Byznys hrátky: Activision se pře s tvůrci Half-Life

Valve pokračuje v boji s Activision * Nintendo dostane o pětinu menší pokutu * Nvidia boduje s PhysX u vývojářů * A další zprávy z herního byznysu

Valve pokračuje v boji s Activision

Společnost Valve se snaží u soudu domoci kompletního naplnění rozsudku, podle něhož má druhá jmenovaná strana zaplatit první přibližně 2,4 milionu dolarů. Activision údajně zaplatil pouze dva miliony s tím, že zbytek využije na urovnání jiného sporu mezi oběma společnostmi.

Od roku 2002 dluží již pohlcená společnost Sierra podíl z distribuce her série Half-Life tvůrcům z Valve. Rozhodnutím soudu ze začátku minulého měsíce má tyto dluhy i s úroky splatit holding Activision Blizzard ve výši 2,4 milionu dolarů. Valve však nyní hodlá Activision žalovat znovu, protože na jejich účty přitekly pouze dva miliony dolarů. Activision to vše zdůvodňuje jistými pohledávkami vůči Valve, konkrétně ve výši 424 tisíce dolarů.

Obě společnosti tak nejspíš čeká další soudní spor, přičemž holding Activision varuje, že pokud Valve vyhrají, tak je zažaluje právě o onen rozdíl zase zpět kvůli již zmíněným pohledávkám. Zástupci Valve však tvrdí, že jim Activision žádné dluhy nevyčíslil u arbitráže, takže musejí žalobu podat. Jak dopadnou, to se teprve uvidí.

Zdroj: GI

Nintendo dostane o pětinu menší pokutu

Od roku 2002 se táhne spor společnosti Nintenda s Evropskou komisí, která vloni v květnu uvalila na japonský herní koncern pokutu ve výši přes 149 milionů euro za umělé zvyšování cen svých produktů v letech 1991 až 1998. Nintendo se, společně se sedmi dalšími distributory, proti pokutě ohradilo a díky spolupráci s Evropským soudem byla nakonec penalizace snížena o pětinu – na necelých sto dvacet milionů euro.

Podle slov zástupců japonské společnosti je však stále výše pokuty nesmyslná, a hlavně se nezakládá na žádných reálných číslech. Protože však takto rozhodl Evropský soud, nezbude nakonec tvůrci her a konzolí nic jiného, než se podřídit a pokutu zaplatit.

Zdroj: GI

BioWare brojí proti homosexuálům

Luke Skywalker a jeho banda jsou praví chlapi (až na princeznu Leiu, jež je technicky vzato žena), kteří se nebojí postavit čemukoliv a komukoliv. Dokonce i homosexuálům (je nám líto, Jar Jare, tvůj čas vypršel). Alespoň to tak vypadá podle oficiálníh fóra ke hře Knights of the Old Republic.

Studio BioWare totiž na tomto fóru definitivně zakázalo jakoukoliv debatu o případné homosexualitě ve hře a pro jistotu ještě uvalilo cenzuru na slova "gay", "lesba" a "homosexuál" (plus všemožné variace). Jedinci, kteří debatu na toto téma rozvíjeli, navíc dostali ban.

Sean Dahlberg, community manager, se k tomu vyjádřil následně: "Jak už jsem zmínil dřív, jde o termíny, které se ve světě Star Wars zkrátka nevyskytují. Konec diskuse." O pár dní později však tabu padlo a nyní je zase možné se na herních fórech bavit i o možném homosexuálním vztahu jednotlivých postav univerza Hvězdných válek.

Zdroj: Eurogamer

Nvidia boduje s PhysX u vývojářů

Společnost Nvidia oznámila, že se jí podařilo uzavřít tři nové dohody o používání technologie PhysX pro vývoj nových herních titulů. Fyzikální engine by měl pomáhat všem hrám společnosti Sega a po jednom titulu Capcomu a Grin.

Fyzikální engine Nvidia PhysX, poslu s technologií APEX, se již nějaký ten pátek používá i ve hrách, společnosti Nvidia se však podařilo rozšířit jeho využití. Nově podepsané smlouvy se třemi společnostmi totiž zaručují možnost vyvíjet multiplatformní tituly využívající všech výhod tohoto modelu. Po hlavě se do toho vrhla společnost Sega, jež licencovala PhysX pro všechna svá studia a projekty na nejbližších několik let s tím, že hodlá využít právě možnosti snadného vývoje pro více platforem najednou.

Společnost Capcom licencovala rozšířený vývojářský balíček pouze pro jednu hru svého studia Airtight Games – akci Dark Void. Podobně postupovali i tvůrci ze studia Grin, kteří hodlají využít PhysX a APEX pro svůj připravovaný titul Terminator: Salvation. Poslední jmenovaní si dokonce dovolili velkohubá prohlášení, že díky novým licencím budou moci nechat herní prostředí vypadat přinejmenším tak dobře, jak je tomu v chystaném filmu Terminator. Uvidíte sami, zda se jim podaří svá předsevzetí naplnit.

