Dominion - nový svět nejen pro Xbox

Dominion - nový svět nejen pro Xbox

Připravovaný herní Titul Dominion je zajímavý hned z několika důvodů. Tím prvním jest to, že se jedná o MMORPG primárně určené pro konzoli Xbox a až sekundárně pro platformu PC. Tou druhou zajímavostí jest samotná společnost, která na Dominionu pracuje - jmenuje se Pharaoh Productions a je to VELMI netradiční firma, jak se dozvíte dále.

Připravovaný herní Titul Dominion je zajímavý hned z několika důvodů. Tím prvním jest to, že se jedná o MMORPG primárně určené pro konzoli Xbox a až sekundárně pro platformu PC. Tou druhou zajímavostí jest samotná společnost, která na Dominionu pracuje - jmenuje se Pharaoh Productions a je to VELMI netradiční firma, jak se dozvíte dále.

Pharaoh Productions byla založena jistým Davidem Allenem, člověkem, který má na poli online her již více než bohaté zkušenosti. Pracoval na takových projektech jako Mordor, Demise či známějších Horizons. Nakonec se v září 2001 rozhodl, že založí vlastní firmu, a tak ve městě Boulder ve státě Colorado vznikli Pharaoh Productions. Jak vidíte, je to velmi mladá společnost, přesto má již dnes v plánu hned tři rozsáhlé projekty. Všechny postavené na stejné technologii, všechny s poměrně jednoduchými názvy - Fade, Universe a Dominion. Právě o Dominionu bude dnes řeč, ale ještě než se k němu dostanu, měl bych uvést na pravou míru onu netradičnost Pharaoh. Je to totiž taková "firma snů". Dave Allen jak vidno nemá rád takovou tu velkofiremní byrokracii, vzájemné soupeření uvnitř kolektivu, prostě všechno to, co známé z klasických společností, a tak se každý zaměstnanec Pharaoh Productions může zcela svobodně informovat takřka o čemkoliv - o výdajích i příjmech společnosti, o platech svých spolupracovníků. Nejsou tajemství - a když nejsou tajemství, nemohou se šířit fámy, pomluvy, všichni mohou mluvit o čem chtějí. Za jednu ze svých základních vlastností považuje Pharaoh Productions také naprostou otevřenost k veřejnosti, ke hráčům, kteří mohou psát své nápady, připomínky, návrhy. Online komunita je pro každou společnost zabývající se vývojem online her veledůležitým prvkem.

DominionDominion

Ale teď už se vrhněme na Dominion, očekávanému překvapení pro Xbox i PC.

"Když se to vezme kolem a kolem, zkratka RPG se dnes stala natolik prázdným pojmem, že znamená vlastně už jen ta monstra a magii, nic víc. Dominion je unikátní svět, který mohou hráči se svou postavou budovat, prozkomávat se svými společníky, dobývat ho vybranými zbraněmi či zákeřnou magií. Hra je to velmi akčně orientovaná s lehkých strategickým nádechem v podobě guild a jednotlivých tříd."

David Allen, zakladatel Pharaoh Productions

Tedy ještě jednou - Dominion bude akčně zaměřené MMORPG, neboli masivně multiplayerové online RPG, určené nejprve pro Xbox a později i pro PC (pro tuto platformu by se měl objevit cirka tři až šest měsíců po vydání Xbox verze). Hráči budou mít na výběr ze šesti různých ras, rozdělených do dvou dalších kategorií. Prvními jsou tzv. "Ochránci".

Lidé
Specializace: žádná

Lidé jsou ochránci veškeré země, představují neutrální dobro od svých prvopočátků. Mohou se specializovat jak na boj na blízko, tak i na boj na dálku či na magii. Jsou velmi přizpůsobiví, mají průměrné dovednosti a akceptují je téměř všechny guildy.

Trpaslíci
Specializace: boj na blízko

Malí a zavalití, docela umírnění, ale i silní. Není radno rozčílit takového trpaslíka. Výborně se uplatní zejména v guildách Opatrovníků a Rangerů.

Elfové
Specializace: Magie

Pravý opak trpaslíků - vysocí a štíhlí, jsou známí jako magičtí ochránci zemí. Nejsou tak přizpůsobiví jako lidé, jsou však rychlejší a chytřejší. Specializují se zejména na magii, ale občas je najdete i v guildě Rangerů a někdy dokonce i u Opatrovníků.

Druhá podkategorie: "Ničitelé".

DominionDominion

Obři
Specializace: boj na blízko

Obrovské, temné a nebezpečné bytosti, pocházející ze zemí anarchie a chaosu. Jsou od přírody velmi silní, dobře stavění, ale stejně tak jsou i hloupí a pomalí. Proto je také nikdy nepřijme žádná guilda, specializující se na magii. Smějí pouze ke guildám, které vyznávají sílu.

