PC | RPG | Téma

10 důvodů, proč začít hrát Star Wars: The Old Republic

Možná Star Wars: The Old Republic už hrajete, možná nad tím jen přemýšlíte. V tom případě by vás mohly zajímat důvody, proč začít.

Očekávaná MMORPG Star Wars: The Old Republic se naplno rozjela 20. prosince, takže je docela brzy na plnohodnotnou recenzi. A vzhledem k tomu, že jsme vás docela výrazně zásobovali dojmy z hraní bety už od konce listopadu, přišlo nám zbytečné se opakovat. Takže místo toho tu máme 10 důvodů, proč je The Old Republic zábavnou hrou a má smysl ji začít hrát. Jak z toho doufám  vyplynulo, zatím jsme s hrou totiž navýsost spokojeni.

 

1.) Jsou to Star Wars

Všichni mají rádi Hvězdné války… No, vlastně všichni ne, ale fanoušků je obrovská spousta. Což dokládá fakt, že jen v kinech vydělala filmová série přes 4,5 miliardy dolarů. A to tu jsou DVD, seriály, figurky, hračky a tak dále, a tak dále. Star Wars, to je naprosto unikátní svět, který je plný podivných mimozemšťanů a jejich roztodivných planet, vesmírných soubojů a hlavně neustálého boje mezi dobrem a zlem, jež prezentují rytíři Jedi a Sithové. The Old Republic je sice zasazena do období 3500 let před událostmi filmů, ale všechny zásadní kulisy zde jsou – světelné meče, blastery, známé planety…a pochopitelně vším se prolíná konflikt mezi Galaktickou republikou a Sithským impériem.

star wars the old republic 04.jpg starwarstheoldrepublic08.jpg

2.) Důraz na příběh

Bioware jsou známí vytvářením příběhové orientovaných RPG her (Mass Effect, Dragon Age a ostatně i Knights of The Republic) a svůj talent promítli i do MMORPG - žánru, u kterého se považoval příběh za zbytečnost. Pravda, třeba LOTRO se o nějaký globální děj pokoušelo, ale v podání Bioware jde o daleko elegantnější práci. Každá herní třída má svůj příběh, každý quest má plně namluvou ingame animaci a systém dialogů z Mass Effect též razantně pomáhá. Občas máte až pocit, že hrajete klasické RPG.

Old Republic 10.jpg Old Republic 14.jpg

3.) Nikdy nejste sami

The Old Republic je stále MMORPG, to znamená, že během svého putování narazíte na spoustu dalších hráčů. Příběhové questy jsou pro každého instacované, ale klidně si můžete vzít jako diváka hráče jiné třídy. U klasických questů pak vidíte v diskuzi všechny členy v partě a kdo vybere další odpoveď záleží na náhodě – zajímavý prvek, který je ještě doplněn speciálním ukazatelem Social points. Hraní v partě je tak podporováno a odměňováno. Zvláštní kapitolu představují takzvané Heroic questy a oblasti, což jsou místa a úkoly určené pro daný počet hráčů, sólovat skupinky Elite (mají zásadně vyšší počet životů) monster moc dobře nejde. A pochopitelně nechybí ani dungeony, tady zvané jako Flashpointy, které mají vlastní příběhy.

starwarstheoldrepublic07.jpg starwarstheoldrepublic09.jpg

4.) Virtuální pomocníci

I když nemáte po ruce žádného kamaráda a nechcete se seznamovat s nikym novým, stejně nejste sami, protože zde funguje takzvaný systém společníků. Někdy kolem 8. úrovně získáte umělou inteligencí řízeného parťáka (taková obdoba peta), který vás doprovází v boji a kompenzuje vaši slabou stránku – range dps tak dostanou tanka a vice versa. Stejně jako v dalších Bioware hrách můžete získat nebo ztrácet náklonost společníka volbami v rozhovorech a každý má svůj charakter i příběh. Nejsou to prostě jen monstra vyvolaná na boj. A zvládají toho víc. Parťáci mohou i vyrábět předměty a sbírat suroviny. V průběhu hry získáte do vaší skupinky víc členů (osobně mám aktuálně 3), a tak budete rozhodovat, kdo vyrazí někam na misi, kdo bude vyrábět a kdo se třeba přídá k vašim dobrodružstvím.

