BackStab – pirát z Karibiku (recenze)

Před nedávnem vydaná exkluzivní hra pro mobil SE Play se dostala na AppStore. Kombinace Assassin´s Creed a Pirátů z Karibiku zní rozhodně slibně.

BackStab znamená bodnutí do zad a právě kolem jednoho podrazu se točí nová third person akční rubanice GameLoftu. Hlavní hrdina, námořník Henry Blake je zrazen, vsazen do vězení a navíc přijde o snoubenku. Henry je ovšem drsňák, takže zrada nezůstane nepotrestaná. Právě v tento okamžik se do akce zapojíte i vy a začne cesta za odplatou. Ačkoliv příběh zní jako jedno velké klišé, budete příjemně překvapeni, jak vše do sebe hezky zapadá a odsýpá. Několikrát se dočkáme i zajímavého zvratu v ději.

BackStab by svou náplní měl připomínat především Assassin´s Creed, takže očekávejte ve velké míře šplhání po římsách a skákání z jedné střechy na druhou.

Ačkoliv příběh zní jako jedno velké klišé, budete příjemně překvapeni, jak vše do sebe hezky zapadá a odsýpá

Sem tam se k někomu přiblížíte zezadu a nelítostně ho sprovodíte ze světa. Nečekejte ovšem volnost pohybu, hra je přísně lineární. Občas se sice objeví vedlejší mini úkol, jejich plnění však nemá na příběh pražádný vliv a po chvíli vás zkrátka jejich plnění přestane bavit.

Prostředí a zbraně si designéři zase vypůjčili z Pirátů z Karibiku. Jako správný mstitel máte docela slušný zbrojní arzenál a nechybí v něm jak šavle na boj z blízka, tak granáty a pistole. Vzhledem k neustále se opakujícím vlnám nepřátel, které chodí prakticky ve stejném počtu a jejich útoky jsou stále stejné, si však bohatě vystačíte se šavlí pro boj nablízko. Při útoku pak stačí jen mačkat tlačítko pro úder a po vícenásobném stisknutí Henry vykouzlí působivé kombo.

Herní náplň je až na výjimky poměrně stereotypní. Většinou bude vaším hlavním úkolem si s někým promluvit a někoho jiného zabít. Občas pomůžete vesničanům, zastřílíte si taktéž třeba z lodního děla při lodní bitvě. Velkým zpestřením je jízda na koni, která je zpracovaná docela věrně a především při přemísťování na větší vzdálenost tento způsob přepravy určitě rádi využijete. Díky mapě, na které neustále vidíte, s kým si máte promluvit nebo kde vám zadají nový úkol, se rozhodně neztratíte, ale též si tím autoři tak trochu nešťastně pojistili, že se nevyhnete připravené lineárnosti.

Grafické zpracování je doslova famózní a plně nadabované rozhovory a videa ještě dotvoří skvělý zážitek z vizuální stránky. Prostředí jsou rozmanitá a vykreslená velmi detailně.

Grafické zpracování je doslova famózní a plně nadabované rozhovory a videa ještě dotvoří skvělý zážitek

O to víc tak zamrzí nezvyklý počet bugů. Sem tam se zaseknete ve zdi a je vám vidět jen půlka těla, jindy se zase nečekaně objeví špatně naskriptovaný protivník, kterého jste jen před zlomkem vteřiny na stejném místě zabili.

Gameloft se rozhodl poměrně odvážně, namísto kopírování jen jednoho titulu tentokrát naklonoval hned dva. Očividně se autoři inspirovali i v jiných hrách a pomstychtivý hlavní hrdina vypadá trošku jako Starkiller ze Star Wars: The Force Unleashed. Když ve hře narazíte třeba na zombíky, začnete mít herní rozpolcenosti už tak akorát. BackStab mířil hodně vysoko, i proto jsme měli velká očekávání. Ta ale vývojářská parta z Francie úplně nenaplnila a je to obrovská škoda. Nicméně i přesto se jedná o zajímavý titul.

Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: Arkády | Pirátská third person akce
Výrobce: Gameloft | Webové stránky hry