Asphalt 6: Adrenaline - jízda na plech (recenze)

Série arkádových závodů Asphalt má na mobilních telefonech tradičně dobrou pověst. Nekazí ji šestý, adrenalinový díl? Přesvědčte se.

Asphalt 6 hned na začátku překvapí. Svojí velikostí.  Po stáhnutí vás čeká další porce souborů hry, které celkově zabírají přes 500 MB. Nutno dodat, že je to 500 MB, které stojí za to v telefonu mít. V hlavním menu máte na výběr klasicky z módu kariéry, volného závodu, můžete si prohlédnout auta v garáži, nebo si zahrát po síti v multiplayeru.

V módu kariéry najdete v prvé řadě spousta závodů, za jejichž splnění získáváte hvězdy. V každém závodě můžete za umístění a za speciální úkoly maximálně dosáhnout pěti hvězd.

Pokud zrovna nefrčíte na Adrenalinu, lze auto nabourat, což je novinka

Za hvězdy si následně odemykáte nové tratě, nová vozidla a vylepšení. Samotné hvězdy ovšem nestačí, odemknutá vozidla a díly si musíte koupit za peníze, které opět získáte podle vašeho úspěchu na trati.

Během závodu můžete sbírat nitro a peníze. Nitro se dobíjí postupně během závodu nebezpečnou jízdou, a jak bylo zmíněno, sbíráním bonusu na trati. Jakmile je nitro na maximu, aktivací se spustí Adrenaline mód. V záběru vidíte pouze neónově zvýrazněné okraje trati, překážky vás nemusí zajímat, protože je bez problému všechny rozrazíte. Nicméně pokud zrovna nefrčíte na Adrenalinu, lze auto nabourat, což je novinka oproti předchozímu dílu. Smáznout můžete i své protivníky – buď nárazem do další káry či obroušením o svodidla. Vyrábět z protivníků šrot vždy potěší a destrukcí si Asphalt 6 prostě vysloužil plus.

Další herní módy představuje z Asphaltu 5 známý Drift, kde je cílem zajet na dané dráze v časovém limitu požadovanou délku trati smykem. Pak je tu Klasický závod, Eliminace, v němž každé kolo vypadává poslední. Mód Beat ´em All poté vyžaduje fyzickou eliminaci soupeřů, v módu Collector je cílem sesbírat co nejvíce objektů umístěných na trati. V Time Attack musíte danou trať projet do časového limitu, v Under Pressure se snažíte nezničit svoje auto. Nejtěžším módem je dle mého názoru Duel, ve kterém jedete pouze proti jednomu protivníkovi, který ovšem disponuje mnohdy daleko lepším autem, než je to vaše.

Oslí můstek nás vede k nabídce auťáků. Ve hře můžete protáhnout po 12 různorodých tratích celkem 43 dopravních prostředků. Což píšeme záměrně, protože na výběr jsou i motorky a jedna čtyřkolka. V nabídce najdeme na výběr značky od Mini Coopera, přes Nissan GTR, Ferrari, Bugatti Veyron, Pagani Zondu, Aston Martina po dejme tomu Lamborghini. Příznivce značky Porsche zamrzí absence licence jejich milovaného výrobce, nicméně 911 pod jiným názvem nechybí.

Ve hře můžete protáhnout po 12 různorodých tratích celkem 43 dopravních prostředků. Což píšeme záměrně

Svoje mazlíky, jako už je u závodních her zvykem, si můžete vylepšovat. Upgrade auta v zásadě probíhá ve třech liniích – síla motoru, ovladatelnost auta a nitro. Dále si můžete zvolit sponzora, který vám například přidá nějaký ten bonus k akceleraci, ovladatelnosti nebo řízení (například 5 % do akcelerace nebo 10 % do maximální rychlosti).

Grafická stránka hry doznala znatelných vylepšení. Modely aut vypadají fantasticky a okolí trati působí více plasticky. Hra se velmi slušně hýbe na nových telefonech (kromě iPhone verze je hra i na Androidech), k sekání prakticky nedochází. Ovladatelnost hry je příjemná, ačkoli někdy narazíte na pomalejší reakci na polohu telefonu, takže je složité vyhnout se projíždějícím autům. Každopádně mi přijde ovládání lepší než u předchozího dílu. Dohrání hry zabere zhruba 6 hodin, ovšem abyste si otevřeli všechny auta, budete potřebovat hodin 10 – 15, což už je pořádná porce zábavy.

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Závodní | Arkádové závody
Výrobce: Gameloft | Webové stránky hry