Podle studie Screen Digest by měl objem distribuce her prostřednictvím internetu raketově růst a dosahovat zisků kolem čtyř set milionů dolarů v roce 2010.
Studie se navíc zaměřovala pouze na "západní svět", takže v ní nejsou započítány předpokládané zisky v Asii. Očekává se nejen rozvoj distribuce her za jednorázový poplatek, jak to třeba předvádí Valve s jejich systémem Steam, ale i růst web-based služeb, jako má třeba Yahoo. Tyto za měsíční poplatek nabízejí hráčům možnost hrát jakoukoliv z široké nabídky her, které však nestahuje do počítače a pro přístup k nim musí být připojen a pravidelně platit.
Předpoklady dále narážejí na rostoucí kvalitu takto distribuovaných titulů, ale u Half-Life 2 už není potřeba dodávat nic ke kvalitě. Mnohem zajímavější je vzestup bonusových přídavků, za které se musí platit. Třeba jen služba Xbox Live! měla v tomto zisky o jedenáct procent vyšší, než před rokem.

Doupě komentuje: Hlavní výhodou elektronické distribuce je obejití komplikovaných obchodních řetězců, ve kterých se peníze vývojářů doslova ztrácejí. Při přímé distribuci získá většinu peněz přímo vydavatel, který jich pak může také více použít na tvorbu kvalitních titulů. Stejně však alespoň nějakou dobu zůstanou hry v obchodech, kde je přístup k nim bližší a osobnější. Navíc má každý rád doma svoji sbírku oblíbených titulů.
Zdroj: Gamasutra