2K na co šáhne, to zkazí, říká bývalý zaměstnanec.
Nedávná Mafia 3 nezískala zrovna nejlepší ohlasy. Stejně tak moc dlouhodobě nezaujala kooperativní střílečka Evolve, která před několika dny ukončila svůj vývoj. Co tyto hry spojuje? Společnost 2K, která udělala řadu špatných rozhodnutí a tím značky pohřbila, tvrdí její bývalý zaměstnanec.
Zmíněný muž je bývalý zaměstnanec Irrational Games, studia, které 2K v roce 2006 koupilo. Na internetu zveřejnil svoji anonymní zpověď, ve které 2K řadu věcí vyčítá. Všechna špatná rozhodnutí podle něj vedla k uzavření 2K Australia a následné tvorbě několika neúspěšných titulů.
Vše prý začalo s vývojem The Bureou: XCOM Declassified. Hře se nedařilo tak moc, že 2K Martin, podobná dceřiná společnost 2K jako 2K Australia, musel být uzavřen. Australské studio pak skončilo kvůli velmi mdlému přijetí Borderlands: The Pre-Sequel. 2K tehdy uvedlo, že provoz těchto studií není ekonomicky přijatelný.
Vývojář dále vypráví, že 2K některý personál přesunulo do kanceláří v Novatu, kam byl poslán jako posila nového studia Hangar 13. „Hangar 13 strávil na tvorbě Mafia 3 několik let a několik desítek milionů dolarů. Jenže hra je špatná a muselo by se jí prodat 8 milionů kusů, aby se zaplatila. Zatím se jich neprodalo ani milion,“ píše muž. Tvrdí, že jádrem problému je fakt, že 2K se ve vývoji moc vrtá, nenechává to na odbornících a vše pak zkazí.
Že je s 2K problém si myslí i tvůrce Duke Nukem George Broussard. Na svém Twitteru zveřejnil zprávu, že „2K je fakt na**** a že někdy sepíše, jak moc je poškodil.“