9
Fotogalerie

Dojmy: Aliens vs. Predator – krvavost ze staré školy

Kapitoly článku:


Kampaň za vetřelce vypadá naprosto odlišně. Bestialita monstra zajímavě kontrastuje s klidným stylem hry. Stačí si najít vhodnou ventilační šachtu, kde hráč počká na svou nic netušící oběť, jež je v temném prostředí pro přehlednost ozářena zelenou aurou lidských feromonů. Na hru se v této části nahlíží z vetřelčí perspektivy, a tak je celý obraz deformovaný (klasické rybí oko, kde pravé úhly nejsou pravé), přičemž při lezení po stěnách a stropech jsou vidět hráčovy pařáty, které s duněním dopadají na ocelové povrchy.

alienvspredator05.jpg alienvspredator06.jpg

V původní hře nebyla postava vetřelce obecně oblíbená kvůli nepřehlednosti při lezení po stropech. Autoři se snaží o zlepšení tím, že hráč může aktivovat alternativní mód vidění, ve kterém jsou jemnou září zvýrazněna místa jako ventilační šachty apod.

Bestialitě monstra zajímavě kontrastuje s klidným stylem hry

Stačí jen namířit kameru jejich směrem, stisknout tlačítko a vetřelec ladným přískokem sám vyšplhá k novému úkrytu. Pohyb po rozsáhlých úrovních se tak stává pohodlnou procházkou plnou přepadávání vojáků ze zálohy a vykusování mozků, když se mariňáka podaří povalit a dostat jeho hlavu na pár vteřin doprostřed obrazovky.

Francouzský polibek facehuggera

Vetřelec má dva cíle – najít bezpečnou cestu spletitými koridory úrovně a především pak najít dostatečný počet hostitelů pro nové vetřelce. Pokud jde o cesty, autoři se snaží o rozmanitost a možnost volby. Hráč může počkat, až se mariňák patrolující v chodbě otočí, a pak jej švihem ocasu sprovodí ze světa. Ovšem co když je za rohem automatická věž, pověstná sentry gun? Zajímavější jsou ale postranní zkratky přes ventilaci nebo předpřipravené průlezy, napříkladalienvspredator10.jpg nad podhledy chladného zdravotnického křídla báze (ta byla mimochodem inspirována vězeňskou stanicí z Vetřelce 3).

Při sbírání nových hostitelů musí vetřelec nalézt bezbranného civilistu a zabít všechny vojáky kolem. Až pak je možné jej strhnout k zemi a podržet, aby se necukal, než přiběhne facehugger a kompletně nebožáka paralyzuje. Ovšem pozor, civilisté nejsou tupé ovce a snaží se bojovat o život. V ukázce se bezbranný medik během potyčky s hlídkujícími mariňáky stihl zabarikádovat v malé komůrce. Ocelové dveře nepředstavují pro vetřelce překážku, nicméně když je po pár ranách prorazil, medik si s klením stačil vystřelit mozek. „Podobným situacím bude muset hráč zabránit,“ popisuje vývojář zajímavý element jinak poměrně syrové akce.

V jednoduchosti je krása

Aliens vs. Predator nehýří novými nápady ani velkými herními možnostmi. Co slibuje, je akce v nejčistší formě s velmi silnou architekturou úrovní. Oproti původní, deset let staré hře je zde několik ústupků, jako například automatické ukládání pozice v klíčových bodech.

 Již nyní nebyla patrná žádná zaškobrtnutí virtuálních bojovníků

Také vetřelci se nebudou stejně jako kdysi respawnovat v nekonečném počtu, alespoň ne v kampani. Autoři chtějí gradovat napětí v určitých bodech, a i když vypadají útoky monster organicky, uvěřitelně a strašidelně, jsou v běžných misích předskriptované. Jiné je to v módu survivor, kde budou na hráče chrleni neustále noví a noví protivníci.

alienvspredator07.jpg alienvspredator08.jpg

V současné době probíhá pilování umělé inteligence, jejíž kvalita je jedním z hlavních cílů tvůrců. Již nyní ale nebyla patrná žádná zaškobrtnutí virtuálních bojovníků. Co potěšilo na závěr je zjištění, že hra je na dnešní poměry neobvykle krvavá se všemi povinnými efekty trhání, šplíchání, čvachtání a sápání. Rozstříknout vnitřnosti nepřátel smartgunem bude možné počátkem roku 2010.

Určitě si přečtěte

Články odjinud