Zdroj: GI

Vytáhněte peněženky, blíží se PSP Go!

Jak to vlastně je s novým PSP se fanoušci dohadují již několik měsíců, přičemž se primárně dělí na dva tábory. Ten první zastává názor, že další vývojovou etapou handheldu bude opět lehce upravená verze, zatímco skutečného "brášku" si v Sony schovají až na později. Ten druhý je pak přesvědčen, že další vydané PSP už bude opravdovým nástupcem, čemuž nyní nasvědčují i poslední uniklé informace.

Zahraničnímu portálu 1UP se totiž podařilo zjistit, že má japonský gigant v plánu představit následníka své veleúspěšné mini-mašinky již letos v červnu na znovuoživené E3. Všechny informace přitom tamější redaktoři čerpají z anonymního, avšak údajně spolehlivého, interního zdroje, který jim krom data vydání (v Japonsku by se měl handheld objevit již v září, v USA pak v říjnu, či listopadu) prozradil i další zajímavé informace.

Předně by se asi hodilo zmínit, že podle onoho "donašeče" v Sony upustili od číselného označování PSP, aby přístroj vybavily podtitulem. A ačkoliv zatím není jasné, který název zvítězí, ve hře je jich několik (PSP Slide, PSP Flip apod.), sází se na PSP Go!, což přímo odkazuje na několik aplikací, jež pro handheld vyšly (Go!View, Go!Cam). Co je však mnoohem zajímavější je fakt, že by PSP mělo nově disponovat interní pamětí o velikosti buď 8, nebo 16 GB.

Co se ovládání týče, za své prý vzaly zvěsti, že se nová verze handheldu dočká dvou analogových páček. Ovládání tak zůstane stejné, pouze se přesune na výsuvný podklad. Co však zůstává velkou neznámou, je dotyková obrazovka, jíž by měla konzole disponovat, avšak o níž se zpovídaný zdroj nezmínil.

Sázkou na jistotu je však prý absence UMD mechaniky, díky čemuž se z PSP Go! stane plně digitální zařízení. Zároveň s uvedením handheldu na trh tak bude k dispozici přes 100 digitálně distribuovaných titulů, mezi nimiž by si mělo odbýt premiéru i Gran Turismo Mobile. Bohužel, Sony logicky odmítla zodpovědět jakékoliv dotazy novinářů na nové PSP, a tak nezbývá než upírat zrak k rychle se blížící E3, kde snad bude všem spekulacím učiněna přítrž.

Zdroj: 1UP

Krátké zprávy:

Společnost 1C Company údajně hledá soukromého investora se stovkou milionů dolarů, který by hodlal své peníze využít pro její rozvoj. Přitom před krizí vykazovala zisky ve výši kolem 350 milionů dolarů ročně.

Kanada byla zařazena mezi jedenáctku potížných zemí z pohledu pirátství podle US Trade Representatives. Po boku Ruska a jemu podobných států se ocitla údajně proto, že málo hlídá dodržování práva na duchovní vlastnictví.

Společnost Activision Blizzard sponzoruje v Edinburghské zoo rosomáka (anglicky Wolverine), čímž propaguje svoje dílo X-Men Origins: Wolverine. Údajně jsou výdaje na pohodlný život zvířat zanedbatelné vzhledem k očekávaným příjmům z prodejů hry podle filmu.

Do herního světa hodlá proniknout i kapela Linkin Park, a to nejen svými songy v nejnovějších verzích různých kytarových her. V nejbližších třech letech se upsali vydat hned několik her se svým jménem pro iPhone a iPod Touch.

Konzolový Zaklínač pocítil vlivy ekonomické krize, když francouzské studio Widescreen Games pracující na konverzi pro X360 a PS3 údajně nedostalo od CD Projektu již několik měsíců zaplaceno. Distributor Atari prý o ničem neví a CD Projekt tvrdí, že se naopak zpozdily práce na konverzi.

Společnost Bethesda chystá mimo dalších her i knihy na motivy dobrodružství ztvárněných ve své sérii RPG The Elder Scrolls. Zatím se však ani neuvažuje o českém překladu, první z děl, The Infernal City, prý okusí anglicky mluvící trhy do konce letošního roku.

Analytici odhadují, že by se mohlo jen za tento rok prodat okolo čtyř milionů kopií simulátoru života The Sims 3. Vycházejí z širší hráčské základny, než jaká byla v době vydání druhého dílu, kdy se roku 2004 prodalo přes tři a půl milionu krabic s The Sims 2.

Diskuze (1) Další článek: Demo Gobliiins 4 na síti

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,