Byznys hrátky: reklamou podporované Far Cry zdarma

Ubisoft zveřejnil trojici slavných her zdarma - je v tom háček? * Vivendi slaví úspěšný rok, vděčí za něj World of Warcraft * Logitech vytváří konkurenci pohybového Wii Remote * Většina hráčů považuje herní reklamu za výraz realismu * Potíže Unreal Engine 3 také v dílnách tvůrců Lost Odyssey

Ubisoft hledá alternativní zdroj příjmů

Far Cry, Prince of Persia: Sands of Time a Rayman Raving Rabbids se přes noc staly tituly, jež můžete mít doma zdarma. Ubisoft se poněkud nečekaně rozhodl uvolnit plné verze těchto her prostřednictvím serveru Fileplanet, kde jsou však k dispozici pouze hráčům z USA, když je ke spuštění titulu potřeba vlastnit účet registrovaný pod touto zemí. Háček? Není. Hry jsou zdarma, finanční prostředky získané z prodeje her zde supluje vložená in-game reklama, která je podle dostupných informací přítomna pouze v menu, nikoliv v průběhu samotné hry. Samozřejmostí je absence multiplayeru ve všech jeho podobách.

V okamžiku vzniku této aktuality stále nebylo k dispozici oficiální vyjádření Ubisoftu, které by upřesnilo záměr firmy s novým způsobem distribuce. Není tak jisté, zda jde o experiment, nebo se Ubisoft rozhodl postupně zpřístupnit starší hry ze svého portfolia - to vše s vidinou alternativních příjmů do své pokladničky.

Zdroj: GI.biz

Vivendi slaví úspěšný rok, vděčí za něj World of Warcraft

Francouzský gigant Vivendi, soustředící se vedle herního průmyslu také na mobilní a další branže, zveřejnil finanční výsledky za první polovinu letošního fiskálního roku, z nichž je patrný více než 6% nárůst v příjmech a 10% nárůst v EBITA v porovnání se stejným obdobím roku loňského. Celkové příjmy přitom dosáhly astronomické částky 10 miliard Euro, zatímco EBITA vzrostla na 2,6 miliard. Mnohem zajímavější je však důvod dalšího růstu společnosti, na němž se velmi aktivně podílela herní divize Vivendi Games. Díky úspěchu očekávaného datadisku The Burning Crusade pro World of Warcraft vzrostla její EBITA o téměř 92 % na 119 milionů Euro. Vivendi zároveň potvrdilo, že počet předplatitelů World of Warcraft celosvětově překročil hranici 9 milionů.

Zdroj: Next-gen.biz

Logitech vytváří konkurenci pohybového Wii Remote

Podle informací serveru GamesIndustry.biz hodlá Logitech, přední výrobce periférií nejen pro osobní počítače, uvést ještě letos nové příslušenství pro konzoli Nintendo Wii. Nepůjde přitom o produkt ze stávající nabídky firmy, což stránkám GI.biz potvrdil Chris Spearing, manažer firmy pro Velkou Británii a Irsko. "Senzor pohybu najdete v Sixaxis a v mnoha hrách skutečně funguje. V případě Wii nemůžete přehlédnout množství lidí, které si jej kupují pro pocit realismu," vysvětluje a dodává: "Doufáme, že budeme na špici těch, kteří vše posunou dál, kombinujíc přitom prvky obou cest a způsobů". Chris v rozhovoru dále uvádí, že bez ohledu na úspěch Wii či ovladače Wii Remote stále věří, že je dostatek prostoru, jak technologii zdokonalit a vylepšit. "Pokud bychom ji nemohli vylepšit, nebyli bychom v oblasti periferií tak silní. Je to vlastně stejné pro všechny naše produkty," dodává.

Zdroj: GI.biz

Většina hráčů považuje herní reklamu za výraz realismu

Obchod s herní reklamou nabírá na obrátkách, což je skutečnost, o níž jsme vás v Byznys hrátkách již několikrát informovali. Další pohled na její účinnost přinesly minulý týden výsledky průzkumu CNET Networks UK, z nichž vyplývá, že téměř 40 % hráčů považuje herní reklamu za výraz realismu ve hrách. V anketě, jíž se zúčastnilo přes 3 500 anglických hráčů, 52 % z nich zaznamenalo v posledních 12 měsících reklamu ve své hře, 33 % hráčů pak přiznává, že si velmi pravděpodobně zakoupí produkt, který v reklamě spatřili. Z dalších čísel jistě zaujme celých 64 % respondentů, kteří reklamu vnímají pozitivně, což je vzhledem ke vztahu zákazníků v jiných oblastech (televize, internet apod.) nevídaný jev.

Vraťme se ještě k respodentům, kteří se průzkumu zúčastnili. Podle zveřejněných dat šlo z 98 % o muže - 44 % ve věku 13 až 18, 32 % ve věku 19 až 24 a 17 % ve věku 25 a 34 let. Většina hráčů vlastní vedle osobního počítače také jednu nebo více konzolí, 52 % respondentů tráví hraním více než 10 hodin týdně. Vůbec nejzajímavější nejen z našeho pohledu je vztah britských hráčů k reklamě v případě, že by její zakomponování do hry výrazně snížilo její cenu. Takový krok by přivítalo celých 86 % respondentů.

