Byznys hrátky: Xbox 360 drtí PS3, Wii drtí všechny

Potvrzeno. EA a Sony budou propouštět a rušit hry * Na jeden Xbox 360 připadá 8,1 prodaných her * Žádné PSP2 v dohledné době
Kapitoly článku

Rekordní listopad ovládlo Nintendo: Xbox 360 drtí PS3

Produkty od Nintenda dotáhly herní průmysl k dalšímu rekordnímu měsíci. Hlavní zásluhu na tom má Wii, kterého se v USA v listopadu prodaly více než 2 miliony kusů – handheld DS si pak pořídilo 1,57 milionu nových hráčů. Špatně na tom ostatně nejsou také další hráči. Microsoft bude spokojen s více než 800 tisíci prodanými kusy Xbox 360 (meziročně si výrazně polepšil), o něco horší nálada zřejmě panuje u Sony, jejíž PS3 si našla cestu do necelých 400 tisíc nových domovů. Mezi hrami dle očekávání vládne Gears of War 2, následované Call of Duty: World At War, jež se i přes nepříliš pozitivní kritiky prodává ještě lépe než ceněný čtvrtý díl.

Nejprodávanější hry v USA za měsíc listopad 2008

  • 1. Gears of War 2 (Microsoft / Xbox 360) - 1,56 milionu kopií
  • 2. Call of Duty: World At War (Activision Blizzard / Xbox 360) - 1,41 milionu kopií
  • 3. Wii Play (Nintendo / Wii) - 796 000
  • 4. Wii Fit (Nintendo / Wii) - 697 000
  • 5. Mario Kart Wii (Nintendo / Wii) - 637 000
  • 6. Call of Duty: World At War (Activision Blizzard / PS3) - 597 000
  • 7. Guitar Hero: World Tour (Activision Blizzard / Wii) - 475 000
  • 8. Left 4 Dead (Electronic Arts / Xbox 360) - 410 000
  • 9. Resistance 2 (Sony / PlayStation 3) - 385 000
  • 10. Wii Music (Nintendo / Wii) - 297 000

Prodejnost konzolí v USA za měsíc listopad 2008

  • 1. Wii - 2,04 milionu kusů
  • 2. DS - 1,57 milionu
  • 3. Xbox 360 - 836 000
  • 4. PSP - 421 000
  • 5. PlayStation 3 - 378 000
  • 6. PlayStation 2 - 206 000

Zdroj: GI.biz

Potvrzeno. EA bude propouštět a rušit hry

Minulý týden jsme na toto téma spekulovali, když analytik Colin Sebastian předpověděl velké změny v EA kvůli špatným prodejům her jako Need for Speed: Undercover, Mirror's Edge a Rock Band 2, a dnes to můžeme potvrdit – Electronic Arts se rozhodli propouštět a dále restrukturalizovat firmu. "Přestože vidíme celkový růst kvality našich klíčových titulů v letošním roce, jsme zklamáni, že naše tituly nedosahují v období svátků očekávaných prodejů," vysvětluje CEO firmy, John Riccitiello. "S ohledem na tuto skutečnost a nejisté ekonomické prostředí přijmeme takové kroky, které vylepší naše finanční zázemí a celkovou profitabilitu."

Překlad? EA potvrdili, že zúží portfolio produktů ve fiskálním roce 2010, stejně jako počty zaměstnanců v některých odděleních či týmech. Není divu: vedle nenaplnění rozpočtových plánů ji k tomu ženou také výsledky na burze, kde akcie společnosti ztratily téměř čtvrtinu své hodnoty v průběhu pouhých dvou dnů. Potěšující je alespoň fakt, že Riccitiello nehodlá nic měnit na směru, kterým se s EA vydal: i příští rok proto uvidíme nejen nové díly starých úspěšných značek, ale i několik zbrusu nových herních titulů.

Zdroj: GI.biz

Na jeden Xbox 360 připadá 8,1 prodaných her

Nehovoříme o ní často, přitom právě ona rozhoduje o úspěchu každé platformy. O čem je řeč? O tzv. attach rate, počtu prodaných her na jednu konzoli. Microsoft se již dříve chlubil vysokým číslem sedmi her na jednu konzoli, to ale podle posledních statistik ještě vzrostlo – aktuálně vlastní průměrný majitel Xbox 360 celkem 8,1 kusů herních titulů. To je dobrá zpráva nejen pro Microsoft, ale také third-party vývojáře. Dokazuje totiž, že majitelé této konzole skutečně hrají a jsou zajímavým odbytištěm pro výrobce multiplatformních her.

Polívčičku si přihřálo také konkurenční Sony. Ta se pochlubila, že v listopadu prodala přes 3,5 milionů her pro Playstation 3, což jí vyneslo celkové tržby ve výši 352 milionů dolarů. Konkurenční Xbox 360 v této statistice dokonce překonal hranici 400 milionů dolarů.

