Byznys hrátky: Cena her je vysoká, vydavatelé spokojení

Jsme ve válce, říká o vývojářích CEO Darkworks * Pomalé prodeje GTA IV komplikují námluvy EA a TakeTwo
Kapitoly článku

Cena her odrazuje zákazníky, potvrdil průzkum

Je to souboj delší než zápolení Maria s Bowserem. Cena her versus ochota zákazníků zaplatit. Přestože se v českých luzích a hájích tato tématika postupně vytrácí z titulků odborných periodik – a to přes zvyšující se cenu her s příchodem poslední generace konzolí – průzkumy v zahraničí dokazují, že na ceně záleží. Množství zákazníků odmítá kupovat hry za plnou cenu, potvrdil výzkum Frank Magid Associates, který zveřejnil server GameDaily.

Na dotaz, zda (dnes standardní) cena 59,99 dolarů ovlivní rozhodnutí hráčů hru koupit či nekoupit, 43 % zvolí možnost posečkat na zlevnění hry. 30 % respondentů raději zvolí již použitou hru, 23 % se kvůli ceně rozhodne zakoupit her méně. Zajímavé jsou i další výsledky. 17 % dotázaných dává přednost zápůjčce hry před jejím nákupem, dalších 17 % je ochotno plnou cenu zaplatit, pouze si počká na ten "správný" herní titul. Zdají se vám podobné výsledky alarmující? Kdeže. Hry se prodávají jako nikdy v historii a to je fakt, který popírá důležitost jakékoliv analýzy. Bohužel.

Zdroj: GameDaily, GI.biz

Jsme ve válce, říká o vývojářích CEO Darkworks

Otázka vládní podpory herních vývojářů se stále častěji skloňuje v zemích západní Evropy – ve Velké Británii či Francii o tom ví své. S podivnou výzvou přišel tento týden Antoine Villette, CEO a spoluzakladatel studia Darkworks, který věří, že vládní úlevy by neměly přijít kvůli konkurenci z ostatních evropských států, ale ostatních regionů světa. "Důležité je, že nebojuje Anglie s Francií nebo Francie proti Německu. V Evropě jsme spolu kulturně a historicky spjatí. Pohybujeme se v mezinárodní branži, kde je nutné společně bojovat proti konkurenci velkých ekonomik a oblastí jako Kanada, Čína nebo Indie," vysvětluje. Další Villetteovo vyjádření je již z kategorie bojovných: "Vzbuďte se, tohle je válka. Pokud chcete, aby naše děti měly stejně dobrý život jako my, musíme bojovat." Kdo to říkal, že se bavíme stále o hrách?

Zdroj: GI.biz

Pomalé prodeje GTA IV komplikují námluvy EA a TakeTwo

Poslední výsledky prodejů v USA podle odborníků potvrzují, že zájem o GTA IV nepotvrdil vysoká očekávání z kraje letošního roku; což ponese přímé následky pro pozici TakeTwo ve vyjednávání s EA, když se anglický vydavatel stále brání dohodě a požaduje vylepšení původní nabídky. Obě společnosti se nyní nacházejí ve fázi neveřejného vyjednávání, v němž se TakeTwo snaží posílit svou pozici díky úspěchu GTA IV, které za první týden prodeje atakovalo hranici prodejů ve výši 500 milionů dolarů. Data NPD Group nicméně odhalily, že GTA IV bylo až 46. nejprodávanější hrou v srpnu a 45. v červenci – dohromady se hry k dnešnímu dni prodalo 8,5 milionů kopií. Právě propad v žebříčcích může podle analytiků značit, že hra nenaplní původní plány a bez výraznějšího zlevnění nepřeskočí hranici 10 milionů prodaných kusů. Že se to negativně promítne na finančních výsledcích anglického TakeTwo, je věc jasná.

Zdroj: GI.biz

Microsoft uzavřel Ensemble, značka Age of Empires ale nekončí

Microsoft tento týden oznámil, že po dokončení Halo Wars pro Xbox 360 uzavře studio Ensemble Studios, proslavené jako tvůrce série Age of Empires či jednodílné odnože Age of Mythology. Vybraní zaměstnanci podle oficiálního vyjádření zůstanou součástí firmy v rámci Microsoft Game Studios. "Po uzavření Ensemble bude jeho vedoucími představiteli zformováno nové studio, které souhlasilo s poskytnutím potřebného supportu po vydání Halo Wars," stojí v oficiálním prohlášení z tohoto týdne. Phil Spencer, ředitel Microsoft Game Studios, označil v reakci na toto oznámení krok společnosti za "těžký, ale správný". Rozhodnutí přitom není znamením, že by Microsoft omezil své aktivity v oblasti vývoje nových titulů – své týmy hodlá dále rozšiřovat jak po stránce personální, tak produktové vývojem nového duchovního vlastnictví.

Za podstatnější zprávu se z hlediska fanoušků Age of Empires zdá být ujištění ze strany Microsoftu, že oblíbená série poslední události přežije. Potvrdil to Kevin Unangst, ředitel globálního marketingu značky Games for Windows, podle nějž se Age of Empires může navrátit zpět na PC. Toto jeho vyjádření se objevilo na Gamerscore blogu. "Chci vás znovu ujistit, že Microsoft je i nadále vlastníkem značky Age of Empires a zajímá se o její budoucí potenciál. Jako PC hráč s napětím očekávám, co budoucnost v tomto smyslu přinese." Doufejme, že důstojného nástupce vynikající série.

Zdroj: GI.biz, Gamerscore Blog

NPD: Prodeje her šly nahoru také v srpnu

Přestože analytici očekávali další výrazný růst prodejů her v USA za měsíc srpen letošního roku (jen namátkou: Michael Pachter odhadoval růst o 23 %, Jesse Divnich o 21 %), realita je nakonec horší – byť v žádném případě špatná. Americký trh podle dat NPD Group vzrostl meziročně o 13 % z 489 na 500 milionů dolarů. Jednoznačně vypadá pohled na tabulku nejprodávanějších her (níže), které jasně vévodí Madden NFL 09, jenž si pro sebe uzurpoval první tři místa. V oblasti hardware opět slaví Nintendo, jehož Wii a NDS získaly v tomto pořadí první dvě místa mezi nejprodávanějšími konzolemi. To by nás ale po předchozím vývoji na trhu nemělo ani zdaleka překvapit.

Nejprodávanější hry v USA za měsíc srpen 2008
1. Madden NFL 09 (360): 1 000 000 kopií
2. Madden NFL 09 (PS3): 643 000
3. Madden NFL 09 (PS2): 424 500
4. Wii Fit (Wii): 394 900
5. Mario Kart Wii (Wii): 328 700
6. Wii Play (Wii): 200 200
7. Soulcalibur IV (360): 174 000
8. Too Human (360): 168 200
9. Madden NFL 09 (Wii): 115 800
10. Guitar Hero: On Tour (DS): 111 200

Nejprodávanější konzole v USA za měsíc srpen 2008
1. Nintendo DS: 518 300 kusů
2. Nintendo Wii: 453 000
3. PlayStation Portable: 253 000
4. Xbox 360: 195 200
5. PlayStation 3: 185 400
6. PlayStation 2: 144 100

Zdroj: GI.biz, NPD
Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,