Byznys hrátky: Vývoj pro PS3 je zábavný a drahý

Vývoj pro PS3 je zábavný a drahý, říkají tvůrci Kane and Lynch * Ubisoft tvrdí: Dosáhneme kvality her od Ninteda * Zaměstnanec promluvil: Za uzavření EA Chicago může mnohem víc * Sony popřelo 40% poruchovost PS3 * Xbox 360 porazil PlayStation 3 v Japonsku * PS3 není připravena na casual hry

Vývoj pro PS3 je zábavný a drahý

Alespoň podle dánských IO Interactive, kteří si práci s PS3 vyzkoušeli v multiplatformním thrilleru Kane and Lynch, jež bylo v první české recenzi zhodnoceno v prosincovém čísle tuzemského Oficiálního Xbox magazínu (na stáncích příští pátek). Morten Heiberg z IO Interactive v rozhovoru pro Pro-G přiznal, že vývoj pro PS3 byl zajímavou zkušeností, a že finalizace PS3 verze proběhla ve stejném termínu jako u Xbox 360 a PC, třebaže to bylo mnohem náročnější než v případě zmíněné konkurence.

"PC a Xbox 360 verze jsou si hodně podobné," říká Heiberg. "Na PS3 ale neexistují žádné standardizované postupy. Musíte skutečně přemýšlet a najít oblasti, které budou benefitovat z odlišného způsobu fungování procesoru Cell," dodává a dále prozrazuje, že jde "o zcela odlišný zážitek, když se finální kód hry znatelně liší od Xbox a PC verze". "Můžete začít s něčím, co si je navzájem velmi podobné, ale jakmile to spustíte na PS3, zjistíte, že to nemusí fungovat. Pak se jen snažíte optimalizovat a optimalizovat a v tomto bodě začnete objevovat potencionál PS3." Přestože podle Heidberga vyžadovala PS3 verze hry větší úsilí i finanční náklady, vývojářský tým byl ohromen unikátností architektury konzole.

Zdroj: Next-gen.biz, Pro-G

Ubisoft tvrdí: Dosáhneme kvality her od Nintenda

Yves Guillemot, CEO francouzského Ubisoftu, vyjádřil ve své řeči v New Yorku obdiv nad směrem, jež si Nintendo zvolilo. "Jejich strategie je vysoce profitabilní a protože skutečně funguje, vytváříme stále více her pro platformy od Nintenda, což do branže přináší více a více lidí. Wii bude nadále úspěšné a co víc, neexistují žádné limity, kam až může růst." Guillemot prozradil, že zhruba 400 až 500 zaměstnanců Ubisoftu v současnosti pracuje na titulech pro Wii, když věří, že Ubisoft příští rok dosáhne kvalit her od mateřského Nintenda.

Šéf Ubisoftu se ale pochvalně vyjádřil i na adresu dalších platforem. Handheld DS je pro firmu úspěšný i díky nízkým nákladům, kdy na zaplacení vývoje hry postačí prodej okolo sta tisíc kusů - zatímco u PS3 nebo Xbox 360 verze jde o číslo až 1,3 milionu prodaných kopií. Nadále úspěšný je pro Ubisoft i boj na konzoli Xbox 360, zejména díky online službě Xbox Live. Guillemot nezapomněl ocenit ani Sony za snížení ceny PS3, což je podle jeho názoru "dobré pro tento rok".

Odhaleno bylo i pozadí vývoje her, když podle vyjádření probíhá tvorba multiplatformních titulů pro PS3 i Xbox 360 současně - což snižuje náklady. Vývoj pro další platformu prý přijde na pouhých 10 % navíc, zatímco dříve šlo o 20 i více procent, zejména kvůli seznamování se s technologií PS3.

