Byznys hrátky: Xbox 360 je v krizi. Proč?

PS3 překoná Xbox 360 v roce 2009 * Ubisoft je připraven utratit 1,2 miliardy dolarů za nová studia * Nové série jsou klíčové pro evropské vývojáře
Kapitoly článku

PS3 překoná Xbox 360 v roce 2009

Podle předpovědí DFC Intelligence překonají prodeje stávající generace herních konzolí tu předchozí s rekordní PS2 již v roce 2011. To je o rok dříve, než agentura dříve předpokládala, když svůj odhad poupravila na základě dobrých výsledků z roku 2007. Není přitom podle ní důvod obávat se efektu zpomalování americké, nebo i dalších, ekonomik. "Zpomalování ekonomiky může hernímu průmyslu naopak pomoci. Hry nabízejí vysokou míru návratnosti vzhledem k vynaloženým prostředkům a vyšší ceny pohonných hmot mohou přinutit zákazníky, aby raději zůstali doma a věnovali se právě hrám." Podle DFC Intelligence zůstane i v roce 2011 v celkových prodejích na čele Wii, které navíc může v letošním roce stanovit rekord v prodeji největšího množství konzolí za jeden kalendářní rok (doposud tento rekord drží PS2).

PS3 získá podle odhadů analytiků druhou pozici ne příliš vzdálenou za Wii, které zároveň překoná v prodeji her nejpozději do roku 2012; zejména díky absenci většiny next-gen hitů na mašince od Nintenda. Xbox 360 podle těchto odhadů ztratí svou druhou pozici již příští rok, když podle DFC Intelligence „nedokázal využít prvotních problémů Sony, které mohl proměnit ve svou dlouhodobou výhodu."

Další generace konzolí nás prý čeká v letech 2011 - 2013. Sony již dříve avizovalo, že by rádo prodloužilo životnost PS3 až na 10 let a úspěch Wii nebude tlačit Nintendo k brzkému startu další konzole. Naopak u Microsoftu podle zástupců DFC Intelligence hrozí, že naplní-li se představy o vývoji trhu, může vzhledem k vysokým ztrátám oblast herních konzolí zcela opustit.

Viníkem této situace je neschopnost Microsoftu odpoutat se od typické cílové skupiny majitelů původního Xboxu a současného Xboxu 360 (muž starší 25 let s oblibou v hardcore hrách) a uzpůsobit portfolio svých titulů potřebám casual trhů. V důsledku toho nejenže Xbox zcela propadl v řadě evropských zemí (Španělsko, Itálie), ale podle posledních zpráv jej zdejší velkoprodejci začnou v brzké době vyřazovat ze své nabídky. Proč? Protože o konzoli není zájem.

Zdroj: GI.biz

Ubisoft je připraven utratit 1,2 miliardy dolarů za nová studia

Pokud chceme zůstat konkurenceschopní, musíme investovat. V tomto smyslu vyzněla slova CEO francouzského Ubisoftu, Yva Guillemota, který na toto téma poskytl rozhovor pro noviny Les Echos. Zde také přiznal, že Ubisoft je v příštích měsících a letech připraven investovat okolo 1,2 miliardy dolarů do nákupu nových studií nebo licencí, které pomohou dalšímu růstu společnosti a přitom zaručí, že neztratí kontakt se současnou špičkou mezi vydavateli jako Activision a Electronic Arts. K tomuto kroku přitom francouzského vydavatele donutily také okolnosti – jednak spojení Activisionu s Vivendi, druhak pokračující snaha EA o převzetí Take-Two. Guillemot zároveň potvrdil, že se Ubisoft více zaměří na žánry, v nichž doposud nepůsobí, hodlá také častěji uzavírat dohody s externími vývojářskými studii nebo se pustit do tvorby vlastních CG filmů.

Zdroj: MCVUK, Next-Gen.biz

Animace očí ve hrách je klíčová; ale také drahá a náročná

"Realismus současných herních postav vychází z jejích očí," říká Nick Perrett z Image Metricks. Podle něj ale většina současných her dokazuje, že je animace očí buď nekonzistentní, nebo doslova chabá. "Jakmile zjistíte, že oči nejsou správně animovány, přesunete svou pozornost k synchronizaci rtů. Každý v současném herním průmyslu je rty posedlý. Zapomíná se ale na jeden důležitý prvek. Pokud se podaří vytvořit správnou animaci očí, přesune se pozornost k ní... Kdybychom teď stáli proti sobě, nebudu pozorovat vaše rty, ale dívat se do očí," vysvětluje.

Proč stále čekáme na takovou animaci očí, kterou bychom mohli označit za dostatečně kvalitní či dokonce realistickou? Odpovědí jsou podle všeho peníze a nákladnost vývoje. Správně animovat oči je podle odborníků obtížné i kvůli malým pohybům, které každou sekundu provádí, což mimo jiné znemožňuje využití technologie motion capture. Problémů je ale víc – zvládnou vývojáři dobře modelovat změnu velikosti oční panenky při různé náladě a emocí?

Zdroj: GI.biz

Nové série jsou klíčové pro přežití evropských vývojářů, tvrdí IO Interactive

Dánské vývojářské studio IO Interactive rostlo rovnoměrně s úspěchem své série Hitman o nájemném vrahovi s kódovým označením 47. Dnes je ale podle vlastních slov nuceno, stejně jako ostatní vývojáři z Evropy, k vyvíjení stále větší a větší aktivity na poli vývoje nového duševního vlastnictví. Jen tak prý lze zabránit zvyšující se konkurenci vývojářů z USA a Asie. "Naší šancí, jak zůstat mezi špičkou, je vytvářet nové série a značky," prohlásil Thomas Howalt v rozhovoru pro GI.biz.

"Musíme se v této oblasti posunout dál, protože jsme pod neustálým tlakem 5 000 čínských grafiků, kteří každý rok vyjdou ze zdejších univerzit, nebo protože nedokážeme konkurovat daňovým zvýhodněním v oblastech jako Quebec, kde je vývoj her stále velmi levný." IO Interactive v loňském roce uvedli na trh první díl série Kane & Lynch, která potěšila skvělou výpravou, ale zklamala řadou nedotažených prvků. To však nezabránilo jejímu tržnímu úspěchu, když se jí doposud prodaly 2 miliony kopií. Co víc; podle hry vznikne film a o roli Kanea v něm se podle posledních informací uchází také Bruce Willis.

Zdroj: GI.biz, Variety

Nejprodávanějších hry všech dob v USA

Agentura NPD Group zveřejnila seznam nejprodávanějších her v USA v celé historii. Žádné překvapení se ale nekoná a žebříčku vládnou osvědčené značky: GTA, Madden, Guitar Hero nebo Call of Duty. Vždyť posuďte sami..

1. Grand Theft Auto: San Andreas (9,43 milionů prodaných kopií)
2. Guitar Hero III: Legends of Rock (8,2 milionů)
3. Madden NFL 2007 (7,7 milionů)
4. Grand Theft Auto: Vice City (7,3 milionů)
5. Madden NFL 2006 (6,65 milionů)
6. Halo 2 (6,6 milionů)
7. Madden NFL 2008 (6,56 milionů)
8. Call of Duty 4: Modern Warfare (6,25 milionů)
9. Grand Theft Auto III (6,2 milionů)
10. Madden NFL 2005 (6,1 milionů)

Zdroj: GI.biz

Témata článku: , , , , , , , , , , ,