Byznys hrátky: Herní průmysl pocítí krizi

Fable 2 vládne prodejům * EA Sports chtějí být více casual * Richard Garriott opustil NCsoft * Nástupce Wii se jen tak nedočkáme
Kapitoly článku

Herní průmysl pocítí krizi

Není třeba, aby nám něco podobného říkal Strauss Zelnick z Take-Two Interactive (stačí se podívat na vysoké propady akcií a další výsledky vnějších vlivů finanční krize), přesto je to právě prezident společnosti TakeTwo, kdo na téma současných rizik promluvil na konferenci BMO Interactive Entertainment. Podle Zelnicka je třeba přestat vnímat herní svět jako imunní vůči současné situaci, přestože je do zábavy investováno rok od roku více peněz běžných zákazníků.

"Bez ohledu na to, co si ostatní myslí, zábavní průmysl jako celek není imunní vůči ekonomickým cyklům," říká a dodává: "V průběhu několika posledních týdnů začínáme vnímat změny na trhu – a rozhodně ne ty pozitivní." Reakcí TakeTwo na současnou situaci bude podle Zelnicka zmenšení počtu AAA titulů, které firma vydá, stejně jako by jí mělo být snížení marketingových a jiných výdajů. "Přesto je těžké předpovídat, jak současná situace ovlivní chování zákazníka o letošních Vánocích. V každém případě to nevypadá dobře," uzavírá.

Zdroj: GI.biz

Fable 2 a Nintendo vládnou americkým prodejům

Den se sešel se dnem a máme tu další výsledky prodejnosti amerických titulů, které v mnohém vypovídají o zdravotním stavu herního průmyslu. Jaký je? Žádný důvod k panice. Také říjen letošního roku znamenal další posilování loňských pozic – v porovnání se stejným obdobím loňského roku vzrostl počet prodaných her o 35 %. Nejlépe si přitom vedlo RPG Fable 2 od anglického Lionheadu, kterého se prodalo 790 tisíc kusů. Na druhém místě se nachází Wii Sports se 487 tisíci kopiemi, třetí je Xbox 360 verze postapokalyptického RPG Fallout 3. Celkově utržili prodejci za hry rekordních 696 milionů dolarů (loni to bylo 514 milionů) – za celý rok to činí již pěkných 6,76 miliardy amerických dolarů. "Konzolové hry zaznamenaly největší procentuální růst napříč všemi kategoriemi," komentuje výsledky analytička Anita Frazier.

Konzolím vládne Nintendo s dvojicí Wii a DS, zmínku si zaslouží také Xbox 360, kterého snížení ceny vyšvihlo k 370 tisícům prodaných kusů. Oproti tomu PS3 se dostalo jen lehce nad polovinu tohoto počtu.

Nejprodávanější hry v USA za měsíc říjen 2008:

  • 1. Fable II (360): 790 000 kopií
  • 2. Wii Fit (Wii): 487 000
  • 3. Fallout 3 (360): 375 000
  • 4. Mario Kart Wii (Wii): 290 000
  • 5. Wii Play (Wii): 282 000
  • 6. Saints Row 2 (360): 270 000
  • 7. SOCOM: Confrontation (PS3): 231 000
  • 8. LittleBigPlanet (PS3): 215 000
  • 9. NBA 2K9 (360): 202 000
  • 10. Dead Space (360): 193 000

Nejprodávanější konzole v USA za měsíc říjen 2008:

  • 1. Nintendo Wii: 803 000 kusů
  • 2. Nintendo DS: 491 000
  • 3. Xbox 360: 370 000
  • 4. PlayStation Portable: 193 000
  • 5. PlayStation 3: 190 000
  • 6. PlayStation 2: 136 000

Zdroj: GI.biz

EA Sports chtějí oslovit masy

S příchodem Petera Moorea nejenže začalo EA Sports více vystupovat jako samostatná značka, ale vrší se také první konkrétní úspěchy – rekordní prodeje FIFA 08, výjimečně vysoké hodnocení letošních dílů všech hlavních sérií apod. Aktuálně přispěchal Moore se vzkazem, podle něhož chce být také EA Sports více mainstreamová – rozumějte "casual". "V některých chvílích jsou naše hry příliš obtížné. Musíme je proto udělat dostupnější pro běžné hráče," vysvětluje. "Budeme se samozřejmě snažit udržet naše klíčové fanoušky, ale růst firmy jako takové přijde zejména od nových hráčů na Nintendo Wii, kde musíme nabídnout inovativní zážitek, který lidé nečekají od běžných her EA Sports, ale nových značek jako Freestyle nebo All Play kolekce," dodává.

