Bude Earth 2150 revolucí mezi strategiemi?

Na Earth 2150 se čeká již dlouho – vždyť již před více jak půl rokem se objevily první informace naznačující, že by se věci měly dát konečně do pohybu; jinými slovy – že je uvedení Earth 2150, pokračování Earth 2140, již na spadnutí. A vida, nic... půl rok uplynul a stále se objevují jen další a další preview s podtextem „snad už to bude brzy“.
Tři klany, jedna planeta – znáte tento námět? Ano, toto jsme viděli již u hry Dune 2 – až s tím rozdílem, že Duna tu byla první, zatímco Earth je již stodvacátou kopií stodvacáté kopie. První díl byl dobrý... z čistého nebe se snesl blesk z Topware Interactive, německé firmy, která vytvořila hru Earth 2140 – předchozí díl. Čím oslnil, to byla právě grafika. Nuže, shrňme si nyní, co nového Earth 2150 představuje.

Harkonneni, Atreidové a Ordosané z Duny 2 jsou v této hře nahrazeni vcelku nabubřele znějícími názvy Union Civilized States, Eurasian Dynasty a Lunar Corporation – posledně jmenovaní ve hře vystupují jako zlá korporace, která svým působením na vlnách galaktického obchodu ničí práva a životy členů ostatních dvou klanů. Trpělivost je známá tím, že má vcelku brzký horní strop – a neštěstí je na světě. Je třeba se vůči nepříteli postavit rázně. Oba klany, ED a UCS, si již nějakou dobu kolíkovali území a rejdy LC nejsou to, co zrovna potřebují – nastává střet tří stran o rozhodující vládu nad vesmírem. Příběh v dnešní době u strategií klasického ražení již nemůže překvapit. Každá strana konfliktu má své přesvědčení, za které je ochotná bojovat.

Hra bude představovat 90 misí (horentní numero, nemyslíte?) nelineárního charakteru – některé boje budou povinné, jiné pouze volitelné. Autoři slibují přes padesátku animovaných sekvencí mezi jednotlivými misemi – osobně mně se tato myšlenka nijak nepříčí, jelikož jsem rád, když mě někdo po namáhavé bitvě odmění právě vtipnou a hezkou animací. Pravda, o vtipu a humoru ve zprávě o hře Earth 2150 moc řečeno nebylo – a upřímně řečeno vlastně vůbec nic... ale naivně něco takového očekávám. Novinkou nenovinkou by mělo být střídání počasí a všeho, co umožňuje engine hry. To, že bude na nešťastné vojsko sněžit či pršet, je samozřejmé, pokud jen trošku uvažujeme nad trendy dnešní akcelerované grafiky. Díky přesunutí pohledu kamery z celkového bojiště do pohledu podobnému hře Warzone získává hra nový rozměr a svobodu pohybu. Složitější a především horizontálně členitější terén bude znamenat také velkou změnu – nejen maskování před radary nebo strážními věži. Lze se i zakopávat a podobně jako ve filmu „Tankový Prapor“ zahrabávat tank do terénu a skrýt ho před neposedným zrakem nepřátel. Je tedy možné, že Earth 2150 dá strategiím nový rozměr – inu, musíme počkat...

Diskuze (2) Další článek: Příručka tápajícího mudaře

Témata článku: , , ,