Control: dojmy z mysteriózního thrilleru

Posledních pár let nebylo o finském studiu Remedy moc slyšet. Jejich poslední počin v podobě Quantum Breaku nebyl až takovým propadákem, ale očekávání rozhodně naplnit nedokázal. Rozhodli se trochu přehodnotit svoji situaci a znovu přicházejí se zbrusu novou značkou.

Od těchto vývojářů můžete znát hry jako je Max Payne nebo Alan Wake. Když jsme poprvé spatřili trailer na Control, měli jsme za to, že se koukáme na regulérní pokračování střílečky Quantum Break. Po vzhledové stránce totiž na první pohled vypadají obě hry dost podobně. Samozřejmě jsme hned na to byli ujištěni, že se jedná o naprosto něco jiného. Moc to ale nepomohlo, když se následně ukázaly nadpřirozené schopnosti hlavní hrdinky. Zatím jsme viděli jakousi formu štítu, telekinezi a levitaci, ale bezesporu ve hře budou i další. Quantum Break se zkrátka nezapře, ale proč si nevzít inspiraci?

dbncichrmtqoxbejg4sm.png
Levitace bude jednou z mnoha schopností hlavní hrdinky.

Abychom byly upřímní, tak i když vyšlo už několik vývojářských deníčků, stále si nedokážeme dát dohromady, o čem příběh ve výsledku bude. Celé se to má točit kolem tajné státní organizace jménem Bureau of Control, přičemž postava Jesse Faden se dostane právě do této organizace a následně do čehosi, co vývojáři nazývají jednoduše jako Old House. Vývojáři celkovou atmosféru hodně připodobňují k Aktům X, jen o něco rozsáhlejší. Momentálně se musí potýkat s hrozbou zvanou Hiss. Jsou to jakési bytosti, které už se vypořádali s nejedním agentem a nyní infikovali stroj, který dokáže měnit realitu. Právě z toho důvodu se ve hře budou dít opravdu zvláštní věci. 

Z některých záběrů to může vypadat, že bude Control spíše horor, ale vývojáři tvrdí, že takový záměr s ním rozhodně nemají. Chtějí jejich hru zasadit do novodobého žánru New Weird, což by měla být kombinace sci-fi, fantasy a hororu. V Controlu vás nechtějí úplně strašit, ale bez nepříjemné atmosféry už se neobejdou.  

 

Příběh se nebude odehrávat v otevřeném světě, ale nebudete mít před sebou jednu jedinou cestu, kterou se lze vydat.

 

Na rozdíl od jejich předchozí tvorby se v Controlu chtějí odpoutat od linearity. Příběh se sice nebude odehrávat v otevřeném světě, ale nebudete mít před sebou jednu jedinou cestu, kterou se lze vydat. Podle všeho by mělo dojít i na rozhodnutí, která ovlivní následující události. Prostředí se prý bude hodně měnit, takže i důsledkem toho by se Jesse mohly otevřít nové cesty.  

ap1f1qalsuygxkfj5jvq.pngmn6mrrh5l102zxymspcr.pngxbmyupl5qae3c3txekoa.png
Prostředí bude řádně ulítlé, ostatně vaše schopnosti by to měly jen podporovat. 

I když je podobnost s Quantum Break viditelná na první pohled, vývojáři tvrdí, že jsou to naprosto odlišné hry. Zatímco první zmíněná je akční adventura, Control by měl být z části Metroidvania. Do tohoto žánru se řadí spíše plošinovky, ale pokud se jim to podaří dobře zpracovat ve 3D prostředí, nemuselo by to být vůbec špatné.  

Během hraní dojde i na vývoj postavy, a to nejen po stránce charakteru. Jesse u sebe má zvláštní zbraň, která se dokáže měnit do různých forem. Ze začátku budou k dispozici jen formy pistole a brokovnice, ale časem byste se měli dostat k lepším, a hlavně silnějším variantám. To stejné platí i pro jednotlivé schopnosti. Postupem hrou budete dostávat nové a následně je ještě můžete vylepšovat. Třeba taková levitace vám ve své původní formě dovolí jen chvíli se vznášet v prostoru. Po jejím vylepšení si už můžete létat po okolí, jak se vám zachce.  

sq0fojs2sff78e1bhl0v.pngytenerdlveszg4o4kxuz.pngxolgx3doshznohrydfnp.pngx2z1zc0eyh68sb7xgwcd.png
Jako agent speciální státní organizace bude vaším úkolem chránit realitu.

Prostředí, které jsme zatím viděli v trailerech, vypadá docela jednotvárně. Ve hře by ale mělo být několik odlišných částí, jen si je zatím vývojáři chtějí nechat pro sebe. To samé se týká i multiplayeru. Je potvrzené, že v nějaké formě ho v Controlu najdeme, ale konkrétně o něm zatím nepadlo ani slovo. Jsme zvědaví, jak ho v Remedy zvládnou zpracovat, protože je to poprvé, co jejich hra bude obsahovat režim pro více hráčů.  

 

Remedy se prý poučilo z předchozích projektů a Control mají kompletně sami pod...ehm... kontrolou.

 

Nějaké obavy by se u Controlu také našli. Kupříkladu doufáme, že nevyužije systém automatického krytí z Quantum Break. Sice fungoval jakž takž dobře, ale dával hráči pocit, že nemá hru úplně pod kontrolou. Stále nám přijde lepší klasický postup, kdy se po stisknutí tlačítka postava “přilepí” k překážce. Druhou obavu máme z toho, aby Remedy opět nechtělo hru kombinovat se seriálem. Na papíře to sice zní docela dobře, ale když po odehrání kapitoly musíte zkouknout 30 minutový díl seriálu, abyste věděli, co se stalo, tak vás to docela vytrhne z herního zážitku.  

Remedy se prý poučilo z předchozích projektů a Control mají kompletně sami pod...ehm... kontrolou. Tentokrát už žádná exkluzivita nebo partnerství. Prý nechtějí, aby se stalo to samé jako v ostatních případech, kdy tvorba pokračování jejich předchozích značek nezáležela na jejich rozhodnutí. Tentokrát to ale vypadá, že jsou spíše nakloněni Sony vzhledem k tomu, že nová IP byla představena právě na letošní E3 Playstation konferenci.  

Abychom pravdu řekli, zatím na Control nemáme vyhraněný názor. Raději si počkáme na více informací, protože zatím jsme z toho akorát tak zmatení. Datum vydání ještě stanoveno není, ale dřív, než v příštím roce to rozhodně nebude. Control se chystá na PC, Playstation 4 i Xbox One. Jen na ten Switch se zase zapomnělo. 

Diskuze (1) Další článek: V Číně chtějí regulací her zamezit šíření krátkozrakosti mezi dětmi

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,