Old Republic 02.jpg Old Republic 12.jpg

5.) Nejde jen o Jedie a Sithy

Spoustu hráčů asi láká se stát počestným rytířem Jedi, či temným Sithem a porcovat protivníky světelným mečem. Nebo dvěma. Není problém. Tvůrci zároveň ale přidali další atraktivní povolání, která rozhodně nejsou jen nutným doplňkem v počtu tříd. Imérium má ještě lovce odměn a agenty, při hraní za Republiku se můžete stát pašerákem či vojákem. Každé povolání nabízí nějakou specialitu, díky které se odlišuje a láká k vyzkoušení. Může to být třeba systém krytí, či jet-pack. Je sice pravda, že povolání se u Republiky a Sithů zrcadlí, takže se třída sice jmenuje jinak, stejně jako její skilly, ale jinak se hraje obdobně (Jedi Knight a Sith Warrior je to samé), nicméně díky specializacím máte ve hře na výber z osmi unikátních tříd, což je dostatečné.

VIDEO: 5008 'Star Wars: The Old Republic - Jedi Knight vs. Bounty Hunter'

6.) Dostanete vlastní loď…

Co by to bylo za vesmírnou hru, kde byste nemohli cestovat z planety na planetu? V The Old Republic pochopitelně můžete (a musíte) poletovat po galaxii, a navíc k tomu dostanete kocábku, která bude jen vaše. S vlastní lodí získáte i dalšího pomocníka, vlastní úschovnu předmětů a pár dalších milých věcí. Do budoucna slibují Bioware i guildovní lodě. Třeba se dočkáme možnosti si lodě zdobit lebkami zabitých Rancorů a plakáty spoře oděných tanečnic. Mít svoji loď je prostě fajn, i když se jedná o virtuální majetek.

The Old Republic 02.jpg The Old Republic 05.jpg

7.) …a můžete s ní i bojovat

Kosmická kocábka neslouží jen na cestování z oblasti do oblasti, tedy z planety na planetu, ale umožní vám se zapojit i do pořádné vesmírné vřavy. Zdejší létání je sice hodně arkádová on-rail střílečka, ale atmosféra Hvězdných válek je skvělá, protože se při bitvách nešetří laserovými paprsky, obřími koráby vynořujícími se z hyperprostoru, kličkujícími stihačkami, ani výbuchy. Jako zpestření vesmírné mise fungují skvěle. Plus své těžce nabité kredity můžete utrácet za zlepšování bojového potenciálu lodi, což je další herní obsah navíc.

VIDEO: 3303 'Star Wars The Old Republic - GamesCom trailer'

8.) Nehází klacky pod nohy

The Old Republic se nestydí za to, že se snaží zaujmout co nejšiřší publikum. Styl ovládání a celá řádka dalších prvků si vzala inspiraci (nejen) v konkurenčním World of Warcraft, hře, která je stále absolutní jedničkou placených MMO her. V The Old Republic najdete celou řádku zjednodušení, jako je schopnost zrychleného léčení mimo boj u každé postavy, možnost se po smrti oživit na místě (postupně se zvyšují čekací doby), schoponost sprintovat mimo boj, či třeba dovednost se teleportovat na objevená speciální místa na celé mapě – nejste tak vázání jednou hospodou, jako ve WoW. Hardcore hráči možná kvůli tomu hru zavrhnou, ale osobně jsem jen rád, že se  minimalizovali překážky bránící v zábavě.

9.) Nádherné světy k prozkoumání

Grafici se v The Old Republic opravdu vytáhli a každá planeta je nádherná a unikátní. Je jasně patrná snaha ohromit hráče monumentálností , takže jakmile na Tythonu (startovní lokaci Jediů) poprvé spatříte obrovský chrám Jediů na dně údolí, jen uznale pokynete hlavou. Ale stejně dobře vypadají i jiné lokace, ať už městský Coruscant s jeho proudy vznášedel brázdícími nebe, rudý Korriban a jeho temné krypty, či Taris s nebem ztrácejícím se za obrovskou vegetací.

VIDEO: 3026 'Star Wars The Old Republic - Planeta Hoth'

10.) Slibuje zábavu na dlouho

Aktuálně mám za sebou snad dvě desítky hodin hraní a jsem se svojí hlavní postavou ani ne na 20. úrovni, a to se čas na dosažení každé další úrovně docela razantně navyšuje. Dosáhnout finálního 50. levelu tak zabere spoustu času a to nemluvím o dalších věcech, co se tu dá dělat. Můžete na maximální úroveň vytáhnout ukazatel světle/temné strany Síly, ukazatel náklonosti parťáků, sociální ukazatel, našetřit si na nejlepší vybavení lodi, stát se mistry ve všech craftovacích dovednostech, zapojit se do PvP (což jsem zkusil a velmi rychle pohořel) a tak dále. Pochopitelně nesmím zapomenout na Flashpointy a Operations (dungeony a raidy), ale to je spíše otázka pokročilejšího hraní. Právě o to se usilovně snažíme a zakončíme ho plnohodnotnou recenzí.

Diskuze (16) Další článek: Vyšel patch pro ArmA 2

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,