Moore přitom chválí zejména čerstvě představenou novinku EA Sports Active, která těží z nápadů původního Wii Fit a Wii Sports, ale nabídne vše v propracovanější a dá se říci také užitečnější podobě. "Považujeme oblast zdraví, odpočinku a fitness za naši novou cílovou platformu," říká Moore a dodává: "Když jsem se poprvé podíval na statistiky v době, kdy započal vývoj EA Sports Active, zjistil jsem, že za domácí fitness lidé utratí přes 4,3 miliardy dolarů... to je obrovská příležitost pro EA Sports," uzavírá.

Zdroj: GI.biz

Richard Garriott opustil NCsoft

Nedávný kosmonaut a shodou náhod i herní vývojář - Richard Garriott - po návratu z vesmíru prozradil, že opouští vydavatelskou společnost NCsoft, s níž dopravil na trh zatím neúspěšné MMO Tabula Rasa. Ti z vás, kteří doufali, že na slibovaném datadisku pro hru bude s tamějšími tvůrci opět spolupracovat jmenovaný herní guru, mají pravděpodobně smůlu.

"Mnoho z vás nejspíš marně přemýšlí nad tím, jaké jsou mé plány do budoucna teď, když jsem si konečně splnil svůj dlouholetý sen," uvedl Garriott v dopisu fanouškům na oficiálních stránkách Tabula Rasa. "Získané zkušenosti a zážitky mi pomohli uvědomit si, že bych rád věnoval svůj čas jistým novým věcem. NCsoft tedy opuštím právě proto, abych se do nich mohl pustit."

Pro úplnost ještě dodáme, že zmiňované MMO bylo poprvé představeno v roce 2001, přičemž na trh dorazilo až o celých šest let později. Od té doby však šlo vše od desíti k pěti a o hru samotnou přestal být zájem. Vše se přitom vyhrotilo na tolik, že jeden z amerických e-shopů prodává Tabula Rasa za méně než dolar. Sám Garriott ovšem na práci na titulu vzpomíná rád: "Bylo to skutečně nezapomenutelné dobrodružství, kterého si budu cenit do konce života."

Zdroj: Shacknews

Supreme Commander 2 vyjde pod taktovkou Square Enix

"Je pro nás skutečně velkou ctí spojit síly s natolik úspěšným a uznávaným studiem, jako je Square Enix," uvedl Chris Taylor dohodě, která byla oznámena minulý týden. Je to přitom vůbec poprvé, co se japonští Square Enix ujmou distribuce titulu vyvíjeného západní společností – doposud totiž výhradně spolupracovali s lokálními vývojáři. "Vidíme mnoho příležitostí na evropských i severoamerických trzích, které shodně zaznamenají obrovský růst v nadcházejících letech," komentoval dohodu prezident Square Enix, Yoichi Wada.

"Těšíme se na spolupráci se studiem Gas Powered Games, jenž disponuje mnoha talentovanými vývojáři. Vnímáme toto spojení jako strategický krok, který nám umožní nabídnout naše hry širšímu publiku," dodává. "Všichni v Gas Powered Games jsou spoluprácí maximálně nadšeni a výsledky našeho snažení jistě potěší všechny hráče po celém světě," je pro změnu přesvědčen Chris Taylor. Jak bude fungovat spojení Gas Powered Games a Square Enix mimo japonský trh, se dozvíme nejspíše v příštím roce, kdy by měl Supreme Commander 2 dorazit do obchodů.

Zdroj: GI.biz, CVG

Nástupce Wii se jen tak nedočkáme

Pokud jste se už těšili, s jakou další konzolí přijde japonské Nintendo, musíme vás zklamat. Ředitel severoamerické pobočky, Reggie Fils-Aime, prozradil, že nemají v plánu v nejbližší době několika příštích let uvádět na trh novou herní mašinku. To ostatně není nikterak překvapivé, když se Wii stále prodává po tisících kusů.

"Jsme přesvědčeni, že nové konzole, či jakékoliv herní systémy, by měly být uvedeny na trh teprve tehdy, když mají potenciálním zákazníkům nabídnout něco nového," uvedl Reggie a dodal. "Nintendo Wii a DS jsme uvolnili do prodeje především proto, že jsme čerpali z nápadu s dotykovou obrazovkou, či pohybovým ovládáním. Vývoj nové konzole začneme zvažovat teprve ve chvíli, kdy přijdeme s myšlenkou něčeho skutečně originálního, a především zábavného. Wii i DS však před sebou mají ještě dlouhou cestu, než se budou moci odebrat na zasloužený odpočinek." Nezbývá, než s Reggiem souhlasit.

Zdroj: CVG

Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,