Zdroj: GI.biz

Potíže s Unreal Engine 3 také v dílnách tvůrců Lost Odyssey

Poměrně nedávno proběhla světěm zpráva o žalobě vývojářského studia Silicon Knights, jejíž zástupci obvinili Epic z nedostatečné podpory licencovaného Unreal Engine 3, jež firma hodlala využít pro tvorbu akce Too Human na Xbox 360. Nyní se do skupiny nespokojených s přístupem mateřského Epicu přidalo také japonského studio Mistwalker, jehož Blue Dragon můžete coby čerstvou novinku najít také na pultech českých obchodů. Podle vyjádření Heese Kyunga, produktového manažera v Microsoftu, zaznemanal Mistwalker podobné problémy jako Silicon Knights. "Problém byl v tom, že Epic nepřestával aktualizovat jednotlivé verze enginu, takže bylo těžké na ně navázat. Pokud například zveřejnili verzi 6.1, která obsahovala jistá omezení pro grafiky, neměli jsme k ruce potřebné nástroje. Bylo je těžké tak, aby mohly být vytvořeny nejčastěji upravované části našeho vlastního software." Druhým problémem byla podle Heese také jazyková bariéra, když většina programátorů z Mistwalker mluví pouze japonsky, což dále komplikovalo komunikaci s Epicem.

Zdroj: Ars Technica

Krátké zprávy:

  • Nintendo Wii se stalo nejrychleji prodávanou herní konzolí ve Velké Británii, když se jí prodal jeden milion kusů za období 38 týdnů. PS2 této mety dosáhlo za 50 týdnů, zatímco Xbox 360 za týdnů 60. Podle údajů ELSPA Wii získalo 68% podíl na trhu domácích konzolí, zatímco Nintendo DS ovládlo 86 % trhu handheldů ve Velké Británii.
  • Nízké výrobní ceny her pro platformy od Nintenda zaručí, že se konzole tohoto japonského výrobce budou těšit přítomnosti inovativních her v blízké budoucnosti, zmínil v interview pro MCV prezident severoamerické Segy, Simon Jeffrey. Zároveň však potvrdil, že nejbližší konkurence v podobě konzolí Xbox 360 a PS3 bude těžit z přítomnosti propracované online služby, která může být shodně využita k šíření nového či experimentálního herního obsahu.
  • Příjem vydavatele 10Tacle Studio vzrostl v prvních šesti měsících aktuálního fiskálního roku o 50 % na 19,4 milionů Euro. Zvyšující se zisky pomohly firmě dále expandovat do Asie.
  • Tohru Murayama, hlavní designér Virtua Fighter 5, minulý týden na GC v Lipsku prozradil, že připravovaná verze hry pro Xbox 360 pravděpodobně nebude uvedena na japonský trh. Důvod? Nedostatek prodaných konzolí, když podle odhadů Xbox 360 v Japonsku vlastní jen 400 tisíc hráčů. VF5 pro Xbox 360 bude na rozdíl od verze pro PS3 obsahovat také podporu online hraní, jež u PS3 verze absentovala z časových důvodů. "Náš cíl pro PS3 verzi bylo stihnout launch," potvrzuje Murayma a dodává: "S ohledem na tuto skutečnost jsme s kvalitou hry na PS3 spokojeni".

Nejprodávanější hry

Velká Británie
01. BioShock (Xbox 360)
02. Transformers: The Game (multiplatform)
03. Dr Kawashima’s Brain Testing (DS)
04. More Brain Training from Dr. Kawashima (DS)
05. Wii Play (Wii)
06. Pokemon Diamond (DS)
07. Harry Potter and the Order of the Phoenix (multiplatform)
08. Surf’s Up (multiplatform)
09. Blue Dragon (Xbox 360)
10. Tom Clancy’s Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 (multiplatform)

Austrálie
01. BioShock (Xbox 360)
02. SingStar 90s (PS2)
03. SingStar 90s Bundle (PS2)
04. BioShock (PC /MAC)
05. Pokemon Diamond (DS)
06. Dr Kawashima’s Brain Training (DS)
07. Mario Party 8 (Wii)
08. Guitar Hero 2 Bundle (PS2)
09. Pokemon Pearl (DS)
10. World of Warcraft (PC / MAC)

Německo
1. BioShock (PC)
2. Pokemon: Diamond (DS)
3. Dr Kawashima`s More Brain Training (DS)
4. Dr Kawashima`s Brain Training (DS)
5. Pokemon: Pearl (DS)
6. BioShock (X360)
7. Pony Friends (DS)
8. World of Warcraft: The Burning Crusade (PC)
9. Wii Play (Wii)
10. Big Brain Academy (Wii)

Diskuze (11) Další článek: Oznámen nový Championship Manager

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,