří se jim možná sestavením silné a rozhodné vlády spojit celý svět na desetiletí, ba i možná celá staletí. Spíše než prospěch lidstva však sledují svoje vlastní zájmy - a takto situovaná vláda je spíš ke škodě než užitku.

 

Samotný hráč tak musí odhalit podrobnosti o těchto organizacích, dozvědět se více o svém vlastním původu, a také objevit na straně dobra stojící postavy. Jednou větou řečeno - nakonec svým způsobem zachránit celý svět. A protože jedna osoba, byť nejvýznamnější, nedokáže zbavit lidstvo všech jeho útrap, budete se muset často spolehnout i na pomoc jiných. Najít v celém světě své spojence ale není zrovna jednoduché - za dobu hraní se mimo jiné setkáte i s několika postavami prvního dílu (a o zbrusu nových se nemá cenu bavit). Jak tomu tak bývá, největší překvapení nás čeká na konec - ono odhalení, že postava našeho hrdiny je klíčem ke všem plánům světových organizací. Rozhodně to není vše, to nejdůležitější nám zůstane utajeno až do vydání hry - a je tomu tak dobře.

Jak sami vidíte, opět bude příběh velmi důležitou součástí hry. Sám o sobě ale netvoří dobrou hru, spíše její zdravé jádro (samozřejmě v případě, že se jedná o příběh dobrý). Svůj podíl na konečném úspěchu mají totiž i další složky - umělá inteligence, hratelnost, hudba, zvuky či grafika. To samozřejmě vědí i u ION Storm a nehodlají v žádném případě tyto složky podcenit.

 

Dokonce i feministky si přijdou na své. V druhém dílu totiž budete moci hrát nejen za mužského hrdinu, ale také za postavu opačného pohlaví. Jedná se o značně zajímavou novinku, která ovšem s sebou přináší množství problémů, zejména při vývoji samotné hry. Ale je na autorech, aby se s touto inovací poprali.

Stejně jako v případě prvního dílu budete mít díky fantasticky propracovanému interaktivnímu světu, a také v něm se vyskytujících charakterů, naprostou svobodu při řešení hádanek a vzniklých situací. Rozšířena by měla být nabídka zbraní i použitelných předmětů a to rozhodně není vše (velký důraz je kupříkladu kladen na AI).

Do hry nám zasáhnou i mnohé RPG prvky. Jak už je zvykem, samotná postava hlavního hrdiny se v průběhu hry neustálé vyvíjí, dochází k rozšíření jejích možností a schopností (především díky nano-implantátům). Rozšiřovat své schopnosti však nemůžete donekonečna (i když se to nezdá, je tomu tak). Z toho plyne, že často přijde čas i na taktizování. Navíc existuje množství cest, kterými se může váš charakter dát. Každý si tedy bude moci přetvořit našeho hrdinu dle vlastního gusta. A to je něco, co dnešní hráč velmi ocení. 

 

Hráč bude mít možnost prohlédnout si mnoho zajímavých lokací, které lze skutečně najít na planetě Zemi (např. Red Square, Seattle či Londýn). Ty by měly poskytovat nezapomenutelný zážitek, svůj podíl na tom bude mít pochopitelně i grafické zpracování. Jako vždy bude grafika opravdu okouzlující, postará se o to přepracovaný Unreal Warfare engine.

Tak už jsme u konce. Vlastně spíše na začátku - do vydání titulu Deus Ex 2: Invisible War přece jenom ještě zbývá spousta času a mlsný jazýček hráčů se tak bude muset do této doby uspokojit něčím jiným. Ať tak či onak, DX2 vypadá na opravdovou pecku. A skoro bych se nebál vyslovit domněnku, že peckou opravdu bude.

Určitě si přečtěte

Články odjinud