Zdroj: Next-gen.biz

Zaměstnanec promluvil: Za uzavření EA Chicago může mnohem víc

Nic není černobílé a jak se zdá, ani za uzavřením studia EA Chicago nestála pouze jeho nízká profitabilita, jak se nám snažili namluvit oficiální představitelé firmy. Podle vyjádření bývalého zaměstnance studia, jenž chtěl zůstat v anonymitě, je celý problém výrazně složitejší. "Mám za to, že jsme nikdy nedostali řádnou šanci. Fight Night byl obrovský úspěch, ale Def Jam, to je jiný příběh. Očekávané prodeje Def Jam: Icon byly extrémně nereálné. I kdybychom vytvořili fantastickou hru, nikdy bychom nedosáhli nerealistických cílů, jež stanovilo marketingové oddělení," vysvětluje. Podle dalších zdrojů je důvodem uzavření studia také odkoupení týmů Bioware a Pandemic. EA Chicago doposud připravovalo trojici licencovaných her v čele s novou bojovkou Marvel. Jak dodává zdroj z týmu, "všechny prokázaly potencionál, ale nikdy jim nebylo umožněno skutečně vydělat peníze".

Zdroj: 1UP

Xbox 360 porazil PlayStation 3 v Japonsku

Uvedení letecké arkády Ace Combat 6: Fires of Liberation na japonský trh podle očekávání podpořilo konzoli Xbox 360, jejíž prodej vzrostl na 17 673 kusů z 3 718 z předchozího týdne. Microsoftu se tak alespoň na malou chvíli podařilo předběhnout konkurenční Sony a její PS3, jejíž prodeje mírně poklesly na 17 434 kusů. Vítězem ve válce novogeneračních konzolí je jako vždy Wii s prodeji 37 617 kusy (podpořenými uvedením Super Mario Galaxy na trh), přesto je právem hlavní pozornost směřována na handheldy a jejich obdivuhodné výsledky: prodeje DS a PSP dosáhly 78 597, respektive 59 714 kusů.

Zdroj: GI.biz

Sony popřelo 40% poruchovost PS3

Konzole nové generace a poruchovost? Xbox 360 si prošel nepříjemným obdobím, v němž byla jeho vysoká poruchovost častým bodem kritiky - což vyústilo v prodloužení záruky na poruchu tzv. "tří červených světel". Tento týden se na dánské stránce Gamed.nl objevily informace, podle nichž dosahuje poruchovost PlayStationu 3 až 40 %. Přestože byl report obsahující tuto číslici později stažen, neunikl pozornosti evropské Sony, která jej ve svém oficiálním oznámení označila za "naprosto nepřesný". "Jsme hrdí na kvalitu PS3 a zklamáni tím, že neprofesionální novinářská práce vyústila v tento naprosto nepřesný příběh," říká David Reeves, šéf Sony Europe. "Poruchovost konzole zůstala už od launche na velmi nízkých hodnotách," dodává.

Zdroj: Gamer.nl, GI.biz

PS3 není připravena na casual hry

Podle předsedy představenstva společnosti Oberon Media, soustředící se na vývoj casual her, není konzole PS3 připravena na casual hry. Firma Oberon Media již zaznamenala úspěch s řadou titulů pro Xbox 360 (zejména díky službě Xbox Live Arcade), doposud se ale neodhodlala k vytváření her také pro konkurenční Wii a PS3. "Xbox byl pro nás skvělou příležitostí, protože Microsoft zpřístupnil obsah ke stahování a učinili další důležité kroky," říká Kerret, podle něhož toto značně usnadňuje práci samotným vývojářům. "Nevidím žádný fenomenální úspěch, co se stahování her na Wii týče," dodává. Pokud jde o PS3, Kerret připouští, že firma se stále snaží přijít na způsob, jak její hráčský trh oslovit. "Snažíme se jít tam, kde se dostaneme k zákazníkům, kde jim co nejrychleji nabídneme náš obsah a kde co nejsnáze poskytneme naše služby vývojářům. Pokud jde o portaci her, ano, některé z nich přeneseme na Wii a PS3... ale PS3 na to ještě není připravena. Naproti tomu věřímě i handheldu DS. Doufáme, že pro něj dokážeme vytvořit řadu úspěšných projektů."