Zdroj: GI.biz

V Sony se bude propouštět

Také Sony minulý týden potvrdila, že má v plánu velké propouštění, od něhož si slibuje vydatnou úsporu peněz. Celou restrukturalizaci se přitom zodpovědní lidé rozhodli vzít hezky od podlahy a výpověď tak v nejbližších dnech dostane přinejmenším 8 tisíc zaměstnanců.

Podle Reuters se Sony snaží jednoznačně omezit nezisková odvětví a získat tak nazpět alespoň část investic, které padly za oběť mnoha "slepým uličkám". Jmenovaná firma doufá, že se jí podaří ušetřit přibližně 100 miliard yenů (v přepočtu 1,1 miliardy dolarů), což není málo. V současné době ovšem není známo, kterých odvětví konkrétně se má propuštění týkat, a je tedy dost dobře možné, že se jistých škrtů v rozpočtu dočká i herní divize společnosti. Zda to nějakým způsobem ovlivní chystané hry, nebo přímo Playstation 3, můžeme v tuto chvíli pouze spekulovat.

Zdroj: Reuters

Sony zatím neplánuje PSP2

V rozhovoru pro MCV prohlásil prezident Sony Computer Entertainment Europe, David Reeves, že v současné době nemá Sony žádný plán na nový handheld PSP2. "Ne, v současné době nemáme žádné plány PSP2. Do Tokia jezdím poměrně často a zatím jsem nic takového neviděl. Myslím si, že mají plné ruce práce s jinými projekty,“ říká Reeves a otázkou zůstává, jaké projekty má na mysli. Revizi PS3 s levnějšími komponenty? Reeves také v rozhovoru dodal, že Sony se zaměřuje především na současnou generaci konzolí a snaží se vylepšovat softwarovou základnu.

"PSP je v číslech stejně úspěšné jako PS2,“ tvrdí Reeves. "Vše je jen o softwaru. A v současné době se vyvíjí na PS3 nebo X360, pak na Wii a DS, nakonec možná pro PS2 a úplně na konci je PSP. Sice máme vlastní studia, ale ty nestačí produkovat dostatek her na PS3, natož PSP. Současně jsme vydali SingStars hry, které z PS2 dělají stále lákavou platformu. PSP software je tedy dost opožděný a proto se na něj musíme zaměřit,“ dodává v závěru Reeves.

Zdroj: Videogamer

Atari koupilo Cryptic Studios

Obživlé Atari se rozhodlo odkoupit tvůrčí studio Cryptic, které v současné době pracuje na superhrdinském MMO Champions Online (vydání je stanoveno na příští rok), Star Trek Online (tento titul by se měl objevit na trhu někdy v roce 2010) a třetí dosud neohlášené hře.

Je to přitom vůbec poprvé, co se zástupci jmenovaného studia zmínili o tom, že chystají také třetí hru. Do myslí hráčů se tamější vývojáři zapsali především díky další onlinovce City of Heroes, kterou vyvíjeli ještě pod křídly firmy NCsoft. Lidé z Atari pak společně se zmíněným studiem získali logicky rovněž práva na vyvíjené hry, což by ovšem do budoucna mohlo způsobit potíže. Champions Online totiž měla dopravit na trh společnost Take-Two, konkrétně její divize 2K Games. Po proběhnuvší akvizici však není jisté, zda dohoda platí i nadále.

Zdroj: GI.biz

Co se děje u tvůrců Lair?

Když tvůrčí studio Factor 5 přišlo o vydavatele v podobě Brash Entertainment, vypadalo to, že se nic závažného nestalo. Pomalu však začínají prosakovat informace, které hovoří o opaku. Podle jednoho ze zaměstnanců Sama Bakera prý studio muselo ukončit vývoj chystané hry právě kvůli nedostatku financí.

"Bez financování projektu, na němž jsem pracoval, byla společnost nucena zastavit jeho vývoj," uvedl Baker a dodal. "Bohužel se tak stalo v době, kdy jsem si práce na onom titulu začínal skutečně užívat, a kdy jsme ve vývoji náramně pokročili. Bylo to jako bodnutí nože do zad. Nepřímo nám vlastně řekli 'Práce, kterou jste odvedli za posledních 8 měsíců je zbytečná, ale i tak díky'. Ředitel firmy pak dodal, že pokud se nám nepodaří sehnat dostatečný obnos financí do jednoho týdne, měli bychom se asi porozhlédnout po pracovních místech někde jinde."

Výše zmíněné informace uvedl Baker na svém blogu, avšak chvíli po zveřejnění byly smazány a nahrazeny jedním jednoduchým článečkem. V něm Sam vysvětluje, že si to zahraniční server 1up, který s touto zprávou přišel jako první, jen špatně vyložil, a že v žádném případě není pravda, že by byl vývoj onoho projektu (adaptace superhrdinského komiksu) zrušen. Otázkou zůstává, zda-li se Bakerovo vyjádření vůbec dá vyložit nějak jinak? Je tedy docela dobře možné, že se zástupcům společnosti pouze nelíbilo, že na veřejnost unikly interní, dost možná pravdivé, informace.

Zdroj: CVG

Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,