Dnešní hry jsou příliš násilné, musíme s tím skončit

Dnešní hry jsou příliš násilné, musíme s tím skončit

Warren Spector, tvůrce Deus Ex, se opřel do největšího problému letošní E3.

Že jsou hry příliš násilné, si myslí Warren Spector, tvůrce prvního Deus Ex. V rozhovoru pro Games Industry přiznal, že šlo o problém, který mu na letošní E3 vadil nejvíce, a že by byl rád, kdyby tomu byla učiněna přítrž. Údajně z toho mohou být problémy.

„Letos tam vyčnívaly dvě věci,“ řekl Spector. „Ta první: ultranásílí musí skončit. Musíme jej přestat mít rádi. Prostě nesouhlasím s argumenty, že je to pro efekt. Podle mě se z násilí stal fetiš a v určitých případech jej kombinujeme se sexualitou, jak ji vidí mladiství. Prostě si myslím, že máme špatný vkus. Nakonec by nám to mohlo přivodit potíže.“

warren_spector.jpg

Poprvé si to uvědomil během E3 z roku 2004, kdy byl ještě součástí Eidosu. Nyní je to prý o dost horší. „Zašli jsme příliš daleko. Ve zpomalených záběrech sledujeme krvavé cákance, jak nebezpeční zabijáci probodávají svou oběť, podřezávání, škrcení…“

„Jistě, Deus Ex měl taky momenty, které byly násilné, ale byly navržené – nemůžu říct, jestli jsme uspěli nebo ne – ale byly navržené tak, abyste se u nich necítili příjemně. To se v současnosti neděje. Myslím, že se jen snažíme trefit do uvažování mladistvých a nazýváme to zábavou pro dospělé.“

„Je čas s tím přestat. Jsem rád, že pracuji ve firmě, jako je Disney, kde nejen že vás k tomu nikdo nenabádá, ale dokonce něco takového ani udělat nemůžete. A jsem s tím spokojený.“

A co že je ta druhá věc? Je to prý fakt, že ty nejzajímavější věci na konferencích neměly nic společného s hrami. Jako příklad uvedl moment, kdy se jistý předvádějící příliš zabýval službou Netflix a způsobem jejího ovládání.

Zdroj: Games Industry

Určitě si přečtěte

Články odjinud