Angry Birds Star Wars – Ať vás provází Ptáci! (recenze)

Kdysi dávno předaleké galaxii… Vlastně špatně, právě teď a na vašich mobilech přistává nový díl Angry Birds. Stojí to ještě za to?

Angry Birds: Star Wars je absolutní spojení značek. Alespoň z marketingového pohledu. Rovio vydělali majlant na plyšových ptácích, George Lucas nasekal balík na plastových figurkách Luka Skywalkera. A co teprve plyšový pták Luke Skywalker? Angry Birds: Star Wars prostě představují ideální vysavač kasiček. Naštěstí Rovio ještě úplně nepohltil mamon, takže jejich nejnovější přírůstek do rodiny naštvaných ptáků není jen lacinou marketingovou vějičkou, ale velmi vkusným a velmi zábavným prolnutím dvou fenoménů.

Herní principy nového dílu vychází z jarního Angry Birds Space. Základní myšlenka je stejná od počátku naštvaných ptáků – prakem vystřelovat různé typy ptáků a zásahy likvidovat zelená prasata.

Herní principy nového dílu vychází z jarního Angry Birds Space

Space však k tradičním pozemním misím přidal i ty komplikovanější vesmírné, kde musíte počítat jak s gravitací kolem planetek, tak s tím, že mimo ně žádná není. Úplně stejné je to v Angry Birds: Star Wars, takže se připravte na mix 80 úrovní rozdělených do dvou tematických světů – Tatooine a Death Star.

Příběhově tak hra sleduje události prvního, pardon, čtvrtého dílu a to prostřednictvím vtipných obrázků (pár jich bylo k vidění ve starší novince). Na začátku je Luke jen obyčejný farmář na písečné planetě a teprve po pár úrovních dostane světelný meč. Právě nové speciální schopnosti ptáků jsou největší odlišností od Space. Veškeré ptačí osazenstvo kopíruje postavy z hvězdné ságy, takže už zmíněný Luke má světelný meč, kterým může sekat překážky, Obi-Wan díky Síle dokáže v podstatě ovlivňovat gravitaci, Han Solo má blaster střílející laserové paprsky (dokáží se odrážet od kovových povrchů a to je teprve sranda) a tak dále.

Nové schopnosti hodně oživují osvědčenou hratelnost, navíc nové triky umí i zelená prasata (prvně v kostýmu písečných nomádů, následně jako různí vojáci Impéria, plus pochopitelně Darth Vader). Tedy, jejich hlavním trikem je schopnost ovládat laserové věže, které vám dokáží občas pořádně zatopit. Pokud se však vám je podaří destabilizovat tak, aby střílely do vlastních řad, dokáží zatopit i prasatům. Samostatnou kapitolou je pochopitelně Darth Vader, který svoji plastovou helmu nedá zadarmo.

Nové schopnosti hodně oživují osvědčenou hratelnost

Pokud se vám bude extrémně nedařit, můžete si povolat kosmickou loď Mighty Eagle, která vybombarduje úroveň. Počet použití je omezený, další dostáváte plněním úrovní, případně si lze dokoupit.

Dokoupit si můžete i novou kapitolu jménem Path of the Jedi, což popravdě věc, která nás lehce naštvala – i v placených verzích hry hned od začátku najdete zamčený obsah a to přitom těch 80 úrovní v základu není zase tak mnoho. Ledová planete Hoth je slíbena jako bezplatný update, ale i tak mohla být kapitola uvolněna aspoň ve verzích pro tablety, které jsou výrazně dražší.

Nicméně pokud tohle dokážete překousnout (aještě vám Angry Birds nelezou ušima), stojí rozhodně Angry Birds: Star Wars za zahrání. Zábava zůstala a nový Star Wars kabátek hře jenom sluší. A nemusíte být ani fanoušky filmové ságy. Na závěr ještě poznámka: hru jsme testovali na iPadu a mobilu HTC Desire HD a ani na jednom nebyl žádný problém.

Dostupné pro: PC, iPhone, Android
Žánr: Logické | Fyzikální puzzle hra
Výrobce: Rovio Entertainment | Webové stránky hry