Chcete si zahrát ten slibně vypadající nářez? Smůla. A takových smůl je více. Pojďme se podívat na hry, které vypadaly zatraceně slibně.
Ve stínu havrana 2
A jako první tady máme zářez z našich luhů a hájů. Sice ne až tak výrazný, ale pro mě je to adventura, na kterou jsem se opravdu těšil a její první díl jsem projel snad pětkrát. Pokračování kreslené české adventury už mělo vypadat úplně jinak. Plnohodnotné 3D prostředí, nelineární příběh a propracované postavy. Vydání bylo plánované na rok 2008. Mimo pár screenshotů jsme nic neviděli. Po tom, co na povrch vylezly informace o potvrzení vývoje, už o Havranovi nebylo slyšet.
Hlavním hrdinou byl starý známý Severín, mnich hledající smysl života. Příběh měl být ještě mysterióznější a filozofičtější, než v jedničce. Severín se měl pohybovat mezi dvěma světy. Jeden vesmírný a druhý známý z jedničky. Další informace už bohužel nejsou známé. Ani co se stalo a proč byl vývoj zrušen. Ale co, jedeme dál.
Warcraft Adventures
Víte vůbec, že měla vzniknout point'n'click adventura ze světa Warcraftu? Inu, je tomu tak. Vracíme se do roku 1997, kdy Blizzard oznámil vývoj Thrallových dobrodružství. Pokud nevíte, kdo je Thrall, tak je to prostě příběh jednoho orka.
Hned o rok později ale hra byla zrušena. Nastal smutek. Už jen z videa to vypadalo jako klasická dobrá adventura. Graficky to byl takový předchůdce WoWka. O tom se můžete přesvědčit sami. Není vůbec těžké na internetu dohledat videa a obrázky z rozdělaných verzí Warcraft Adventures.
Jaký ale měl Blizzard důvod zrušit tak pěkně vypadající hru? K tomu se vyjádřil vývojář Bill Roper, který na projektu pracoval. Podle něj bylo největším problémem, že to prostě byla ta stará klasická adventura. A to by bylo dobré tak 3 roky před vydáním. Sice nevím, jak k něčemu takovému došli, ale určitě by si warcraftí adventura našla svoje fanoušky a beztak by jich nebylo málo. To poznáte i podle toho, že když je v nějakém článku zmínka o Warcraft Adventures, má hodně příspěvků v diskuzi a určitě najdete někoho, kdo píše, že si to chce okamžitě zahrát.
Mezi tyto lidi patřím i já. Svět Warcraftu mám hodně rád a velmi mě mrzí zrušení adventurního pohledu do tohoto univerza. A kromě datadisků do WoWka už také nic nevychází. Tak snad alespoň ten film dokáže naplnit očekávání.
Star Wars 1313
Na rozdíl od ostatních má Star Wars 1313 jiný důvod svého zániku. Spolu s ním se totiž odporoučelo celé studio. Lucasarts se odporoučel na jaře 2013 a s sebou vzal nejen tuto slibně vypadající hru. Vývoj her ze Star Wars univerza pak převzalo Electronic Arts a v současné době na jedné z nich pracuje Visceral. 1313 to ale nebude.
Oznámena byla hra na E3 roku 2012, kdy to byla jedna z nejlépe vypadajících her pro next-gen konzole. Co byla, doteď je. V hlavní roli měl figurovat Boba Fett a lovci odměn. Pokud se podíváte na videa, možná vám to připomene Uncharted ve Star Wars prostředí.
Po zrušení se v rozhovorech s bývalými vývojáři objevovaly informace, že nebylo jisté, jestli by hra byla vůbec dokončená, i kdyby studio nebylo zrušeno. Celkem mě ale překvapilo, že nikdo nepřevzal po LucasArts štafetu a nepustil se do vývoje.
Silent Hills
Jedna z nejsmutnějších událostí v herním průmyslu loňského roku. Už její oznámení stálo za to. Na E3 2014 bylo oznámeno cosi s názvem P. T. (Playble Teaser). Mohl si ho zkusit každý majitel PS4. Pokud se vám povedlo P. T. dokončit, dozvěděli jste se, že je to celé jen tajúplnou přípravou na nový díl hororové série Silent Hill zvaný Silent Hills. Byla to opravdu slast pro všechny fandy hororových her. Netrpělivě se čekalo na další info, ale pak zakročilo Konami.
