PC | Recenze | X360 | PS3 | Akce

Deus Ex: Human Revolution - The Missing Link DLC (recenze)

Adam Jensen ve svém vyprávění přeskočil jeden zajímavý výlet na zaoceánský parník. Přišli jste ale vůbec o něco?

The Missing Link je sympatickým odkazem na útěk z vězení v úplně prvním Deus Ex – několik minut po spuštění DLC totiž Adama nacházíte sedět v podivném EMP křesle, které vyresetovalo všechny jeho augumentace na tovární nastavení. A ještě k tomu vám někdo sebral všechny zbraně i slušivý hrudní plát. Z křesla hrůzy, na němž vám někdo neustále rozbíjí ústa a pokládá všetečné otázky, vás však naštěstí dostane tajemný hacker, takže se můžete tiše odplížit pryč, olízat si rány a vrhnout se po hlavě do rozplétání nového konspiračního klubka.

Všechny nitky pak rozmotáte za něco mezi třemi až pěti hodinami, přičemž doba hraní záleží pochopitelně na přístupu – delší doba platí pro tichošlápky, kratší pro impulzivně útočné, možná až výbušné, typy hráčů.

The Missing Link je sympatickým odkazem na útěk z vězení v úplně prvním Deus Ex

V průběhu nového dobrodružství navštívíte dvě nové lokace. Jednou z nich je v preview a videiích stokrát omletá nákladní loď, na kterou se Adam nalodil v původním Deus Ex: Human Revolution a v původním podání příběhu si na tři dny hezky zdříml. The Missing Link však ukazuje, že se jeho sny proměnily v noční můry.

Noční můry, v nichž musel udělat jedno opravdu extrémně složité rozhodnutí a hlavně se proplazit skrz kilometry šachet a omráčit několik desítek nepřátel. Nebo prostě všechny postřílet, či si najít i jinou cestu, než nudnou ventilační šachtu – design úrovní totiž v The Missing Link exceluje a i když v některých chvílích lehce zklame nadbytečností některých augumentací (kupříkladu vylepšené přemlouvání lidí je vám téměř k ničemu) a nutností několikrát projít stejnou část vojenské základny, v níž se jako mávnutím kouzelného proutku znovu objevují vojáci, představuje současnou videoherní špičku.

Množství alternativních cest a vůbec propracovanost jednotlivých částí lodi i základny Belltoweru, je totiž neuvěřitelná a překonává většinu oblastí z původní hry.

Rozdíly oproti Human Revolution

Je však nutno podotknout, že nadšeni budete pouze tehdy, pokud vás v Human Revolution bavilo hlavně procházení menších, sevřenějších lokací, které povětšinou zakončoval bossfight. Nového městského hubu, v němž byste mohli plnit vedlejší úkoly a zpovídat spousty NPC, se totiž nedočkáte, a přestože vám Missing Link nabídne několik nepovinných questů, jejich náplň rozhodně nebude dosahovat kvality, kterou nastavila původní hra.

Za zmínku pak stojí i závěrečná bitka s bossem, která představuje příjemnou změnu oproti otravným „střílej do něho, dokud stojí“ setkáním z původní hry.

Nového městského hubu, v němž byste mohli plnit vedlejší úkoly a zpovídat spousty NPC, se  nedočkáte

V The Missing Link totiž naštěstí nestojíte proti nějakému supervojákovi, ale normální lidské bytosti, kterou můžete zničit jak čelním přístupem, tak chytrým proplížením se kolem kupy stráží a následným omráčením. Fantazii se meze nekladou a Missing Link dokáže překvapit i takovými detaily, jako neustálým odkazováním na to, jestli vojáky zabíjíte, nebo omračujete.

The Missing Link je stejný, jako původní Deus Ex: Human Revolution a i když během své herní doby rozhodně nezahrne všechny prvky, které z Deus Ex udělaly kandidáta na jednu z nejlepších her tohoto roku, své plusy rozhodně má. Jedním z nejvýraznějších je určitě povedený design úrovní a sympaticky ubíhající příběh, jenž skvěle doplňuje události z původní hry. Prostě žádné laciné tahání peněz z hráčů, ale důstojný přídavek.

Žánr: Akce | Cyberpunk akce
Výrobce: Eidos Montreal
  • spousta alternativních cestiček