Cyberpunk nefunguje, jak má. S hrou padají i akcie autorské firmy

Zbytečná technická náročnost, nedotaženost a extrémní množství vizuálních chyb a příběhových skriptů. Tak hráči v kostce hodnotí herní novinku Cyperpunk 2077, potíže hlásí především uživatelé herních konzolí.

Titul, který vyšel minulý čtvrtek, měl přitom být „budoucností“ herního studia CD Projekt Red, největšího evropského vývojáře her dle burzovní hodnoty. To však už minimálně od pondělka neplatí – akcie firmy v úvodu týdne spadly o 15 procent na 265 zlotých. Ve srovnání se středečním vrcholem obchodování na 409 zlotých akcie klesly 35 procent.

Od okamžiku vydání hry přes celý víkend se totiž na sítích i stránkách agregujících hodnocení her objevují tisíce varování a nespokojených recenzí, kritizujících nejen výše zmíněné tři faktory. Autoři hry z polského studia CD Projekt Red (CDPR) proto hned na začátku týdne zareagovali a učinili krok v herním průmyslu nepříliš vídaný: všem nespokojeným hráčům nabídli vrácení jejich finančních prostředků.

Hry Cybeprunk 2077, která byla ve vývoji přes osm let a autoři ji tak museli  přizpůsobovat minimálně dvěma generacím herních konzolí PlayStation a Xbox, se podle pátečních informací serveru Businessinsider prodalo přes osm milionů kopií. CDPR za ni jen do minulého pátku – tedy pouhý den po oficiálním vydání hry – utržilo téměř půl miliardy dolarů.

Technické potíže se zpracováním obsahu, takzvané bugy, bývají častým problémem velkých her, v nichž mají hráči možnost pohybovat se otevřeným světem, jen tak si jej prohlížet a interagovat s okolním prostředím. Právě toto velké množství prvků, které musejí držet „pohromadě“ a fungovat za každých okolností, bývá nejčastějším kamenem úrazu těchto her.

Zdroj: E15

Diskuze (32) Další článek: Frenetická střílečka Returnal v prvních záběrech slibuje zběsilou akci

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,