Zdroj: GI.biz

Krátké zprávy:

  • Jon Burton, výkonný ředitel studa Traveller´s Tales, si prodejem své společnosti do spáru Warner Bros vydělá celých 100 milionů liber. Burton, který firmu založil v roce 1989 a vlastní 80 % jejích akcií (zbytek byl v držení jeho zaměstnanců), si na tyto peníze přijde v průběhu pěti let, po které mu bude Warner Bros platit. Traveller´s Tales se proslavili jako tvůrčí tým řady herních adaptací trháků jako Star Wars, Příběh hraček, Hledá se Nemo nebo Sonic the Hedgehog.
  • Podle ředitele a předsedy představenstva Sony, Howarda Stringera, je souboj next-gen DVD formátů nepodstatný - a případné vitězství tak zůstává spíše otázkou prestiže. "Bude to těžký boj. Snažili jsme se vyhrát, dokud Paramount nepřešel na druhou stranu." Stringer zároveň vyzdvihl úlohu PS3 s tím, že jeho konzole "se vrací zpět" v narážce na dobré prodejní výsledky po nedávném snížení cen.
  • Podle analytiky Colina Sebastiana se bude THQ po neuspokojivých finančních výsledcích pro druhé čtvrtletí fiskálního roku 2008 dále soustředit především na platformy Nintenda a Xbox 360 - a naopak omezí vývoj her pro PS3. "Odráží to historickou sílu THQ na handheldech, zvyšující se podíl na Wii a také úspěch brzkých her pro Xbox 360," dodává.
  • Capcom oznámil své finanční výsledky pro první polovinu letošního roku, kdy jeho příjmy vzrostly na rekordních 188 milionů Euro, na čemž se primárně podílel úspěch Wii verze Resident Evil 4 nebo prodej více než půl milionů kusů posledního dílu Phoenixe Wrighta.

Nejprodávanější hry

Austrálie
1. Crash of the Titans (PS2)
2. Halo 3 (Xbox 360)
3. FIFA 08 (PS2)
4. SingStar RnB (PS2)
5. Spyro Eternal Nights (PS2)
6. More Brain Training (DS)
7. Buzz! The Hollywood Quiz (PS2)
8. Brain Training (DS)
9. SingStar RnB Bundle (PS2)
10.   Nintendogs Labrador (DS)

Japonsko
1. Super Mario Galaxy (Wii) - 251 000
2. Ace Combat 6: Fires of Liberation (Xbox 360) - 77 000
3. Final Fantasy Tactics A2 (DS) - 51 000
4. Super Robot Wars Scramble Commander The 2nd (PS2) - 21 000
5. DS Bungaku Zenshuu (DS) - 18 000
6. DS Nishimura Kyotaro Suspense Shin Tantei Series: Kyoto Atami Zekkai no Kotou - Satsui no Wana (DS) - 18 000
7. Wii Sports (Wii) - 16 000
8. Flash Focus: Vision Training in Minutes a Day (DS) - 15 000
9. World Soccer Winning Eleven DS Goal x Goal! (DS) - 15 000
10. Pokémon Mysterious Dungeon: Time Expedition Party (DS) - 14 000
* údaje za týden 29. října až 4. listopadu, za pomlčkou počet prodaných kusů

Švédsko
1. Hellgate: London (PC)
2. Singstar Swedish hits Schlager (PS2)
3. Metroid Prime 3 Corruption (Wii)
4. Football Manager 2008 (PC)
5. The Legend of Zelda: Phantom Hourglass (DS)
6. World of Warcraft (PC)
7. Half-Life 2: The Orange Box (PC)
8. World of Warcraft: The Burning Crusade (PC)
9. Counter-Strike 1: Anthology (PC)
10. Pro Evolution Soccer 2008 (PS2)

Diskuze (4) Další článek: Galerie: Viking: Battle for Asgard

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,