Carrier Command: Gaea Mission - mix strategie a akce (dojmy)

Český Carrier Command mnozí považovali za dávno zrušený projekt. Opak je pravdou, hra žije a jak jsme se přesvědčili, vypadá zatraceně dobře.

Vzpomínáte ještě na původní Carrier Commad z roku 1988? Moc stará hra? A co takhle série Battlezone nebo hra Hostile Waters? Důvod, proč vytahuju tyhle podařené staré kousky z klobouku je prostý, nový Carrier Command: Gaea Mission přinese stejný mix strategie a akce. Se svoji futuristickou letadlovou lodí budete křižovat oceán, vyrábět jednotky a komandovat je ve snaze dobýt 33 ostrovů na planetce Taurus. A pokud vám strategické snažení nepůjde přesně podle plánu, kdykoliv se můžete přepnout do kokpitu libovolné jednotky a podpořit akci pěkně v žáru bitvy. Lákavé? Rozhodně ano!

Litý boj o vodu

Starý Carrier Command představoval jen velké hřiště pro vaše válečné hrátky, Gaea Mission pěkně po vzoru novějších her přinese i příběhovou kampaň (ale nebojte, klidně si ve Skirmish můžete nastavit podmínky a rozdat si to proti počítačem řízenému Carrieru bez příběhových kliček). Děj hry se dle tvůrců opírá o druhý díl knižní trilogie Gaea.

Carrier Command: Gaea Mission přinese lákavý mix strategie a akce

Přesunete se do budoucnosti, kde zase jednou probíhá litý konflikt o suroviny, přesněji řečeno, vodu. Vy se snažíte získat kontrolu nad planetkou Taurus, ovšem protivník má výraznou převahu a pokročilé válečné plavidlo (Carrier), zatímco vy prakticky holé ruce. To se však změní v okamžiku, kdy jeden z lehce očesaných Carrierů získáte pod svoji kontrolu. Zabořením vaší virtuální zadnice do kapitánského křesla teprve začne dlouhé válečné tažení.

Carrier Command 07.jpg Carrier Command 08.jpg

Příběhová linka má být proti Skirmish trochu víc svázaná, zatímco ve volné hře bude volba veškeré strategie na vás, v kampani vás hra lehce povede za ruku, bude doporučovat další ostrovy k dobytí a případně pro zpestření občas celou strategickou část vynechá – ostatně hned první mise se bude hrát jako klasická FPS. A při prezentaci jsem si zase mohl vyzkoušet další misi, tentokrát výsadek s několika obojživelnými vozítky Walrus.

Carrier Command 22.JPG Carrier Command 23.JPG

Klasické WASD+myš ovládání jednotek vešlo do krve okamžitě, problém představovalo něco trefit, Walrus měl ve výzbroji ničivý kanón s nízkou kadencí a střely létaly po klasické balistické křivce. Přesednutí do vedlejšího Walruse s rychlejším plazmovým dělem rázem vylepšilo žalostnou statistiku zničených protivníků.

VIDEO: 4538 'Carrier Command - E3 11 trailer'

Akční mise sloužila zároveň i jako vhodná prezentace jednotek. Ve své podstatě jsou jenom dva typy: létací Manta a obojživelný Walrus (pravda, málem jsem zapomněl na Drony). Kouzlo je však modifikovatelnost, každou jednotku si můžete upravit pomocí několika typů výbavy. Přidáte pár kusů pancíře, přídavný zásobník munice, silný kanón a získáte klasický těžký tank. Stejně tak si lze sestavit rychlé obrněné vozítko na průzkum. Vývojáři slibují celou řádku vybavení, například opravárenský modul či hackovací zařízení. Vybavení i vizuálně odlišuje jednotky, takže na první pohled odlišíte třeba těžký bombardér od lehké stíhačky.

Pavučina ostrovů

Lineární akční mise však budou představovat jen zmíněné určité zpestření, většinu hry strávíte ve strategickém pohledu. Základem všeho je mapa se 33 ostrovy různých velikostí (2x2, 3x3, 4x4 Km) a zaměření. Ostrov může být těžební, výrobní či obranný. Všechny ostrovy jsou spojeny podmořskou sítí jakýchsi dopravníků a bez funkčního spojení ostrovy prostě nebudou dodávat suroviny, a tak podobně. Myslet na to musíte jak při obraně, tak útoku. Pokud totiž šikovně vyřadíte spojení mezi ostrovy, rázně to může snížit výrobu nepřátelských jednotek a to rozhodně ulehčí další válečnické úsilí.

Carrier Command 01.JPG Carrier Command 02.JPG

Pro dohrání kampaně nemusíte dobýt úplně všechny ostrovy, ale můžete se ochudit o některá vylepšení pro vaše jednotky. A takový útok na zasněžený ostrov bez upgradu kol se promění na komickou scénku, jak jsem se mohl přesvědčit na vlastní oči. Pohled na Walrusy marně prokluzující v zasněžených kopcích pobaví. Tedy do okamžiku, než je zničí nepřátelská palba.

Carrier Command 17.jpg Carrier Command 18.jpg

Když už jsem načal ostrovy;  hra nabídne kromě sněhu ještě třeba savanu, lávové ostrovy…celkem si zabojujete v šesti podnebných pásmech a všechny vypadají skvěle. Vizuální stránka stavějící na vlastním enginu si zaslouží velkou pochvalu. Dynamické počasí nejen dobře vypadá, ale snížením viditelnosti ovlivní i bitvu, v zimě se dělá námraza na kameře, v dešti vnitřek obrazovky smáčí kapky a tak dále. Střídat se budou denní doby a boj o každý ostrov tak může být úplně jiný.

Velké možnosti

Variabilita a pestrost obecně by měly být velkou zbraní Gaea Mission. Základní princip ovládnutí ostrova, tedy zničením či hacknutím velícího centra, sice zní stereotypně, ale jak mi bylo názorně předvedeno, opak je pravdou.

Variabilita a pestrost obecně by měly být velkou zbraní Gaea Mission

Na jednom ostrově například byly rušičky signálu, takže jednotky nemohly v dané oblasti zaútočit a muselo dojít na pozvolný boj a ničení rušících věží. Na jiném ostrově je zase velící centrum chráněno firewallem a nejde jen tak hacknout.

Carrier Command 19.jpg Carrier Command 20.jpg

Velkou svobodu bude představovat i samotný styl vašeho hraní. Jaké jednotky požijete a v jaké konfiguraci je použijete, zda do boje zapojíte i svůj Carrier, jestli vše budete řešit jen klikáním na strategické mapě, či zkusíte nějaký mazaný úskok přímo za kniplem či volantem… Carrier Command: Gaea Mission všechno tohle může nabízet a tím se liší prakticky od všech ostatních aktuálních her. První dojmy jsou až na občasné chybky AI a pár spadnutí hry rozhodně pozitivní a navíc mají vývojáři na pilování ještě dost času. Hra má vyjít na PC, Xboxu 360 a Playstation 3 v prvním čtvrtletí 2012.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Strategie | Mix akce a strategie
Výrobce: Bohemia Interactive Studio a Black Element Software | Webové stránky hry
Začátek prodeje: září 2012
Diskuze (7) Další článek: Vyšel první Rage komiks

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,