Diablo IV se svým modelem zařadilo mezi hry, které se průběžně nejen rozrůstají, ale také upravují. Vývojáři oslabují až příliš silné prvky, těm slabším zase přidají trochu k dobru. V rámci první sezóny přišla pořádná porce úprav, ale nedá se říct, že by byla ze strany hráčů vítaná. Stačí zabrousit na herní subreddit a většina aktuálních příspěvků mluví jasně.
Úpravy oslabují takřka všechny aspekty ve hře včetně setů výbavy, síly kouzel a dalších drobností. Největší nálož dostal mág, po jehož úpravách to vypadá, že pro mnoho hráčů přestala tato herní třída existovat. Blizzard se pomalu snaží zachraňovat, co natropil. Adam Fletcher, vedoucí komunitního oddělení, na svém Twitteru dal vědět, že jsou si vědomi ohlasů komunity a hodlají se ke všemu zevrubně vyjádřit na pátečním Campfire Chatu, který budete moci sledovat na oficiálním YouTube kanále.
Jedna ze změn, o kterých už víme, že se budou měnit, je nutnost mít pro třetí a čtvrtý World Tier postavu na určitém levelu. Konkrétně svého bojovníka se zlem musíte dostat na úroveň 40 a pak 60. Mechanika World Tierů v Diablu IV funguje v podstatě jako nastavení obtížnosti a před patchem jste na taková omezení nenarazili. S tím, že se omezení odstraní, opět přišel na Twitteru Fletcher.
Po skvělém startu si čtvrté Diablo připisuje první slušný průšvih. Nadšení z dnešního startu první sezóny vcelku opadlo. Rozhodně ale není správnou reakcí od komunity, aby se kvůli změnám začalo dávat hře nulové hodnocení na Metacritic. Od hráčů má momentálně PS5 verze hodnocení 2,6, PC verze je na tom jen o 4 desetinky lépe. Ve výčtu "recenzí" je jasně vidět, kvůli čemu se mezi nimi objevilo tolik nulových hodnocení. Tudy zkrátka cesta nevede. Blizzard se ale tak jako tak bude muset snažit, aby vše dal co nejrychleji do pořádku.