Vlastně nevíme, co přesně se stalo, ale jednoho dne se prostě P. T. vytratilo z PS Store. Tuto událost následovaly informace o zrušení vývoje hry. Nadějná spolupráce Hidea Kojimi a Guillerma del Tora tak byla ta tam.
Z toho, co obsahoval P. T., se inspirovali někteří vývojáři a na stejném principu postavili celé hry. Sice nemůžeme vědět, jestli by se Silent Hills neslo stále v tomto duchu, ale tvůrci si určitě nechali nějaké to eso v rukávu. Pokud jste nestihli zkusit P. T., mohu doporučit hru Layers of Fear, která využívá podobný princip. Kojima nyní vyrazil vstříc novému projektu, takže mu držíme palce.
StarCraft: Ghost
A je tady další hra od Blizzardu. A zase tak pěkně vypadající. Tentokrát ne adventura, ale stealth akce na konzole. V hlavní roli se starou známou Novou, kterou znáte z hlavní strategické série.
Od oznámení už je to také přes 10 let a hra si procházela velkým množstvím změn. Třeba se hodně řešilo, na jakou generaci konzolí se bude vyvíjet. Bylo to právě období nástupu PS3 a Xboxu 360.
Pro Blizzard bylo také nezvyklé, že na hře nepracovali sami. Vývoj mělo na starosti externí studio Nihilistic. Následně byl vývoj předán Swingin' Ape Studios, které Blizzard koupil.
Vydání se ale stále oddalovalo a postupně zůstávalo jen ticho. Nakonec přišli lidé z Blizzardu s vyjádřením, že na Starcraft Ghost zkrátka nikdo nepracuje. Možná se ještě někdy práce rozjedou, ale moc velkou šanci bych tomu nedával.
Fallout Online
Za zrušením tohoto slibného MMO z části může spor dvou velkých firem. V roce 2009 se objevovaly první zmínky o vývoji, který byl v rukou studia Interplay. Plán byl takový, že hra vyjde někdy v roce 2012. Pak ale začal boj.
O práva na Fallout se totiž začala s Interplayem prát Bethesda a vývoj se tak ocitl v ohrožení. Došlo to až do takového extrému, že hrozil bankrot studia Interplay. Vypadalo to tak, že Bethesda prostě nechce, aby nějaký Fallout Online vznikal. Nechci, aby tady Bethesda byla ta zlotřilá korporace. Ale ať se na to podíváte z jakého pohledu chcete, stále to tak bude vypadat.
Spor se táhl dlouho. Interplay dokázalo odolávat, ale nakonec prodalo Bethesdě vše týkající se Falloutu Online. Za nějaké 2 miliardy. Opravdu jim to stálo za to?
Titan
A Blizzard potřetí. V tomto případě si ale nemůžeme být jisti ani jejím názvem. Na veřejnost se totiž hra dostala tak nějak neoficiální cestou pod pracovním označením Titan. Pár informací ještě před zrušením z Blizzardu vypadlo.
Tak předně, měl to být nástupce WoWka. Ne úplně v tom slova smyslu, že to je zkrátka WoW 2. Jediným společným bodem byl asi žánr. Opět se tvůrci pustili do vývoje MMORPG, tentokrát ve sci-fi světě. Od prvních artworků je to už 8 let. A ještě dalších 6 se mělo za to, že Titan opravdu vyjde. Jak si dokážete sami spočítat, roku 2014 byl vývoj oficiálně zrušen.
Po zrušení se ještě objevovaly různé obrázky. Ne přímo ze hry, ale bylo jasně vidět, jak asi měl Titan vypadat. Hratelnost Titanu se měla pohybovat někde mezi sérií Sims, WoWkem a Destiny. Mohli byste si tak vybrat jakoukoliv profesi v masivním online světě plném střílení a dobrodružství. Upřímně, právě tohle je jedna z těch her, u kterých lituji, že byla zrušena.
A co vy? Je nějaká hra, která vám v našem žebříčku chybí nebo by tady naopak rozhodně neměla být? Podělte se v diskuzi pod článkem!
Pokračování článku patří k prémiovému obsahu pro předplatitele
Chci Premium a Živě.cz bez reklam
Od 41 Kč měsíčně