Trollové
Specializace: skrývání

Trollové jsou údajně vzdálení bratranci Obrů. Údajně. V každém případě jsou mnohem inteligentnější a rychlejší, i když o něco slabší než jejich příbuzní. Jsou extrémně čilí, nevyzpytatelní, a zejména ovládají velmi dobře temnou magii. Jsou velmi obávaní zejména pro svou přirozenou schopnost se skrývat.

Talrokové
Specializace: žádná

Protipólem v přizpůsobivosti jsou lidem Talrokové, kříženci Elfů a severských bytostí zvaných "Korgkové". Mají lidskou postavu, temně zabarvenou kůži, a jsou od malička velmi, velmi zlí. Vlastně jsou to takoví ti bubáci z pod postele, kterými nás všechny strašili rodiče, když jsme byli malí. A pak že neexistují ;-). Přijímají je však v každé guildě.

Jistě jste si všimli zmínky o guildách, což bych teď měl trochu rozvést. Takže, v Dominionu si hned po výběru rasy zvolíte totiž také guildu, ke které bude vaše postava náležet. Máte na výběr opět ze šesti možností, které se znovu dělí do dvou kategorií: za prvé jsou tu tři guildy vyznávající sílu, a jsou jimi: Opatrovníci (Guardian), Shadow (Stíny) a Ranger (Rangeři). Jejich pravým opakem jsou guildy Druidů, Čarodějů a Mágů, které vyznávají jedině magii.

Je otázkou, zda si hráči budou moct dále vytvářet svá vlastní společenství (neboli guildy), tak jak je zvykem ve většině ostatních MMORPG. Ale jak již bylo řečeno, Dominion není jen tak ledajaké MMORPG a navíc je ve vývoji teprve velmi krátkou dobu.

Další zvláštností na téhle hře bude fakt, že zde bude existovat několik druhů jazyků (v současné době je jich známo šest - tvůrci si jak vidno v tomto čísle doslova libují, a to se ještě potvrdí o pár řádků níže). Ne, že by samotní hráči mluvili různými jazyky, to nikoliv - tím univerzálním se zřejmě stane jako vždy angličtina. Avšak některé questovní postavy budou mluvit nativní řečí své rasy - což znamená, že jim bude moci porozumět opět pouze příslušník té samé rasy. Což dle mého názoru bude jedním ze zásadních kladů této hry - hráči prostě budou muset tvořit skupiny, jinak nikdy nevyřeší dané questy. A vzájemná spolupráce mezi hráči je tak zajištěna - přitom tak prostým způsobem.

Magie, ta je neoddělitelnou součástí každého RPG a vlastně i téměř každé online hry. Ani Dominion ji neopomine - nabídne totiž šest (a je to tady!) magických kruhů - Kruh destrukce, Kruh mysli, Kruh magie, Kruh léčení, Kruh Ovládání a nakonec Kruh ochrany (hehe;). Ne každá z o odstavec výše zmiňovaných guild však dokáže naučit všechny kruhy. Některé guildy pak učí pouze jistá kouzla z jistých kruhů. Jednoduše řečeno, naučit se všechna kouzla ze všech kruhů bude velmi obtížným, ne-li nerealizovatelným úkonem.

DominionDominion

Ale teď již k vizuální stránce hry. První screenshoty z Dominionu, které vidíte někde tady kolem, reprezentují velmi ranné stadium proprietárního 3D enginu zvaného Heka. Byly pořízeny na stroji s GeForce 3 a vypadají, na to, že jsou "ještě horké", docela hezky. Jen škoda, že na nich nejsou vidět žádné modely postav či budovy - i to však neopomněl David Allen na oficiálních stránkách hry, kde se screenshoty objevily, okomentovat:

"... Mějte na paměti, že Dominion je ve vývoji teprve několik měsíců, takže se omlouváme, že na screenshotech není vidět víc než jen krajina. I nadále však budeme pravidelně uveřejňovat nové obrázky přímo ze hry a již za měsíc byste se měli dočkat nějakých s různými monstry či budovami. ..."

Vydání Dominionu ve verzi pro XBox je chystáno na prosinec 2002, PC verze by měla přijít o několik málo měsíců později. Těžko hádat, jak to nakonec všechno dopadne, v každém případě se jde o jeden z velmi zajímavých herních projektů. že by další virtuální svět do rodinky EverQuest, Asheron's Call, Dark Age of Camelot, Ultima Online a Anarchy Online? Kolik jich do té doby ještě přibude?

Určitě si přečtěte

Články odjinud